logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agfa Graphics na 8. Akademii Zarządzania Barwą

  PR 24.11.2014, przeczytano 1111 razy
ilustracjastrzałka

19 listopada w Warszawie odbyła się 8. konferencja z cyklu Akademia Zarządzania Barwą, zorganizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz. Jednym z partnerów spotkania była Agfa Graphics, której przedstawiciel – Maciej Baur – wystąpił z referatem „Podłoże podstawą kalibracji – standaryzacja w atramentowym drukowaniu cyfrowym”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agfa-graphics-na-8.-akademii-zarzadzania-barwa,23305,artykul.html

Akademia Zarządzania Barwą to konferencja gromadząca co roku około setkę osób, zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką color managementu. Agfa Graphics jest partnerem tego spotkania od pierwszej edycji, aktywnie uczestnicząc w części merytorycznej. Podobnie jak w latach poprzednich, również w tym roku wśród prelegentów znalazł się jej przedstawiciel – Maciej Baur, pełniący funkcję Product Managera w polskim oddziale firmy.

W swoim referacie odniósł się on do oferowanych przez Agfa Graphics rozwiązań w zakresie wielkoformatowego druku inkjetowego UV: ploterów, atramentów oraz oprogramowania Asanti, sterującego urządzeniami drukującymi. System ten, bazujący na doświadczeniach firmy w obszarze cyfrowego prepressu (pakiet Apogee), jest dedykowany cyfrowym ploterom wielkoformatowym. W najnowszej wersji oferuje szereg zaawansowanych funkcji, wspierających użytkownika w codziennej pracy; jedną z nich jest moduł zarządzania barwą – CMS.

Maciej Baur scharakteryzował też atramenty używane w druku inkjetowym oraz sam proces nanoszenia ich na podłoże. Podkreślił przy tym, że w przeciwieństwie do procesów konwencjonalnych, gdzie użytkownik ma do czynienia z różnymi kombinacjami aplikowanych farb i lakierów, w przypadku inkjetu zmiana atramentu nie jest tak prosta i dlatego wymagana jest jego uniwersalność. Zwrócił przy tym uwagę na ich zróżnicowane zachowanie przy nanoszeniu na poszczególne podłoża: papier, metal czy tworzywa sztuczne. „W każdym z tych przypadków aplikowane krople tworzą na powierzchni plamy o różnych kształtach i wielkości. Fakt ten warto wziąć pod uwagę przy procesie kalibracji danego urządzenia z wykorzystaniem poszczególnych surowców”.

W swoim wystąpieniu Maciej Baur zdefiniował pojęcia takie jak standaryzacja, kalibracja, charakteryzacja i konwersja barwna. Podkreślał przy tym, że właściwe wdrożenie pierwszej z nich przynosi użytkownikom liczne korzyści: „Standaryzacja oznacza jednolite środowisko pracy, gwarantujące jej stabilność. To zaś przekłada się na przewidywalną reprodukcję barw, przewidywalne efekty wyjściowe dzięki jednemu zestawowi zasobów oraz pewność przy wznowieniach. Kolejna zaleta to jednorodny interfejs użytkownika z możliwością dostępu do wszystkich narzędzi. Wreszcie redukcja kosztów, wynikająca z mniejszej liczby błędów i powtórzeń oraz mniejszej komplikacji procesu przygotowawczego”.

Następnie Maciej Baur omówił proces kalibracji i charakteryzacji w systemie Asanti. Podkreślał przy tym jego prostotę i szybkość oraz fakt, że cała konfiguracja jest oparta na tzw. Kalibrowanych Trybach Drukowania (CMP – Calibrated Print Mode). Aby ułatwić pracę, ich gotowy zestaw jest dostarczany wraz z systemem Asanti. „Dzięki temu operator poświęca zaledwie od 5 do 30 minut na stworzenie nowego trybu, dedykowanego nowemu podłożu” – mówił Maciej Baur.

Prelegent krok po kroku przedstawił proces kalibracji i charakteryzacji w przypadku zastosowania nowego podłoża drukowego. Na zakończenie wymienił inne zalety oferowane przez rozwiązanie Agfa Graphics: konwersję profili ICC, tzw. press repurposing (zmianę urządzenia wyjściowego w ostatniej chwili z zachowaniem spójności barw), konwersję kolorów dodatkowych z użyciem biblioteki Pantone oraz „dynamiczne” zarządzanie barwą w celu maksymalizacji jakości.

Jako producent inkjetowych rozwiązań drukujących, atramentów UV oraz towarzyszącego im oprogramowania posiadamy bardzo dużą wiedzę i ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze reprodukcji barw. Każdego dnia w ponad czterech tysiącach naszych urządzeń przetwarzanych jest ok. 5 mln stronic. To daje nam możliwość czerpania z bieżących doświadczeń użytkowników i udoskonalania oferowanych rozwiązań. Jednym z nich jest najnowsza wersja systemu Asanti i stanowiący jej integralną część moduł CMS” – podsumował Maciej Baur.

Źródło: Agfa Graphics

www.agfa-polska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764