logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stora Enso Tambrite „najbardziej cenionym kartonem” w Europie

  PR 22.09.2014, przeczytano 1210 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z badań Brand Equity Tracking Survey, przeprowadzonych po raz szósty wśród europejskich właścicieli marek  przez firmę Opticom International Research, karton Tambrite firmy Stora Enso został przez nich uznany za najbardziej ceniony. W pierwszej dziesiątce znalazły się także dwa inne kartony wytwarzane przez skandynawskiego producenta – Ensocoat i Performa. Do swojej oceny firma Opticom wykorzystuje specjalny indeks Brand Equity Index (BEI), który definiuje najbardziej wartościowe marki z perspektywy użytkowników. To umożliwia porównywanie poszczególnych marek w skali kraju bądź całego kontynentu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stora-enso-tambrite-najbardziej-cenionym-kartonem-w-europie-,22679,artykul.html

Indeks BEI uwzględnia szereg parametrów, które są istotne w kontekście oceny wartości danej marki, m.in. jej spontaniczną znajomość, świadomość TOM (gdy dana marka jest wskazywana jako pierwsza), jakość i lojalność klientów. Co więcej, pozwala on oszacować wpływ na otoczenie rynkowe oraz zalety i wady poszczególnych gatunków kartonu, wyróżnić liderów branżowych oraz ocenić sukces strategii ich wprowadzania na rynek. 

Jak wynika z tegorocznych badań firmy Opticom, karton Tambrite cieszy się bardzo wysokim wskaźnikiem świadomości marki i lojalności ze strony klientów, przede wszystkim z branż farmaceutycznej i ochrony zdrowia, kosmetycznej i środków pielęgnacji, mrożonej, chłodzonej oraz suchej żywności. Z kolei Stora Enso została wyróżniona jako dostawca o najwyższym wskaźniku świadomości marki.

W badaniu przeprowadzonym wiosną tego roku wzięło udział 377 właścicieli marek z siedmiu krajów: Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii i Holandii. Reprezentowali oni sześć różnych segmentów rynkowych: farmaceutyczny i ochrony zdrowia; kosmetyczny i środków pielęgnacyjnych; czekoladowy i konfekcyjny; suchej żywności; mrożonek i żywności chłodzonej oraz winiarski i spirytusowy.

Podobne badania zostały również przeprowadzone wśród ok. 200 firm, zajmujących przetwórstwem opakowań na bazie kartonu. Tu Tambrite okazał się najlepiej rozpoznawalną marką, zaś kartony Performa i Ensocoat znalazły się w pierwszej piątce pod względem spontanicznej znajomości marki. Warto podkreślić awans (z miejsca 8. na 5.) drugiego z nich we wspomnianym rankingu w porównaniu z poprzednimi badaniami, które odbyły się w roku 2012. 

Raport firmy Opticom cytuje głosy zadowolonych użytkowników poszczególnych produktów Stora Enso. I tak włoski producent kosmetyków chwali w nim karton Ensocoat za „wysoką i stabilną jakość, odpowiednią białość oraz wysoką sztywność w stosunku do gramatury”. Przedstawiciel francuskiej firmy z branży czekoladowo-konfekcyjnej opisuje karton Performa jako „idealny do produkcji opakowań na czekoladę, spełniający testy antyzapachowe oraz cechujący się właściwymi parametrami poligraficznymi”. Z kolei w oczach jednego z niemieckich producentów suchej żywności karton Tambrite znalazł uznanie za „najwyższą jakość, objawiającą się brakiem zanieczyszczeń produkcyjnych, właściwym zachowaniem w maszynach przetwarzających opakowania, optymalną gramaturę oraz wysoką atrakcyjność wizualną”.

Źródło: Stora Enso

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764