logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PR zaczyna się wewnątrz

  PR 13.08.2014, przeczytano 1377 razy
ilustracjastrzałka

Komunikacja wewnętrzna w firmie pełni kluczową rolę nie tylko w odniesieniu do efektywności i spójności prowadzonych działań, realizowanych projektów. To także ona jest bowiem zalążkiem budowy wizerunku. Aktywne działania podejmowane na zewnątrz już dawno przestały być wystarczające.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pr-zaczyna-sie-wewnatrz,22378,artykul.html

Efektywność wewnętrznej komunikacji stanowi fundament dobrego zarządzania, zarówno w obszarze motywacji, jak też podejmowania decyzji, oceny i analizy działań. Dialog kształtowany w świadomy sposób jest najlepszym, a jednocześnie niezbędnym budulcem relacji wewnętrznych. To też środek zapobiegawczy w stosunku do kryzysów, które nierzadko przesądzają o skutkach współpracy. To wszystko wpływa zaś bezpośrednio na atmosferę, która jest składową satysfakcji i motywacji. Wszystkie te elementy są więc niczym system naczyń połączonych, dlatego właśnie o cały wewnętrzny PR naprawdę warto zadbać.

Oczywiście sposoby budowania wewnętrznego PR-u uzależnione są przede wszystkim od wielkości firmy, jej charakteru, branży, jak też w końcu od możliwości finansowych. Szczególnie, że metod służących temu celowi jest naprawdę wiele, nawet jeżeli niektórym wciąż się wydaje, że wątek ten otwiera się i kończy na wyjazdach motywacyjno – integracyjnych czy firmowych imprezach. Komunikacja wewnętrzna, jako bardzo istotny składnik PR-u, budowana jest każdego dnia. W niej swoje korzenie ma cała kultura organizacyjna, przy jej użyciu wprowadza się też zmiany oparte na dobrych praktykach – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

W ramach podstawowych narzędzi wewnętrznego PR-u warto wymienić mailing i cały system audiowizualnej komunikacji z uwzględnieniem stosowanych narzędzi, adekwatnych do potrzeb i wielkości firmy. Świetnie sprawdzają się również spotkania z zarządem, listy zarówno z okazji szczególnych, jak i okresowe o charakterze podsumowująco – motywującym. Duże firmy mogą pozwolić sobie też na tworzenie wewnętrznego newslettera czy organizację konkursów.

Chociaż rzeczywiście wydaje się, że paleta po którą mogą sięgać duże organizacje jest nieporównywalnie szersza od tej dostępnej dla niewielkich firm, trzeba pamiętać, że każdy wysiłek podjęty w celu budowy wewnętrznego PR-u po prostu się opłaca. To właśnie pracownicy są bowiem świetnymi ambasadorami marki, a ich lojalność i wierność ma bezpośredni wpływ na koszty generowane przez organizację.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wirtualny influencer Pepsi w Polsce
Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero, który został wirtualnym ambasadorem marki. Idea aktywacji związana jest z globalnym rebrandingiem, który przyniósł m.in. zmianę Pepsi Max na Pepsi Zero. Kampania...
Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno osoby z doświadczeniem w branży, jak i te chcące postawić pierwsze kroki w zawodzie. Fabryka opon w Dębicy świętuje w tym roku 85-lecie istnienia, z czego ostatnie 29 lat to czas...
Wojciech Bablok z Deloitte do Walk
Wojciech Bablok dołącza do zespołu ESG Grupy Walk jako Sustainability Marketing Director. Będzie odpowiedzialny m.in. za rozszerzenie oferty doradztwa ESG, w tym szkolenia z zakresu zrównoważonego marketingu.
Glapiński i Kotowicz Partnerami Zarządzającymi w platformie Foap.com
Do zarządu globalnej platformy Foap.com zrzeszającej ponad 4,5 miliona tw ó rc ó w w USA, Europie i Azji dołączają Micha ł Glapiński (jako Chief Strategy & Growth Officer/Managing Partner) oraz Edyta Kotowicz (jako Executive Creative Director/Managing Partner). Glapi ński i Kotowicz będą współtworzyli zarząd z obecnym...
Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest w modelu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764