logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Skok na jedynki

  PR 01.04.2015, przeczytano 735 razy

Sytuacja na czołówkach tygodników uległa diametralnej zmianie – katastrofa we francuskich Alpach oraz zamieszanie wokół Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych opanowały jedynki w ubiegłym tygodniu - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skok-na-jedynki,24413,artykul.html

Przekazy medialne zostały zdominowane głównie przez informację o tragedii lotniczej. W zestawieniu najczęściej występujących wyrazów na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich pojawiły się frazy „pilot” (27 wystąpień), „airbusa” (21), „samolot” (20), „Alpach” (19) oraz „katastrofy” (19). Jednak to nie jedyne słowa związane z katastrofą, które znalazły się w chmurze. Dziennikarze w tym kontekście często posługiwali się także frazami „Lubitz”, „kokpitu”, „śledczy”, „śledztwo”, „pilotów” czy „Germanwings”.

Drugie miejsce w zestawieniu należało do skrótu „SKOK” – 29 wystąpień. W nawiązaniu do wydarzeń związanych ze Spółdzielczymi Kasami Oszczędnościowo-Kredytowymi w chmurze pojawiły się także frazy „prezydent”, „pieniądze” czy „oszczędności”.

Wśród najczęściej występujących wyrazów po raz kolejny znalazły się słowa nawiązujące do nazwy kraju: „polska”*, którą wymieniono aż 38 razy, „polski” – 26 oraz „Polsce” – 21. Dalsze miejsca zajmują frazy, które dominowały w poprzednich raportach  - „Rosja” oraz „Putin”.

Oto czołówka klasyfikacji:

  • Polska 38
  • Skok 29
  • Pilot 27
  • Polski 26
  • Pracy 24
  • Prezydent 23
  • UE 21
  • Gazeta 21
  • Airbusa 21
  • Polsce 21
  • Samolot 20
  • Prawa 19
  • Alpach 19
  • Katastrofy 19
  • Gazety 18
  • Dzieci 18

Analiza dotyczy tygodnia od 23 do 29 marca 2015.

„Na jedynkach”

To chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” - spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media.

W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Newseria

Dodatkowe informacje:

*Analiza frazy „polska” oraz „polski” dotyczy wyrazu użytego zarówno w formie rzeczownika, jak i przymiotnika.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764