logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portale w nowych strojach

  PR 10.09.2014, przeczytano 1350 razy

W ostatnich dniach w czołowych polskich portalach zaszły spore zmiany. Wp.pl i Interia pokazały swoje nowe loga. Wp.pl przedstawiła też zupełnie nowy layout portalu. Jak to często w takich sytuacjach bywa, tak i tym razem możemy obserwować dwie zupełnie różne drogi – przynajmniej jeśli chodzi o logo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portale-w-nowych-strojach-,22582,artykul.html

WP.pl 

WP odświeżyło logotyp, który teraz jest bardziej dynamiczny i wyrazisty, jednak nie zachwyca. Widać podobieństwa do kilku innych znaków, które funkcjonują bądź funkcjonowały w oparciu o to samo liternictwo, jak np. Word for Mac 2008-2011. 

Nowy znak WP nie opiera się na żadnym z trendów w projektowaniu, które obserwujemy obecnie na świecie.  Jest ultra prosty. To zarazem dobrze i źle. Dobrze, bo nie poddaje się modom i kreuje własną wartość, źle – bo jest raczej przeciętny. Dużo większe zmiany zaszły na stronie – która, choć nie popieram tabloidyzacji i trendu "to samo ale bardziej", ma spore szanse przynieść założony efekt. Duże zdjęcia i chwytliwe tytuły to coś, co w szybko zmieniających się realiach kanałów społecznościowych, gdzie news żyje raptem kilka minut, pozwoli przebić się świadomości czytelnika i skupić jego uwagę choć na chwilę.

Interia.pl 

W przypadku logotypu Interii mamy zupełnie nową jakość. Logo zostało oparte o nowy, ciekawy font. Otwarta identyfikacja wizualna, która pozwala na wiele zastosowań, to bardzo dobre i wygodne rozwiązanie. Samo logo funkcjonuje nie tylko jako monilit, ale też w parze z patternem wewnątrz, na tle itd. Od razu widać większą odwagę klienta i znanego designera Oskara Podolskiego, niż osób odpowiedzialnych za rebranding WP. Dekonstrukcja logo, czyli na przykład możliwość stosowania go w wersji pionowej złamanej na 3 wiersze to coś, co rzadko widzimy na polskim rynku, podczas gdy na świecie (choćby w Ameryce Płd.) korzystają z takich rozwiązań nawet tak poważne marki jak banki. 

Podsumowując jednym zdaniem: WP to klasyka w nowym wydaniu, zaś interia – dynamika i przyszłość. 

Ciekawe, czy w pozostałych działaniach obu portali będzie widać podobne rozróżnienie. 

Źródło: Karol Gajewski, managing & advertising ace, ACEpm

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764