logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pracownie Orange - darmowe multimedialne świetlice

  PR 20.05.2015, przeczytano 1003 razy
ilustracjastrzałka

Multimedialne pracownie, które pomogą wzmocnić cyfrowe kompetencje mieszkańców, wyposaży Fundacja Orange. Zgłoszenia z miejscowości do 40 tys. osób przyjmowane będą do 21 czerwca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pracownie-orange---darmowe-multimedialne-swietlice,24913,artykul.html

W ramach programu społecznego Fundacji Orange powstaną multimedialne Pracownie Orange. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań.

Program skierowany jest do osób z niewielkich miast i wsi. Obejmuje stworzenie multimedialnej świetlicy oraz pomoc w jej prowadzeniu. Każda zostanie wyposażona w komputery z bezpłatnym dostępem do Internetu, drukarkę ze skanerem, konsolę do gier oraz telewizor LCD z funkcją wyświetlania prezentacji. Przestrzeń będzie wyremontowana i komfortowo umeblowana.

Fundacja Orange deklaruje wsparcie techniczne, zabezpieczenia antywirusowe sprzętu i zapewnienie opiekunom świetlic merytorycznego wsparcia w postaci szkoleń, tutoriali, webinariów i grantów przez pierwsze dwa lata ich aktywności. Zaprosi ich także do udziału w grywalizacji społecznej, która motywuje do działania na rzecz swojego otoczenia.

Zgłoszenia do programu mogą przesyłać grupy inicjatywne - zespoły co najmniej 5 osób z miast i wsi do 40 tysięcy mieszkańców, które wspólnie z lokalną instytucją lub organizacją przedstawią pomysły i plany na wykorzystanie Pracowni Orange z pożytkiem dla miasta.

Wnioski przyjmowane są na stronie: www.pracownieorange.pl do 21 czerwca 2015 roku. Spośród zgłoszeń Komisja wybierze 50 najciekawszych, które zostaną poddane pod głosowanie internautów w lipcu. To oni ostatecznie wskażą 25 lokalizacji, w których powstaną nowe świetlice.

Jak wynika z raportu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w Polsce wzrasta liczba osób, które pozytywnie oceniają wpływ Internetu na poziom wiedzy o świecie, rozwój zainteresowań, korzystanie z usług, a także na relacje ze znajomymi. Jednocześnie około 60% społeczeństwa nie potrafi obsługiwać komputera i Internetu lub ma niskie kompetencje w tym zakresie.

"W lokalnych społecznościach drzemie ogromny potencjał, a ich liderzy trafnie rozpoznają potrzeby otoczenia - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange oraz odpowiadający za komunikację i CSR w Orange Polska. - Poprzez program Pracownie Orange wsłuchujemy się w te oczekiwania, w pomysły na rozwój ich regionu i wspólnie z mieszkańcami tworzymy nowoczesne miejsca, w których można wzmacniać nie tylko swoje cyfrowe kompetencje, ale także więzi społeczne".

W pierwszej edycji akcji powstało 50 Pracowni Orange w miejscowościach do 20 tysięcy mieszkańców. Otwarte były łącznie dla 250 tys. osób. Dzięki świetlicom oferta bezpłatnych zajęć dla mieszkańców powiększyła się, a osoby z nich korzystające podniosły swoje umiejętności cyfrowe - szczególnie dzieci, młodzież i osoby starsze. Wsparcie merytoryczne ze strony Fundacji Orange pomogło także wielu społecznikom rozwinąć ich liderskie kompetencje i uczynić z Pracowni ważne centrum lokalnej aktywności. Program wpisany jest w strategię społecznej odpowiedzialności Orange.

Informacje na temat inicjatywy można znaleźć na www.pracownieorange.pl oraz pod numerem telefonu +48 502 091 977 dostępnym w dni robocze w godz. od 9.00 do 17.00. 


Źródło: Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764