logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Spam w czerwcu - niebezpieczne rezerwacje hoteli i ataki na graczy

  PR 28.07.2014, przeczytano 1393 razy
ilustracjastrzałka

Po przeanalizowaniu czerwcowego spamu eksperci z Kaspersky Lab odnotowali wzrost liczby oszukańczych e-maili wysyłanych w imieniu serwisów pozwalających na rezerwowanie hoteli oraz biletów lotniczych. Wiadomości takie zawierały zwykle trojana zamaskowanego pod postacią rachunku za rezerwację. W innym ataku phishingowym wykorzystano wizerunek Electronic Arts - producenta gier wideo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spam-w-czerwcu---niebezpieczne-rezerwacje-hoteli-i-ataki-na-graczy,22269,artykul.html

Oszukańcze wiadomości imitujące korespondencję pochodzącą z serwisów rezerwacji zawierały trojana Ursnif, który kradnie poufne dane i wysyła je na zdalny serwer. Szkodnik ten potrafi podsłuchiwać ruch sieciowy, pobierać i uruchamiać inne szkodliwe programy, jak również wyłączać niektóre aplikacje systemowe, takie jak zapora sieciowa. Cyberprzestępcy, którzy próbowali uzyskać dostęp do kont graczy w serwisie Origin firmy Electronic Arts, zastosowali wypróbowaną sztuczkę polegającą na wysyłaniu wiadomości e-mail informujących o tym, że w ramach usprawniania systemu ochrony konta konieczne jest potwierdzenie danych logowania.

Czerwcowy spam w liczbach


- Odsetek spamu w ruchu e-mail wynosił średnio 64,8% - o 5 punktów procentowych mniej niż w maju.

- Trzy największe źródła spamu na świecie stanowiły: Stany Zjednoczone (13,2%), Rosja (7%) oraz Chiny (5,6%).

- W Niemczech odnotowano ogromny wzrost liczby wykryć szkodliwego oprogramowania, którego udział wzrósł dwukrotnie w stosunku do poprzedniego miesiąca i wynosił 16,4%, w wyniku czego państwo to zepchnęło z pierwszego miejsca Wielką Brytanię, której udział zmniejszył się o połowę do 7%. Na drugim miejscu utrzymały się Stany Zjednoczone (9%).

Po raz kolejny na szczycie listy szkodliwego oprogramowania rozprzestrzenianego za pośrednictwem poczty e-mail znalazł się Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen. Zagrożenie to przyjmuje postać phishngowej strony HTML i wysyła e-maile podszywające się pod rzekomo ważne powiadomienia z banków, sklepów internetowych oraz twórców oprogramowania. Na drugim miejscu znalazł się Trojan-Downloader.MSWord.Agent.z. Szkodnik ten ma postać pliku .doc z osadzonym makrem, które pobiera i uruchamia inny szkodliwy program. Na trzeciej pozycji uplasował się trojan z rodziny Bublik – jego główną funkcją jest nieautoryzowane pobieranie i instalowanie nowych wersji szkodliwego oprogramowania na komputerach ofiar.

W czerwcu cyberprzestępcy próbowali oszukać użytkowników żerując na głośnych wydarzeniach politycznych i sportowych. Przed mistrzostwami świata w Brazylii phisherzy próbowali wyłudzić od użytkowników informacje bankowe, zachęcając ich do udziału w nieistniejącym konkursie z możliwością wygrania biletów na mecze. Tzw. oszuści nigeryjscy po raz kolejny wykorzystywali sytuację na Ukrainie i prosili o pomoc w odzyskaniu nieistniejących milionów” – powiedziała Tatiana Szczerbakowa, analityk spamu z Kaspersky Lab.

Pełny raport poświęcony czerwcowemu spamowi pojawi się już wkrótce w serwisie SeureList.pl prowadzonym przez Kaspersky Lab.

Źródło: Kaspersky Lab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764