logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Recepta na miłość do marki

  PR 18.08.2014, przeczytano 1566 razy

Bardzo duże nasycenie mediów reklamą stało się przyczyną częściowej na nią odporności. Dotyczy to przede wszystkim odbiorców młodszego pokolenia. Gdzie dziś zatem szukać klucza do serc konsumentów, nawet tych najbardziej wymagających?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recepta-na-milosc-do-marki,22401,artykul.html

Za przykładem najlepszych

Za wieloma światowymi markami kryje się niezwykła historia pisana przez ludzi z wizją i zapałem. Warto poświęcić się studiom nad ich fenomenem, stać się ich fanem nie ukrywając podziwu dla prekursorów. Ze względu na to na jak wielu poziomach działają i jakich narzędzi do tego używają, nie stroniąc przy tym od nowinek i eksperymentów, ulubione marki mogą stać się idealnymi przewodnikami w drodze na szczyt. Spójrzmy tylko na fanów Apple'a, Convers, Nikona czy Ikei. Te nazwy budzą wielkie emocje pokolenia Y (1980-1996), a ich powrót po kolejne zakupy jest właściwie gwarantowany­. Ufają oni tym markom, a co za tym idzie są im lojalni. Wierni klienci polecają ulubione produkty i usługi znajomym, śledzą marki na portalach społecznościowych, są więc po prostu ich najlepszymi ambasadorami.

Świetny wygląd w Internecie

Robiąc zakupy konsumenci kierują się wieloma czynnikami. Niezwykle istotne znaczenie ma jednak wygląd, dobra prezentacja produktów i usług w sieci jest więc niezbędna. Wrażenie, jakie na potencjalnym kliencie zrobi strona internetowa, ma ogromny wpływ na decyzję zakupową i to nie tylko w przypadku e- commerce. Zadbać trzeba więc o profesjonalną identyfikację wizualną oraz wygodne (intuicyjne) poruszanie się po stronie. Strona stworzona raz wymaga ciągłej aktualizacji. Zapominanie o tej zasadzie to częsty, poważny błąd wielu marek. Klient przeglądając stronę internetową danej firmy poświęca na to swój czas, oczekuje więc, że czas ten nie będzie zmarnowany.

Walka o UGC

Najmłodsze pokolenie coraz mniej ufa informacjom o produkcie pochodzącym z tradycyjnych mediów (telewizja, radio, gazety). Rolę pioniera przejmuje w tym aspekcie internet - portale społecznościowe, recenzje, opinie innych użytkowników szeroko dostępne w sieci. Rozwiązań marketingowych firmy powinny więc dzisiaj szukać przede wszystkim właśnie w Internecie. Działania realizowane w sieci dają szybki feedback, chociaż ich charakter nie ogranicza się do zasięgu doraźnego, ale pozwala budować długookresową pozycję. Przede wszystkim zaś interakcja z konsumentami możliwa właśnie dzięki internetowi, pozwala błyskawicznie reagować na zmiany otoczenia, wyznacza kierunek i obszar niezbędnych modyfikacji. Słuchanie konsumentów daje w końcu najlepsze rezultaty – mówi Katarzyna Kłopotek, Junior Social Media Specialist GRUPA 365NET. 

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764