logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Projekt Orli Dom

   25.04.2012, przeczytano 2845 razy

Od ponad 20 lat toczą się bardziej lub mniej intensywne boje o poprawienie rysunku herbu Orła Białego oraz zapisów ustawy o godle. Jak widać gołym okiem - bez efektów. W publicznych dyskusjach na ten temat ujawnia się raz po raz brak zrozumienia i zainteresowania ze strony decydentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/projekt-orli-dom,15364,artykul.html

Nie to nie, szkoda więc gadać... Przyszedł czas pokazać, że można coś zrobić bez oglądania się na polityków i ich ignorancję!

Tak narodził się pomysł na sam projekt "herbu małego RP", realizowany projektowo etapami od trzech lat, który swoją premierę internetową miał w sierpniu 2011 r., kiedy powstała strona projektu Orli Dom - http://www.orlidom.pl.

Założenie projektu było dość proste:

stworzenie wersji użytkowej herbu i godła RP – „herbu małego”, maksymalnie dostosowanej do różnych mediów i pozwalającej na poprawne stosowanie. Wersja uproszczona, tak w rysunku jak i odmianach, ze skodyfikowanym w księgę opisem zastosowań danej odmiany oraz użytkową specyfikacją koloru pozwalającą prawidłowo odwzorować herb – system Pantone, CMYK, RGB, web color, RAL.

O ile założenie było proste, o tyle realizacja, tego założenia, przybrała nieco rozbudowaną formę, z wielością wersji do różnych zastosowań. Pomału obrasta także projekt testami, w konkretnych technologiach i przy zastosowaniu różnych materiałów. Doświadczenia z testów przynoszą kolejne korekty lub zmuszają do stworzenia kolejnej wersji, tylko dla danego zastosowania, z uwzględnieniem technologii i właściwości materiału.

Strona projektu Orli Dom, na której wszystkie te testowe próby prezentuję, ma jednak dużo szersze założenie, niż sam projekt. Chcę prezentować także opracowania dotyczących herbu RP i weksyliów w ujęciu historycznym, symbolicznym, heraldycznym, sfragistycznym, weksylologicznym - czyli tego wszystkiego, co z i wokół naszych symboli narodowych się działo i dzieje. I będą to, mam nadzieję, materiały nie tylko moje, ale i innych autorów - serdecznie zapraszam. Strony projektu Orli Dom otwarte są również na prezentację innych, niż moja, koncepcji i opracowań graficznych Orła Białego.

Zapraszam do współpracy i na strony projektu Orli Dom
Andrzej-Ludwik Włoszczyński, projektant

Galeria: Projekt Orli Dom


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764