logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przyszłość fotografii - Nikon prezentuje najważniejsze trendy branży

  PR 22.01.2015, przeczytano 567 razy

Aparaty odczytujące emocje fotografa, urządzenia pozwalające na ciągłe rejestrowanie obrazów bez angażowania użytkownika i zdjęcia stymulujące węch, słuch i dotyk to główne rozwiązania, które w nadchodzących latach mogą zrewolucjonizować branżę fotograficzną. Takie wnioski płyną z raportu „Przyszłość fotografowania” przygotowanego przez Future Laboratory na zlecenie firmy Nikon


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przyszlosc-fotografii---nikon-prezentuje-najwazniejsze-trendy-branzy,23733,artykul.html

Najnowsze trendy technologiczne to aspekt, który interesuje zarówno profesjonalistów, jak i amatorów fotografii. Firma Future Laboratory przygotowała raport analizujący sposoby rejestrowania, udostępniania i wykorzystywania obrazów, które będą stosowane przez użytkowników w nadchodzących dziesięcioleciach. Został on opracowany w oparciu o rozmowy z wieloma ekspertami – wykładowcami, naukowcami, autorami opracowań i analitykami, a także z najważniejszymi pracownikami w działach strategii globalnych oraz rozwoju firmy Nikon. 

Raport w pełnej wersji można pobrać ze strony: 

http://issuu.com/nikonpolska/docs/nik100_future_of_imaging_pl_32dfc1605effc7/0

Najważniejsze trendy przyszłości:

1. Aparaty kontekstowe 

Rozwiązania technologiczne nowej generacji pozwolą w przyszłości na odczytanie przez aparat atmosfery panującej w chwili wykonania zdjęcia – oświetlenia, dźwięków, temperatury itd. – oraz zestawienie jej z wewnętrznymi przeżyciami fotografa. Poprzez opracowanie zaawansowanych matryc światłoczułych „aparaty kontekstowe” będą dostosowywały się do fotografowanej sytuacji, wzmacniając niektóre barwy oraz korygując odcienie, ekspozycję i poziom kontrastu w celu utrwalenia oraz uwypuklenia na obrazie emocji zgodnie z zamierzeniem fotografa. Sprawi to, że aparaty będą pomagać w oddawaniu emocji osoby wykonującej zdjęcia.

2. Fotografowanie angażujące wszystkie zmysły

Fotografowanie będzie ewoluować poza warstwę wizualną i zacznie w pełni angażować wiele zmysłów jednocześnie. Przeglądając zdjęcia będziemy mogli na przykład usłyszeć dźwięki towarzyszące fotografowanym obiektom lub poczuć z jakiego materiału są one wykonane. Zapach emitowany przez aparat pozwoli na uwzględnienie i przekazanie dodatkowych wrażeń. Na końcu natomiast uzyskamy porady, co zrobić, aby w możliwie największym stopniu stać się częścią chwili utrwalonej na zdjęciu i poczuć związane z nią emocje. 

3. Rejestrowanie na bieżąco

Wkrótce nadejdzie nowa era autoekspresji, w której ludzie - za pomocą obrazów - będą jeszcze częściej upubliczniać swoje prywatne chwile. Już dziś pojawia się zapotrzebowanie na rozwiązania umożliwiające automatyczne wykonywanie dużej ilości zdjęć, a w przyszłości dostępne będą lekkie urządzenia o niewielkich rozmiarach, rejestrujące otoczenie na bieżąco, dzięki czemu najważniejsze momenty życia zostaną uchwycone bez angażowania osoby wykonującej zdjęcia.

4. Kojąca moc obrazu 

W kolejnym dziesięcioleciu pojawi się zapotrzebowanie na rozwiązania stymulujące wizualnie, pozwalające się odprężyć i zapewniające poczucie bezpieczeństwa. Interakcja z obrazami pozwoli na zrelaksowanie się i uzupełnienie energii potrzebnej do sprostania wyzwaniom codzienności. Pojawią się możliwości wykorzystania tego rodzaju technologii wizualnych m.in. w opiece zdrowotnej, np. w celu uśmierzania bólu u pacjentów. Korzystny wpływ obrazów na nasze samopoczucie będzie powszechnie wykorzystywany w domu i w pracy.  

„Od niemal 100 lat, podczas których Nikon jest obecny na rynku, oblicze fotografii uległo znacznej zmianie. Prognozy firmy Future Laboratory są jasne – ludzie w dalszym ciągu będą szukali zaskakujących treści wizualnych oraz nowych rozwiązań. Jednak niezależnie od tego, jakie zmiany nas czekają – społeczne, kulturowe i technologiczne – firma Nikon będzie dążyć do tego, aby ułatwić ludziom rejestrowanie najważniejszych dla nich chwil z pomocą obrazów” – mówi Tad Nakayama, Wiceprezes firmy Nikon.

„Działalność  Future Laboratory skupia się na możliwych do osiągnięcia w przyszłości rozwiązaniach. Praca nad tym raportem była niezwykle ciekawa, ponieważ zaobserwowane trendy pokazują, jak w nadchodzących latach ekscytujące będzie fotografowanie, i jak dynamicznie będzie się kształtował rynek aparatów oraz usług fotograficznych. Wskazane trendy staną się inspiracją i pozwolą zmienić oraz unowocześnić całą branżę fotograficzną” – dodaje Chris Sanderson, Prezes firmy Future Laboratory.

Źródło: Nikon Polska

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764