logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Responsywna kampania mailingowa

  PR 30.06.2015, przeczytano 924 razy

Nie istnieje jeden przepis na skuteczną kampanię email marketingową. Co prawda jest wiele zasad, których należy przestrzegać ale każda kampania jest inna i zależna od wielu czynników. Truizmem jest stwierdzenie, że w naszym codziennym życiu coraz większą rolę odgrywają urządzenia mobilne z dostępem do internetu. Nadal jednak nie wszyscy marketingowcy mają świadomość ogromnego potencjału tego marketingowego trendu i co gorsza nie wiedzą jak go wykorzystać, aby sobie nie zaszkodzić oraz nie zniechęcić do siebie użytkownika nieprofesjonalną, nachalną i niespersonalizowaną kampanią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/responsywna-kampania-mailingowa,25297,artykul.html

Potencjał mobile e-mail marketingu

W 2015 średnia liczba otrzymanych i wysyłanych maili w ciągu dnia wynosi 108,7 milionów, a prognoza na 2018 rok wynosi 139,4 miliona . 63% użytkowników sprawdza maile służbowe podczas weekendu. Dla 74% pierwsza czynność, jaką wykonują o poranku to sprawdzenie maila, a dla 56% z nich to ostatnia czynność, jaką wykonują przed snem . Jak widać w email marketingu drzemie ogromny potencjał. Sztuką jest jednak tak dopasować kampanię do odbiorcy, by komunikat odpowiadał jego aktualnym potrzebom. Aby kampania email marketingowa była skuteczna musi spełnić szereg wymogów, m.in. związanych z wyglądem samego maila (zgodnie z zasadą user experience).

Email już dawno przestał być kojarzony wyłącznie z urządzeniami stacjonarnymi. Liczba użytkowników urządzeń mobilnych wzrasta progresywnie i równomiernie prawie we wszystkich kategoriach wiekowych. To jasny komunikat od rynku kierowany do marketerów: „dostosujcie Wasze kampanie do naszych potrzeb”. Responsywny design dostosowany do urządzeń mobilnych pozwoli na poprawę jakości odbioru komunikatu dla użytkownika. Elementem decydującym jest również jakość bazy, którą operujemy i sposób, w jaki nią zarządzamy.

Email marketing „od kuchni”

Responsywność

Nigdy nie mamy pewności co do tego, na jakim urządzeniu odbiorca odczyta wiadomość – czy będzie to komputer, notebook, tablet, smartfon czy nawet smartwatch. Nasza kampania musi być dopasowana do każdego z tych urządzeń czyli projektowana w oparciu o Responsive Web Design.

Personalizacja, segmentowanie i targetowanie

Personalizację należy rozpatrywać z dwóch stron: personalizacja bazy oraz personalizacja przekazu, tzw. contentu. Pierwszy aspekt usprawniają nowoczesne narzędzia, które przy użyciu algorytmów pozwalają targetować już nie tylko demograficznie, geolokalizacyjnie, ale także behawioralnie. Druga sprawa to spersonalizowany przekaz. Sprowadza się do zwrotu grzecznościowego, nieformalnego języka czy metafor i aluzji odnoszących się do doświadczeń pokoleniowych. 

Minimalizm

Chcąc przekazać zbyt wiele treści możemy niepostrzeżenie zagubić sens przekazu i sprawić, że będzie on nieczytelny dla odbiorcy. Dlatego należy stosować zasadę minimalizmu i selekcji treści, szczególnie pod kątem urządzeń mobilnych.

Typografia

Ważnym elementem jest także stosowany typ oraz rozmiar czcionki, dostosowany nie tylko do rodzaju urządzenia, ale także grupy docelowej. Inaczej powinna wyglądać wiadomość do nastolatka, a inaczej do seniora.

Zaufanie nadawcy – odpowiednia baza

Jeśli nasze kampanie mailingowe nie będą dopasowane do konkretnego odbiorcy i robione zbyt intensywnie, łatwo możemy trafić do SPAMu. Dlatego tak ważne jest dbanie o zaufanie odbiorców. 

Testowanie

Każda kampania email marketingowa obowiązkowo musi przejść test  A/B. Powinny one być przeprowadzane na różnego typu urządzeniach – od smartfonów po komputery stacjonarne. Nie zapominajmy też, że nasza wiadomość może być inaczej wyświetlana na urządzeniach z Androidem, a inaczej z iOS

Odpowiednie narzędzie 

Aby kampania email marketingowa przeprowadzona była sprawnie i skutecznie potrzebne jest sprawne narzędzie. Nowatorskim na polskim rynku narzędziem jest Emailbidding, dzięki któremu algorytm analizuje bazy danych w czasie rzeczywistym w odniesieniu do kryteriów demograficznych i behawioralnych, kierując kampanię do najlepiej reagujących użytkowników. Zwiększona trafność przekazu prowadzi do poprawy wszystkich wyników kampanii: od większej ilości otwarć emaili do zmniejszenia wypisów z baz. Bazy są automatyczne aktualizowanie o nowe rekordy, odbicia i wypisy, dzięki spięciu systemów poprzez API. Narzędzie daje pełną kontrolę nad prowadzoną kampanią. Samodzielnie można ustalić liczbę wysyłek, jaką mają otrzymywać subskrybenci. System pozwala również na pełną analizę wysyłek: wyniki testów A/B, OR, CTR. 

Połączenie powyższych zasad i skutecznych narzędzi automatyzujących personalizację mailingów, zwiększa szansę na przekonanie konsumenta do skorzystania z usług firmy, mniejsze wypisy z baz i większą lojalność użytkownika. A to główne wyznaczniku sukcesu w email marketingu. 

Na koniec - zawsze badajmy jej efektywność i uczmy się na błędach, tak aby każda kolejna kampania była lepsza od poprzedniej.

Kilka słów o EmailBidding

EmailBidding to nowoczesna platforma pozwalająca reklamodawcy na zautomatyzowany zakup kampanii emailingowej. Łączy reklamodawców oraz wydawców, automatyzuje proces tworzenia kampanii oraz wysyłki. Optymalizuje, segmentuje profile demograficzne i behawioralne i wysyła kampanie do określonych profili wybranych z baz danych.

Źródło: Imagine PR

www.imaginepr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764