logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Spotkanie PIAP w Warszawie: relacja

  PR 30.09.2013, przeczytano 1151 razy
ilustracjastrzałka

Trzecie regionalne spotkanie branżowe PIAP odbyło się w Warszawie dnia 26 września 2013 roku. Do restauracji „Cuda na kiju” w samym sercu Warszawy licznie przybyli przedstawiciele firm członkowskich PIAP oraz przedstawiciele firm z branży artykułów promocyjnych, nie będących członkami stowarzyszenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/spotkanie-piap-w-warszawie%3A-relacja,19793,artykul.html

Głównym celem  spotkań  regionalnych PIAP jest poznanie aktualnych bieżących problemów rynku artykułów promocyjnych, zastanownie się w jaki sposób można je rozwiązać, poznanie potrzeb i problemów agencji reklamowych względem dostawców, uzyskanie informacji jaką rolę Polska Izba Artykułów Promocyjnych ma odegrać w rozwiązaniu bieżących ważnych problemów branży. Ważnym celem jest również integracja branży i wzajemne poznanie się.

Z uwagi na bardzo liczny udział w spotkaniu reprezentantów agencji reklamowych, uczestnicy spotkania podkreślali, iż ważną kwestią powinno być uświadamianie, edukowania klienta końcowego w sprawach dotyczących składanych zamówień i współpracy z agencjami reklamowymi informowanie m.in. na temat korzystania z wzorów produktów oraz uświadamiania klientom, że agencje reklamowe są właścicielami projektów, które przygotowują w celach realizacji zamówienia. W praktyce bardzo często zdarza się, że klient końcowy wykorzystuje pracę agencji reklamowych, które przygotowują ofertę, następnie rezygnują z ich usług. Edukować powinien PIAP jak również bezpośrednio same agencje reklamowe w bezpośrednim kontakcie z klientem końcowym.

Przedstawiciele firm branżowych wnieśli również pomysł stworzenia tzw. czarnej listy firm (wedle ustalonych wcześniej kryteriów), czarna lista miałaby funkcjonować na zasadzie przesyłanych niepodważalnych negatywnych opinii kontrahentów danej firmy. Głównym celem pomysłu miałoby być wyłonienie nieuczciwych, nierzetelnych firm z branży i publikowanie jej za pośrednictwem organizacji. W tym przypadku, ze względu na ochronę danych osobowych, PIAP musi zasięgnąć opinii prawnej.

Nawiązaniem do poprzedniego tematu była również propozycja wprowadzenia obowiązkowego uczestnictwa w programie Gwiazdy PIAP dla każdego z Członków organizacji (kryteria ustalone z góry przez PIAP), co w praktyce prowadziłoby do poddania się wzajemnej ocenie zarówno pozytywnej jak i negatywnej wewnątrz organizacji. Propozycja zostanie rozważona przez Zarząd PIAP.

Uczestnicy spotkania zwrócili się również do PIAP z pytaniem czy Izba może występować w imieniu Członków do instytucji publicznych w sprawach dotyczących m.in. naruszenia praw przetargów publicznych (w przypadkach gdy następuje niepodważalne naruszenie tych praw np. weryfikację produktów według ich specyfikacji, w przypadku gdy dany towar jest niezgodny z zamówieniem).

Padła również propozycja zorganizowania podczas kongresu RemaDays 2014 konferencji dla instytucji publicznych, które są potencjalnymi klientami agencji reklamowych w celu edukowania w zakresie współpracy z agencjami reklamowymi jak również uświadomieniem zwrócenia większej uwagi na jakość zamawianych produktów.

Agencje reklamowe PIAP zwróciły się również z propozycją aby PIAP promował i polecał firmy z danego regionu instytucjom publicznym, wcześniej jednak firmy musiałby wyrazić na to zgodę i jasno określić region w którym dana firma miałaby być promowana.

Trzecie już spotkanie regionalne pokazało, że na rynku wciąż są rozmaite tematy, problemy dotykające branżę, niestety nie każdy problem można zawsze rozwiązać.Sami uczestnicy rynku powinni dołożyć wszelkich starań aby polityka ich działalności była fair play i nie godziła w interesy innych firm z branży.

PIAP ze swojej strony dołoży wszelkich starań aby tematy, które poruszane były na spotkaniach wdrażać w życie, ułatwiając po części funkcjonowanie na rynku firmom z branży.

Źródło: PIAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764