Od początku marca SHOWROOM.PL, sklep z polską niezależną modą dostępny jest w zupełnie nowej odsłonie. Zmianie uległa zarówno szata graficzna strony, jak i obsługujący ją silnik. Zostały one w całości zbudowane przez zespół SHOWROOM, bez korzystania z usług firm zewnętrznych.
Działający od trzech lat SHOWROOM, oferuje na swojej stronie produkty wyselekcjonowanych polskich projektantów i marek modowych. Dynamiczny wzrost ruchu, a także plany ekspansji zagranicznej spowodowały, że firma podjęła decyzję o konieczności zbudowania zupełnie nowej, umożliwiającej dalszy rozwój platformy. W projekcie uczestniczyli praktycznie wszyscy pracownicy SHOWROOM, przeprowadzone zostały także warsztaty z projektantami i klientami.
Nowa platforma technologiczna obsługująca serwis została zbudowana zgodnie z najnowszymi trendami budowy tego typu aplikacji. Serce systemu stanowi API, z którym komunikują się poszczególne komponenty takie, jak sklep internetowy, panel administracyjny, z którego na co dzień korzystają projektanci, czy mobilna aplikacja, którą firma planuje stworzyć w najbliższym czasie. Taka architektura umożliwia łatwe dołączanie kolejnych kanałów sprzedaży ze zintegrowanymi stanami magazynowymi (już teraz platforma obsługuje również serwis SHOWROOM Kids, a także integrację z zewnętrznymi partnerami.
W trakcie pracy nad nową odsłoną serwisu, dużą wagę przyłożono do warstwy estetycznej. SHOWROOM zawsze był chwalony za minimalistyczny wygląd strony, który nie ingeruje w odbiór prezentowanych produktów. To się nie zmieniło i nadal dominującymi kolorami serwisu są biały i czarny, natomiast elementy e-commerce zostały oznaczone na niebiesko. Nowa strona SHOWROOM.PL jest w pełni responsywna, więc dobrze wygląda zarówno na komputerze, tablecie czy telefonie komórkowym.
"Liczymy, że nowa platforma przypadnie do gustu zarówno naszym Klientom, którzy wygodniej i szybciej zrobią na niej zakupy, jak i projektantom, którzy jeszcze łatwiej mogą zarządzać swoją sprzedażą w wielu kanałach. Nowa technologia jest dla nas również przepustką na zagraniczne rynki, gdyż zbudowane przez nas rozwiązanie jest unikatowe na skalę europejską" - mówią Michał Juda i Jasiek Stasz, współzałożyciele SHOWROOM.PL.
Źródło: SHOWROOM Sp. z o.o., Centrum Prasowe PAP