logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

„Same day delivery” rewolucjonizuje rynek e-commerce

  PR 02.07.2015, przeczytano 1003 razy

Z roku na rok coraz więcej osób robi zakupy w sieci. Za rosnącą popularnością e-sklepów przemawia szeroki wybór towarów w jednym miejscu, łatwe porównania specyfikacji i cen, a przede wszystkim duża elastyczność. Zakupu możemy dokonać w dowolnym miejscu i o każdej porze.  Jednak wraz z dynamicznym rozwojem kanału e-commerce rosną też oczekiwania klientów, którzy stawiają coraz wyższe wymagania, dotyczące na przykład dostawy towaru. Wielu zwolenników zyskuje trend „same day delivery”


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/same-day-delivery-rewolucjonizuje-rynek-e-commerce,25337,artykul.html

„Same day delivery” czyli dostarczenie zamówionego w sieci towaru tego samego dnia cieszy się dużą popularnością na Zachodzie, szczególnie w Wielkiej Brytanii. W myśl tej zasady początkowo działały e-sklepy z produktami spożywczymi, ponieważ czas dostawy miał kluczowe znaczenie dla świeżości towaru. Bardzo szybko jednak pomysł przejęły firmy kurierskie oraz sklepy internetowe z innych branż. 

Popularność „same day delivery” to przede wszystkim wyraz rosnących wymagań klientów. Wybierając sklep internetowy, oceniają oni kilka czynników. Ważny jest asortyment, ceny, warunki zakupu, a także coraz częściej forma dostawy towaru. Niewątpliwie możliwość otrzymania przesyłki jeszcze tego samego dnia staje się jednym z kluczowych kryteriów wyboru sklepu przez klientów e-commercowych. Zapewnienie tej usługi jest równoznaczne z eliminowaniem pewnej bariery rozwoju w handlu elektronicznym – komentuje Sławomir Komiński, Dyrektor e-commerce Komputronik S.A.

Na polskim rynku trend „same day delivery” dopiero raczkuje. Komputronik jest jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na uruchomienie takiej usługi pod nazwą Turbokurier. Obecnie jest ona dostępna dla mieszkańców Warszawy i Poznania. Dotychczasowe dane pokazują, że póki co nieco częściej z szybkiej przesyłki korzystają mieszkańcy stolicy.

Udostępnienie usługi w tych dwóch miastach jest ściśle związane z zapleczem magazynowym. Chcąc sprostać wymaganiom, jakie stawia „same day delivery”, konieczna jest stała dostępność towarów na poziomie magazynu centralnego, w którym zgromadzony jest cały asortyment. Tylko dzięki temu możliwe jest dostarczenie jednego z kilkudziesięciu tysięcy produktów w ciągu 2-3 godzin od potwierdzenia przyjęcia zamówienia – wyjaśnia Sławomir Komiński. Cały czas doskonalimy tę usługę i myślimy o jej uruchomieniu w kolejnych miastach – dodaje. 

Niekwestionowanym liderem wśród towarów zamawianych Turbokurierem od początku uruchomienia usługi są dyski twarde. Na szybkiej dostawie zależy także klientom wybierającym laptopy oraz akcesoria takie jak myszki, a także smartfony . 

Koszty dostawy zależne są od wielkości i wagi przesyłki oraz terminu jej doręczenia (dzień powszedni lub weekend) i zaczynają się od 9,95 zł brutto. W przypadku zamówienia przekraczającego wartość 1500 zł brutto dostawa Turbokurierem jest gratisowa. 

Źródło: Komputronik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie...
Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764