logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Relacja ze spotkania regionalnego PIAP w Warszawie

  PR 31.10.2014, przeczytano 868 razy
ilustracjastrzałka

28 października br. w Warszawie odbyło się drugie tegoroczne Spotkanie Regionalne PIAP. Na spotkanie PIAP oprócz Członków Izby i firm z branży artykułów promocyjnych zostali zaproszeni specjaliści ds.prawa patentowego i autosrskiego, reprezentanci jednej z wiodących warszawskich kancelarii patentowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/relacja-ze-spotkania-regionalnego-piap-w-warszawie,23091,artykul.html

- Spotkania regionalne PIAP z udziałem ekspertów z różnych dziedzin, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Firmy z branży artykułów promocyjnych mogą bezpłatnie zasięgnąć specjalistycznej porady eksperta. Spotkanie w formie debaty daje możliwość uzyskania ciekawych, praktycznych informacji, które są niezbędne w prowadzeniu własnego biznesu. Uczestnicy mogą konfrontować swoje doświadczenia z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i jednocześnie uzyskiwać informacje w jaki sposób radzą sobie inni gracze tego rynku. To bardzo ważne aby próbować znajdować wspólnie rozwiązania problemów, które mogą pomóc firmom Członkowskim w lepszym prowadzeniu własnej działalności- mówi Katarzyna Wojniak Dyrektor Biura Zarządu PIAP.

Podczas jednej z części spotkania zostały zaprezentowane bieżące działania realizowane przez PIAP. 

W trakcie debaty natomiast uczestnicy zapoznali się z zasadami rejestracji znaków oraz wzorów przemysłowych. Mogli zasięgnąć informacji nt. dlaczego warto inwestować w rejestrację marki, brandu, gdzie warto rejestrować wzory przemysłowe z uwzględnieniem czasu oczekiwania na decyzję i bardziej przyjaznej dla przedsiębiorcy procedury złożenia dokumentacji. Przybyli goście uzyskali również informacje na temat regulaminów, które mogą być stosowane przez firmy i które ułatwiają przedsiębiorcom dochodzenie swoich praw w przypadku zaistnienia sporów.

Ciekawe pytania nad którymi uczestnicy debatowali podczas spotkania:

  • Co zrobić w przypadku, gdy inna firma chce wykorzystać nazwę naszej firmy ?
  • Czy agencja reklamowa oraz producent mają prawo pokazywać produkty z logo swoich klientów na stronie internetowej, w katalogach, na targach itp. jako przykład realizacji?
  • Dlaczego nie można opatentować oprogramowania?
  • Co zrobić, jeśli chcemy opatentować produkt w Polsce, a np.w Chinach istnieje już jego odpowiednik i nie jesteśmy tego świadomi. Co zrobić w przypadku w przypadku, jeśli ktoś zacznie się ubiegać o swoje prawa? Czy mamy szansę na wygranie takiego sporu? 
  • W jaki sposób radzić sobie z wysyłaniem wzorów próbek do klientów, które bardzo często nie wracają? 
  • Co zrobić w przypadku gdy w trakcie przesyłki towaru od producenta/importera do  agencji reklamowej towar został uszkodzony, zniszczony i wina leży po stronie spedytora ? Czy mogą nas uchronić odpowiednio sporządzone regulaminy? Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
  • W jaki sposób uchronić się przed bezprawnym rozpowszechnianiem naszego projektu ( utworu autorskiego)? 
  • Czy klient może odstąpić od przyjęcia zamówienia bez powodu ( produkt oznakowany logo klienta)? Jak w takim przypadku powinna zachować się agencja reklamowa?

Podczas spotkania poruszono również temat ochrony danych osobowych.

Kolejne spotkania regionalne PIAP planowane są w pierwszej połowie 2015 roku w Katowicach i Gdańsku

O szczegółach spotkania poinformuje Biuro Zarządu PIAP.

Źródło: PIAP

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764