logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rezerwacje podróży poprzez urządzenia mobilne

  PR 23.09.2014, przeczytano 1378 razy

Criteo, firma zajmująca się marketingiem efektywnościowym display, zaprezentowała raport Travel Flash 2014. Widać w nim wyraźnie rosnący udział urządzeń mobilnych wykorzystywanych przy planowaniu podróży i związanych z nią zakupach. Dokument pozwala uzyskać wgląd zarówno w udział rynkowy i wartość rezerwacji generowanych przez urządzenia mobilne, jak i w to, jaki mają one wpływ na kampanie reklamowe branży turystycznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rezerwacje-podrozy-poprzez-urzadzenia-mobilne,22683,artykul.html

Zaprezentowane dane dotyczą stron z kategorii „podróże”, w tym stron linii lotniczych, hoteli, wypożyczalni samochodów, usług rejsowych czy wynajmu apartamentów.

W Travel Flash Report zawarto dane aktywności na ponad 1000 stron z kategorii “podróże” w pierwszej połowie 2014 roku. Najważniejsze wnioski z raportu:

Dane globalne:

  • Liczba rezerwacji mobilnych rośnie szybciej, niż rezerwacji dokonywanych na komputerach stacjonarnych (odpowiednio 20 i 2 proc. wzrost w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 r.)
  • Już 21 proc. rezerwacji hotelowych dokonywanych jest przez smartfony i tablety.
  • Kategorią o największej penetracji przez urządzenia mobilne (globalnie 34 proc.) jest wynajem apartamentów w modelu peer-to-peer.
  • Wartość mobilnych rezerwacji rośnie niemal w każdej kategorii. Średnia wartość rezerwacji lotniczej była wyższa o 21 proc., rezerwacji samochodu – 13 proc. Jedynie w wypadku hoteli, średnia wartość rezerwacji z urządzeń mobilnych była o 30 proc. niższa, niż w wypadku desktopów.
  • Rezerwacje przez aplikacje stanowią już 12 proc. wszystkich rezerwacji dokonywanych przez urządzenia mobilne.
  • Wartość rezerwacji na różnych urządzeniach mobilnych jest zróżnicowana pod względem kategorii; przeciętnie, użytkownik iPada wydaje na pakiet świadczeń turystycznych o 600 dolarów więcej, niż właściciel urządzenia z systemem Android, jednak to wartość rezerwacji przy wykorzystaniu sprzętu z Androidem jest wyższa w wypadku samych rezerwacji lotniczych.


Dane regionalne:

  • Jeśli chodzi o udział urządzeń mobilnych wśród wszystkich rodzajów rezerwacji, prowadzi region Azji i Pacyfiku (20 proc. udział). Z drugiej strony, w Niemczech i Brazylii mniej niż 10 proc. rezerwacji dokonywanych było za pomocą urządzeń takich, jak smartfony czy tablety.
  • Największy sezonowy wzrost zanotowano w wypadku Ameryki Łacińskiej; 42 proc. wzrost rezerwacji online łączy się z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej FIFA World Cup w Brazylii.
  • Liczba rezerwacji mobilnych dokonanych w biurach podróży wzrosła w Europie i Stanach Zjednoczonych o 50 proc., jednak przeciętna wartość spadła o 19 proc. Jeżeli chodzi o rezerwacje hotelowe, w pierwszej połowie 2014 roku utrzymywały się na stabilnym poziomie, szczytowe wartości przypadły na luty i czerwiec.


Mobile to siła napędowa gwałtownego wzrostu w rezerwacji i sprzedaży online usług turystycznych, ten kierunek utrzyma się w drugiej połowie roku i później” powiedział Jason Morse, wiceprezes zarządu Criteo do spraw mobile. „Teraz, kiedy smartfony i tablety są w rękach prawie każdego konsumenta, marketerzy z branży turystycznej powinni strategicznie myśleć o rozwijaniu efektywnych działań wielokanałowych. Muszą się upewnić, że wszystko, czego doświadcza konsument - od reklam do koszyka zakupowego – jest zoptymalizowane pod urządzenia mobilne. Budżet na działania skierowane do użytkowników desktopów i urządzeń mobilnych musi być całkowicie płynny, ponieważ konsumenci dokonują decyzji w czasie rzeczywistym i oczekują, że rezerwacje będą usprawnione, zintegrowane z przyjaznymi systemami płatności, a cała ścieżka prowadząca do zakupu – ułatwiona”.

Pełen raport Criteo Travel Flash Report dostępny jest do pobrania (dokument w jęz. angielskim) na stronie: http://www.criteo.com/resources/travel-flash-report-online-travels-never-looked-so-mobile/

Źródło: Criteo


brak ikonki
+

Tekst opublikował użytkownik: KPietrzak

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764