logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Specjalista ds. SEO - profesja przyszłości

  PR 07.05.2015, przeczytano 3082 razy

SEO, czyli Search Engine Optimization, to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się form marketingu internetowego. Z roku na rok rośnie liczba firm, które doceniają znaczenie pozycjonowania swoich stron internetowych, zaś na portalach z ogłoszeniami o pracę pojawia się coraz więcej ofert dla specjalistów SEO. Jakie zatem należy spełniać warunki by podjąć się tej perspektywicznej profesji?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/specjalista-ds.-seo---profesja-przyszlosci,24791,artykul.html

Każdy może zostać specjalistą ds. SEO. Wystarczy znajomość budowy stron internetowych, podstawowych skryptów i CMSów, inteligencja, analityczne myślenie, skrupulatność, dokładność, opanowanie oraz umiejętność ustalenia priorytetów. W przypadku pracy w specjalistycznej agencji należy również grać zespołowo i nauczyć się asertywności. 

SEO można nauczyć się samemu, rozwijając umiejętności webmasterskie, interesując się branżą i testują różne rozwiązania, które doprowadzą do wyższych pozycji na wybrane słowa kluczowe dla danej domeny w wyszukiwarce Google. Obecnie nie są prowadzone żadne specjalistyczne studia kierunkowe, które uczyłyby podstaw tego zawodu, choć niewątpliwie pomaga wiedza wyniesiona z takich kierunków jak informatyka. Istnieje natomiast duża liczba szkoleń, jednak mogą one dać jedynie przysłowiową „wędkę”. Dopiero testy i praktyka mogą zaowocować odpowiednimi kwalifikacjami do zostania „pozycjonerem”. 

Alternatywą jest ścieżka kariery w specjalistycznej agencji, poczynając od stażysty, przez młodszego specjalistę, aż do specjalisty SEO. W takiej pracy zawsze można liczyć na wsparcie bardziej doświadczonych kolegów, łatwiejszy dostęp do wiedzy, narzędzi i szkoleń oraz większą różnorodność projektów. Najwięcej daje bowiem praktyka i praca z zespołem. SEO obejmuje zagadnienia i sytuacje, które ciężko poznać czytając książki, z reguły zawierające przeterminowane już informacje. Wiedza przekazywana na szkoleniach często bywa sprzeczna lub pomija np. linkbuilding, który jest drugim najważniejszym czynnikiem poza optymalizacją strony.

Osoby, które chcą pogłębiać swoją wiedzę oraz obserwować najnowsze trendy, powinny śledzić blogi i fora, na których polscy i zagraniczni eksperci przedstawiają nowości, komentują, wyjaśniają i rozwijają zagadnienia z branży. Wartościowe treści na temat SEO i SEM można znaleźć na blogu Bartosza Góralewicza (https://goralewicz.co/), który specjalizuje się w audycie i optymalizacji stron oraz Pawła Gontarka (http://seo.zgred.pl/blog-seo/), który pod pseudonimem Zgred od ponad 10 lat aktywnie działa w branży. Kopalnią wiedzy dla początkujących i specjalistów jest forum.optymalizacja.com, stanowiące platformę wymiany doświadczeń dla branży SEO. Źródłem informacji i inspiracji może być również blog prowadzony przez amerykańską firmę MOZ (http://moz.com/blog), która marketingiem internetowym zajmuje się od 2004 roku. 

Dobry specjalista ds. SEO powinien wyróżniać się pasją i chęcią ciągłego rozwijania swojej wiedzy i umiejętności. Warto mieć również głowę otwartą na wszelkie nowości i inne formy marketingu internetowego, gdyż obecnie firmy i agencje najczęściej szukają osób kompleksowo zajmujących się tworzeniem wizerunku w Internecie.  

Stefan Sosnowski 

Manager działu SEO/SEM w firmie Internetica.

Źródło: Internetica

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764