logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Polski Instagramem rządzą młode kobiety mieszkające na wsi?

  PR 25.07.2014, przeczytano 908 razy

Polskim Instagramem rządzą młode kobiety. Takie wnioski nasuwają się przy obserwacji danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Jakie światło rzuca to na ewentualne strategie rozwoju promocji naszej marki w tym serwisie i czy jest to jedyna grupa docelowa, do której powinniśmy dobierać komunikaty?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-instagramem-rzadza-mlode-kobiety-mieszkajace-na-wsi,22261,artykul.html

Rok 2014 to póki co świetny czas dla Instagrama w naszym kraju. W porównaniu do danych z kwietnia 2013, liczba mężczyzn zwiększyła się o 138,4% (obecnie ok. 839 tys.), a kobiet o 106,7% (obecnie ok. 1,29 mln). Zaskakujące są również wyniki dotyczące wzrostu liczby użytkowników mieszkających na wsi. W ubiegłym roku stanowili grupę liczącą ok. 203 tys. odbiorców, podczas gdy teraz są najliczniejszą społecznością w porównaniu do pozostałych miejsc zamieszkania (ponad 770 tys.)

Na specjalną uwagę zasługuje również fakt wieku polskich Instagramowiczów. Osoby w wieku 15-24 lata mają miażdżącą przewagę w stosunku do innych grup wiekowych dzięki liczbie prawie 1 mln użytkowników.

Co to w praktyce oznacza dla podejmowanych działań promocyjnych i czy powinniśmy zacząć kierować swoje komunikaty wyłącznie do nastoletnich kobiet mieszkających na wsi?

Oczywiście nie powinniśmy iść tym tokiem myślenia, wszak nie zawsze nasz produkt i marka znajdują się w sferze zainteresowania właśnie tej grupy docelowej. Ważne jest to, że liczba użytkowników na Instagramie osiągnęła w Polsce ogółem liczbę 2 mln, co oznacza że nasz dotychczasowy target jest jeszcze bardziej podatny na komunikaty, które udostępniamy.
– komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET.

Nie oznacza to jednak również, że powinniśmy całkowicie ignorować te wyniki. Warto zastanowić się, czy nie zrobić okazjonalnego ukłonu w stronę najliczniejszyc grup na Instagramie. W końcu jest to serwis społecznościowy, więc nasze komunikaty mają szansę żyć własnym życiem wśród odbiorców, a tym samym zwiększyć swój zasięg i moc.

Podstawowy problem jednak na ktory można się natknąć to bardzo ograniczone możliwości pozyskiwania nowych obserwujących. W przeciwieństwie do Facebooka, Instagram nie oferuje płatnej promocji naszych treści, co oznacza że jedyne na co możemy liczyć to hashtagi i zasięg organiczny, który póki co na szczęście wynosi 100%.

Zaczynając jednak promocję na Instagramie należy przede wszystkim dodatkowo promować ten kanał za pośrednictwem nie tylko Facebooka, ale również działań WoMM i wszelkiego rodzaju konkursami z wykorzystaniem hashtagów.

Mimo wszystko Instagram nie cieszy się obecnie tak dużym zainteresowaniem marek jak Facebook, z dość oczywistych powodów, i minie jeszcze sporo czasu zanim się to zmieni. Nie chodzi jednak o to, aby był on alternatywą dla innych mediów społecznościowych, ale elementem zgrabnej układanki, która pozwoli nam na lepszą pozycję naszej marki w świadomości konsumentów.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764