logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Fanpage Trends Lipiec 2014 - na Facebooku upalne lato

  PR 11.08.2014, przeczytano 1585 razy
ilustracjastrzałka

Sotrender opublikował lipcowe wydanie comiesięcznego raportu Fanpage Trends podsumowującego najważniejsze wydarzenia na Facebooku w Polsce. Posty publikowane w lipcu zdominowała wakacyjna tematyka. Administratorzy stron chętnie wspominali o lecie i urlopach oraz zapraszali użytkowników do angażowania się w różnego rodzaju aktywności, w tym do uczestnictwa w konkursach. Co jeszcze działo się na Facebooku w minionym miesiącu?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fanpage-trends-lipiec-2014---na-facebooku-upalne-lato,22361,artykul.html

Mimo zmiennej pogody za oknami, na Facebooku w lipcu dało się odczuć wakacyjną atmosferę. Wzmianki o lecie i wakacjach pojawiły się w postach aż 25,7 tys. razy. Z równie wysoką częstotliwością, administratorzy zachęcali użytkowników do angażowania się w aktywności, w tym brania udziału w konkursach. Słowa “zapraszamy” użyto w 19,5 tys. postów, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.

Coraz więcej obrazu

Na Facebooku w lipcu zdecydowanie rządziła komunikacja wizualna. Aż 65% wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. Na drugim miejscu uplasowały się posty z linkami, stanowiące 19% aktualizacji. Z kolei statusy tekstowe oraz posty z wideo cieszyły się podobną popularnością, stanowiąc po 8% wszystkich wpisów. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w czerwcu. Wówczas zdjęcia również były najpopularniejsze, jednak stanowiły “tylko“ 50,4% wszystkich aktualizacji, podczas gdy linki znajdowały się w 34% z nich. Popularność statusów tekstowych oraz zawierających wideo nie zmieniła się znacząco, ponieważ typy te stanowiły odpowiednio 7% oraz 8% wszystkich postów opublikowanych w czerwcu.

Na Facebooku w lipcu ranczo, steki i cuda na kiju

Które profile poradziły sobie w lipcu najlepiej? Gdańska agencja Jamel Interactive podbiła kategorię „Agencje interaktywne i e-PR”, awansując w zestawieniu pod względem „liczby osób, które o tym mówią” o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii “E-commerce” wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap barze Cuda na Kiju, który w zestawieniu „liczby osób, które o tym mówią”, w kategorii "Kluby" znalazł się na 2. miejscu po awansie o 73 pozycje. Skutecznością w angażowaniu użytkowników wykazał się w lipcu także profil Jeff’s, który zajął 7. miejsce wśród najbardziej angażujących restauracji, przesuwając się o 83 miejsca. Podobnie spektakularny awans odnotował profil serialu Ranczo, który po skoku o 62 miejsca dotarł na 4. pozycję w zestawieniu najbardziej angażujących programów telewizyjnych.

Zmiany w kategoriach Fanpage Trends

W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kategoria “Centra handlowe i supermarkety” podzielona została na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Dodatkowo z raportu usunięta została kategoria “Zakupy grupowe”. Z kolei kategoria “Żywność” została podzielona na: “Nabiał”, “Słodycze” oraz “Żywność – inne”.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764