logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso partnerem 28. Poligraficznych Konfrontacji

  PR 20.10.2014, przeczytano 1057 razy
ilustracjastrzałka
Janusz Kosiński

16 października w Warszawie odbyła się 28. konferencja szkoleniowa z cyklu „Poligraficzne Konfrontacje”, zorganizowana przez Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, przy współudziale Zakładu Technologii Poligraficznych IMiP PW. Jej tematem przewodnim były „Wady papieru arkuszowego a błędy drukowania offsetowego. Reklamacje papieru”. Partnerem wydarzenia była firma Stora Enso, której przedstawiciele – Janusz Kosiński i Tomasz Rokicki – wystąpili w ramach bloku tematycznego „Papier czy druk – rozpoznawanie rodzajów defektów drukarskich” (prelegentem w trzeciej jego części był Stefan Jakucewicz z ZTP IMiP PW).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-partnerem--28.-poligraficznych-konfrontacji,22968,artykul.html

Po powitaniu i krótkim wprowadzeniu przez Andrzeja Żurkiewicza – prezesa SAIP PW i Stefana Jakucewicza, moderatora konferencji, głos zabrał Tomasz Rokicki. Rozpoczął on swoje wystąpienie od kilku generalnych uwag, związanych z odpowiednim przechowywaniem oraz przygotowaniem papieru przed rozpoczęciem procesu drukowania, co może w zdecydowany sposób zmniejszyć ryzyko pojawienia się problemów w produkcji. Wspomniał m.in. o zachowaniu odpowiedniej temperatury i wilgotności, zapewnieniu klimatyzacji papieru oraz odpowiednich warunków w hali maszyn.

Hydrofilowe włókna celulozy łatwo pochłaniają wodę z powietrza, w wyniku czego zmieniają swoje wymiary – mówił Tomasz Rokicki. – To zaś z kolei może być przyczyną wielu problemów podczas drukowania, m.in. braku pasowania, dublowania, mottlingu, odciągania farby w stosie, a nawet pylenia. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na te aspekty, jeszcze przed rozpoczęciem produkcji”.

Następnie Tomasz Rokicki omówił różne zjawiska pojawiające się w procesie drukowania, które noszą znamiona defektów. Szczegółowo zaprezentował back trapping (odrywanie farby nałożonej przez pierwszy zespół drukujący i jej przyleganie do drugiego agregatu) oraz poszczególne odmiany mottlingu (czyli tzw. „chmurkowania”, charakteryzującego się nierównym obrazem, „niespokojnym drukiem”). We wszystkich przypadkach wymienił środki zaradcze i zapobiegawcze, mogące wyeliminować ryzyko pojawienia się tych zjawisk.

Temat kontynuował Janusz Kosiński, który omówił przyczyny kolejnych, mniej lub bardziej powszechnych, defektów występujących w procesie drukowania offsetowego: ścieranie farby (scuffing); delaminację podłoży drukowych (tu zwrócił uwagę na odmienność tego zjawiska od efektu delaminacji powleczenia oraz blisteringu, który występuje w druku heatsetowym) – także w kontekście zabezpieczania i uszlachetniania kartonów; pylenie (tj. przemieszczanie się luźnych elementów powleczenia na obciąg gumowy, formę drukową i zespół farbowy) oraz dublowanie (pojawianie się zniekształconych lub podwójnych punktów rastrowych na odbitce). W każdym przypadku podane zostały przez prelegenta możliwe przyczyny występowania danego zjawiska oraz zalecane przez firmę Stora Enso środki zaradcze.

Kolejne wystąpienia były poprzedzane sesją pytań i odpowiedzi, których – jak zwykle na Poligraficznych Konfrontacjach – nie zabrakło. Jeszcze przed rozpoczęciem konferencji poinformowano, że – w związku z bardzo dużym zainteresowaniem poruszaną tematyką – 13 listopada odbędzie się druga jej edycja. W niej także wezmą udział przedstawiciele Stora Enso Polska.

Staramy się być wszędzie tam, gdzie są nasi klienci, a Poligraficzne Konfrontacje są znakomitą ku temu okazją – mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska. – Cieszymy się, że nasi specjaliści z działu wsparcia technicznego mogli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z szerokim gremium przedstawicieli drukarń offsetowych. Frekwencja podczas pierwszego spotkania, jak też podjęta decyzja o jego drugiej, listopadowej edycji potwierdzają, że kwestia błędów powstających w drukowaniu, czasami kosztownych dla samego zakładu poligraficznego oraz potencjalnych reklamacji ze strony klientów jest bardzo ważna”.

Źródło: Stora Enso

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764