logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań Design Days 2015

   02.05.2015, przeczytano 983 razy
ilustracjastrzałka

Poznań Design Days 2015 to festiwal designu angażujący w organizację liczne instytucje kultury i sztuki, a także przestrzenie kreatywne, funkcjonujące na terenie Poznania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan-design-days-2015,24741,artykul.html

Organizatorem projektu jest Fundacja Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. II edycja festiwalu odbędzie się w dniach 8.05 – 17.05.2015. Towarzyszy jej hasło przewodnie: ,,Nowe Oczekiwania”.

W ramach programu odbędą się liczne wystawy, prezentacje, pokazy filmów, spotkania, warsztaty i dyskusje związane z problematyką oscylującą wokół: designu, architektury, zagadnień urbanistycznych, oraz zjawisk okołoprojektowych, integrujących biznes, sztukę i jej dziedziny, takie jak moda czy fotografia.

Festiwalowi towarzyszy także krytyczne spojrzenie na projektowanie, przejawiające się w poszukiwaniu prospołecznych rozwiązań. Namysł nad wymiarem partycypacyjnym znajdzie swoje odbicie w szeregu działań w przestrzeni publicznej, zainicjowanych m.in.: przez grupę projektową CENTRALA czy dyskusję pt.: ,,Przestrzenie publiczne w krajach Grupy Wyszehradzkiej” organizowaną przez SARP w ramach ,,Tygodnia z Architekturą”, z udziałem Budcud, Nice architects, Hello Wood, COLL COLL.

Temat społecznego wymiaru projektowania podejmie także wystawa pt.: ,,Zapytaj/ Alternatywne scenariusze”, która będzie skłaniać do snucia najróżniejszych, futurologicznych wizji. Z kolei ekspozycja pt.: ,,Nowe Oczekiwania” stanie się odpowiedzią na ciągle ewoluujące potrzeby człowieka – autora i użytkownika produktów. Pogłębieniem tych rozważań będzie cykl warsztatów, w ramach których uczestnicy spróbują twórczo odpowiedzieć na postawione przed nimi problemy projektowe. Wśród prowadzących znajdą się projektanci, architekci, socjolodzy, artyści wizualni, m.in.: Małgorzata Kuciewicz, Simone De Iacobis, Paweł Machomet, Beata Wilczek. Warsztaty obejmować będą działania z użyciem różnych mediów (filmu, grafiki, sztuki użytkowej, fotografii) na pograniczu projektowania, rewitalizacji i renowacji.

W czasie trwania festiwalu Poznań stanie się platformą wymiany doświadczeń różnych środowisk projektowych. Celem panelu ,,Sektory kreatywne. Sztuka w biznesie – biznes w sztuce” będzie prezentacja działań w obszarze przemysłów kreatywnych,  poszukiwanie języka współpracy, edukacja oraz poszerzanie świadomości w zakresie wzornictwa przemysłowego oraz roli designu w kreowaniu strategii działania firm.

Z kolei w ramach modułu Poznań Design Talks, dojrzali projektanci wejdą w dialog z twórcami młodego pokolenia, próbując na podstawie pogłębionych dyskusji i przeglądów portfolio, odpowiedzieć na ich najbardziej palące pytania i problemy.

Nie zabraknie także strefy zarezerwowanej dla najmłodszych uczestników. Strefa Kids Design obejmie szereg działań i warsztatów skierowanych do dzieci, prowadzonych m.in. przez charyzmatyczny team MUA czyli Młody Uniwersytet Artystyczny, PL. Architektów i grupę Aktywator.

Na czas trwania festiwalu, na Placu Wolności zostanie udostępniona odbiorcom także interaktywna instalacja ,,O poznaniu Poznania” oraz na Placu Kolegiackim instalacja świetlna wykonana we współpracy z TOYA DESIGN.  Z kolei w trakcie Poznań Fashion Night moda i sztuka zafunkcjonują na styku: projektowanie i generowany na żywo mapping wzajemnie sobie ulegną za sprawą unikatowego pokazu mody.

Poznań Design Days to przedsięwzięcie, które wpisuje się w strategiczne działania Poznania dotyczące wzrostu znaczenia miasta, jako ważnego ośrodka przemysłu kreatywnego.  Festiwal to ważny krok w kierunku zintegrowania lokalnych artystów i projektantów, ale także partnerów zaangażowanych w realizację festiwalu. Poznań Design Days 2015 stawia sobie za cel animowanie dyskusji o roli i powinnościach designu obecnie i w przyszłości oraz wspieranie lokalnego środowiska artystycznego i projektowego.

Źródło: STGU

poznandesigndays.pl

Dodatkowe informacje:

8.05 – 17.05.2015

MIEJSCA:
Wystawy odbywają się w Galerii Miejskiej Arsenał, na Placu Kolegiackim i Placu Wolności. Z kolei warsztaty, dyskusje i spotkania w Centrum Kultury Zamek oraz w Kontenerach na Placu Wolności. Wydarzenia związane z Tygodniem Architektury również w siedzibie SARP /Stary Rynek 56/.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764