logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Remarketing - ryzyko czy zysk?

  PR 14.04.2014, przeczytano 1459 razy
ilustracja

Z badań przeprowadzonych przez Marketing Land oraz SurveyMonkey wynika że aż 75% konsumentów w sieci zauważa „śledzące” reklamy. Czy ten zaskakująco wysoki poziom świadomości respondentów oznacza koniec dla retargetowanej reklamy? Absolutnie nie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/remarketing---ryzyko-czy-zysk,21378,artykul.html

Kurtyna została podniesiona. Badania z końca ubiegłego roku udowadniają, iż do procesu retargetowania, który jest obecnie nieodłączną częścią kampanii online należy podchodzić z dużą dozą rozwagi. Powierzenie tego zadania niekompetentnemu i niedoświadczonemu wykonawcy niesie za sobą duże ryzyko w postaci zniechęcenia potencjalnej grupy docelowej – komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365 NET.  Konsumenci są świadomi tego celowego zabiegu, a zatem oczekują kreatywnych oraz nienachalnych rozwiązań. Specjaliści nie powinni zapominać o różnorodności ofert, rozsądnym cappingu oraz ograniczonym czasie trwania podobnych kampanii – dodaje. 

Zaskakujący jest również sposób postrzegania retargetowania reklamy przez badanych konsumentów. Spośród tych, którzy wiedzą iż reklamy podążają za nimi po odwiedzeniu danych stron internetowych, aż 8,7 % przyznało iż jest to doskonały pomysł na „odświeżenie pamięci” i zdeklarowało, że z chęcią powróci na daną stronę www. ilość respondentów którzy odpowiedzieli na ofertę reklamową, czyli wykonali pożądaną akcję wyniosła aż 7,4%. Największy odsetek konsumentów, bo aż 46%, opowiedział się za ignorowaniem takowego przekazu. Nie rzuca to negatywnego światła na retargetowaną reklamę, gdyż w dalszym ciągu jest to prawie dwa razy mniej, niż w przypadku tradycyjnie wyświetlanej reklamie display. Niezbyt pokrzepiającym okazuje się jednak fakt, iż 38% procent konsumentów odpowiedziało, iż komunikaty pojawiające się w sieci „bez końca”, zniechęcają nie tylko do produktu, ale również do marki.

Konsumenci wiedzą, iż jeśli raz udali się w dane miejsce, ktoś będzie chciał sprawić aby wrócili. Badanie przeprowadzone przez Marketing Land i SurveyMonkey obrazuje niestety odsetek błędnie przeprowadzonych lub nieumiejętnie przeprowadzonych kampanii – komentuje Kamila Szwagiel. Dobrze wykorzystany retargeting umożliwia powtórne dotarcie do użytkowników, którzy mieli już kontakt z przekazem marketingowym reklamodawcy, ale również zna granicę cierpliwości konsumenta. Usługa NR1WINTERNECIE bazująca na profilach behawioralnych użytkowników sieci, jest w stanie precyzyjnie określić intencję zakupową użytkownika oraz to czy dany konsument wykonał już pożądaną akcję. Dzięki stałej optymalizacji przekaz reklamowy naszego klienta, trafia tylko do zainteresowanych użytkowników, przy czym nie irytuje tych, którzy ofertą klienta nie są dłużej zainteresowani – dodaje.

Analizy kampanii NR1WINTERNECIE, które wykorzystują tzw. remakreting reklamy pokazują, że dzięki niemu można nawet trzykrotnie poprawić wyniki działań promocyjnych. Dodatkowo, korzystanie z retargetowania daje reklamodawcom możliwość znacznej optymalizacji kosztów całości kampanii, poprzez skuteczne docieranie do klientów, którzy wstępnie wyrazili zainteresowanie ofertą, a nie szukanie ich na nowo w gąszczu liczącego około 20 milionów użytkowników polskiego Internetu. 

Źródło: GRUPA 365 NET

www.nr1winternecie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764