logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Retargetowanie reklam metodą na niezdecydowanego klienta

  PR 10.03.2014, przeczytano 1025 razy

Retargetowanie reklam to stosunkowo nowy wynalazek marketingu, który zdobywa coraz więcej zwolenników. Powód jest prosty.  Jest ono odpowiedzią na odwieczne pytanie marketerów - jak docierać z reklamą skutecznie, aczkolwiek nienachalnie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retargetowanie-reklam-metoda-na-niezdecydowanego-klienta,21057,artykul.html

Niezaprzeczalnym jest, iż reklama w Internecie zdobywa coraz większe uznanie w biznesie, a udział tego medium w wydatkach reklamowych notuje coraz wyższe wzrosty. Reklam w Internecie jest coraz więcej, jak zatem skutecznie się wyróżnić i dotrzeć do konsumenta? Wykorzystując narzędzia nowoczesnego marketingu. Oprócz szeroko stosowanego targetowania demograficznego i geotargetowania, coraz szersze zastosowanie znajdują  targetowanie behawioralne i właśnie retargetowanie - czyli  w uproszczeniu „namierzanie“ internauty znającego już markę i emitowanie reklamy prezentującej ją ponownie. W jakim celu? Przede wszystkim by go zachęcić do wejścia na stronę docelową (landing page) i wykonania zakupowej akcji.

W praktyce oznacza to, że użytkownicy Internetu są "śledzeni przez reklamy" które do skutku próbując zachęcić ich do podjęcia działania. Jak to działa? Bardzo prosto. W kodzie strony docelowej zostaje umieszczony kod mierzący, który wywoływany zostaje przy każdej odsłonie witryny. Proces retagetowania zostaje wprowadzone w trakcie trwania kampanii i nasza reklama zostaje emitowana do tych, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową. Takie przypominanie Internautom w znaczący sposób zwiększa prawdopodobieństwo wykonania przez nich pożądanej akcji (np. zakupu) - co jest celem reklamodawców.

Skuteczność retargetowania podnosi działanie na konkretnych 'profilach użytkowników" które są tworzone w oparciu o kategorie związanie z ich zainteresowaniami zaobserwowanymi dzięki bazie historii odwiedzanych witryn.  Celem jest docieranie do wszystkich użytkowników sieci, którzy mają taki sam profil, jak klienci sprawdzonej dotychczas grupy docelowej. Proces polega na prześwietleniu plików cookie użytkowników odwiedzających daną witrynę i w przypadku podobnych profili behawioralnych - wykorzystanie informacji w trakcie trwania kampanii odsłonowej.

Wprowadzenie retargetowania do oferty NR1WINTERNECIE przynosi same plusy – mówi Kamila Szwagiel, PROJECT MANAGER GRUPA 365NET. Celem przedsięwzięcia jest wyświetlanie reklam tylko tym użytkownikom, na którym nam zależy - co pozwala na dużo lepsze konwersje, a te są istotą policzalnego marketingu.

W samym retargetowaniu dostrzega się olbrzymie możliwości na zwiększenie konwersji przy równoczesnym utrzymaniu kosztów kampanii na umiarkowanym poziome. Usługa ta kierowana jest przede wszystkim do klientów, których grupa docelowa jest albo ciężka do określenia, albo bardzo specyficzna.

Metoda ta wzbudza coraz większą ciekawość wśród reklamodawców. Powodem okazuje sukces targetowania behawioralnego, który zachęca zarówno nas, jak i naszych klientów do jeszcze skrupulatniejszego działania. – dodaje Kamila Szwagiel - Formaty, które rekomendujemy nie generują przypadkowych kliknięć, a zatem wzrost konwersji to w tym przypadku wzrost rzeczywistej skuteczności kampanii reklamowych

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764