logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 96 proc. sklepów online ma problemy z nowymi przepisami

  PR 16.12.2014, przeczytano 1305 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwisy SafeBuy.pl i Sklepy24.pl, zaledwie 4% sprzedawców internetowych nie ma problemu ze znajomością i zrozumieniem nowych przepisów konsumenckich na 2 tygodnie przed ich wejściem w życie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/96-proc.-sklepow-online-ma-problemy-z-nowymi-przepisami,23522,artykul.html

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 09-11 grudnia 2014 czyli dokładnie 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania nowej ustawy z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta. Zaproszonych do wypełnienia ankiety zostało 8 tys. sklepów zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl i w analizowanym terminie na wszystkie 5 pytań odpowiedziało 440 sprzedawców, co daje próbę statystyczną wystarczającą do przeprowadzenia wiarygodnej analizy.

Z ankiety wynika, że wśród sprzedawców:

  • 60% nie wie, że powinno informować o łącznej cenie jeszcze przed złożeniem zamówienia,
  • 57% nie wie, że oprócz ceny powinni informować o terminie zapłaty oraz innych danych,
  • 25% nie wie, że od 25 grudnia konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy,
  • 18% nie wie, że do konsumenta należy wybór czy korzysta z rękojmi czy gwarancji,
  • 35% nie wie o konieczności rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO i zapewne tego nie robi.


Ze szczegółowymi wynikami ankiety można zapoznać się pod adresem: http://safebuy.pl/sprzedawcy-internetowi/ankieta-ustawa-konsumencka

Źródło: DOTCOM RIVER Sp. z o.o.

Dodatkowe informacje:

Informacja o autorach badania:
Serwis SafeBuy.pl został uruchomiony w grudniu 2014 jako odpowiedź na słabości tradycyjnych znaków jakości eCommerce. Jest to pierwszy w Polsce program certyfikacji sklepów internetowych oparty o kodeks dobrych praktyk eCommerce Fair Play, który eliminuje nieefektywne audyty prawne na rzecz dobrowolnego przyjęcia jednolitych standardów w handlu online. Sprzedawcy internetowi - uczestnicy programu - zobowiązują się do stosowania kodeksu i otrzymują przejrzysty dla konsumentów wzór regulaminu sprzedaży oraz wniosek rejestracji w GIODO. Program jest skierowany do małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie dysponują dużym budżetem na pomoc prawną, a chcą działać Fair Play w eCommerce.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764