logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Warto robić więcej”: Meet Kodak Polska 2015

  PR 27.04.2015, przeczytano 1634 razy
ilustracjastrzałka

Około 200 osób zgromadziła kolejna, 9. już konferencja Meet Kodak Polska. Spotkanie, które – o czym świadczy wysoka frekwencja – wpisało się już na stałe w kalendarz imprez poligraficznych, odbywało się w tym roku 23 kwietnia w hotelu Narvil w Serocku koło Warszawy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warto-robic-wiecej%3A-meet-kodak-polska-2015,24679,artykul.html

Organizatorzy przygotowali liczne prezentacje innowacyjnych rozwiązań i technologii, które pozwalają na skuteczniejsze prowadzenie biznesu oraz otwierają przed użytkownikami nowe perspektywy. Uczestnicy konferencji – wśród których znaleźli się przedstawiciele drukarń i wydawnictw z całej Polski - mogli także zapoznać się z doświadczeniami firm, które wykorzystują rozwiązania Kodaka w codziennej produkcji i czerpią z tego wymierne korzyści.

„Warto robić więcej” –rozwiązania Kodak dla zrównoważonego rozwoju.

Wiodącymi tematami tegorocznej edycji Meet Kodak Polska były - z jednej strony najnowsze trendy i wyzwania w zakresie cyfrowego druku dziełowego, komercyjnego oraz druku opakowań offsetowych i fleksograficznych, z drugiej - możliwości pozyskiwania funduszy unijnych dla poligrafii w najbliższych latach.

Spotkanie rozpoczęli Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska oraz Peter Trampler, Clustor Business Director (DACH, EE, Russia & Poland), którzy podziękowali gościom za przybycie. Następnie Jolanta Wiśniewska opowiedziała o wydajności procesów w kontekście zrównoważonego rozwoju firm poligraficznych podkreślając, że Kodak ma w tym zakresie wiele do zaoferowanie swoim klientom. Za osiągnięciami firmy stoi długa historia jej innowacji. We wszystkich tych działaniach – co podkreślała prelegentka – towarzyszy firmie nieustające zaangażowanie w świadomą ochronę środowiska, które przybiera na sile w ostatnich latach. Obecnie to zrównoważony rozwój – jak mówiła - staje się drogą do przywództwa w branży poligraficznej. Staje się on bowiem ważnym nie tylko ze względów ekonomicznych, ale również legislacyjnych, społecznych i ekologicznych. Kodak od lat angażuje się w budowanie zrównoważonego przywództwa, opierając je na zaangażowaniu społecznym, odpowiedzialności za środowisko i stabilności ekonomicznej.

Wśród obszarów działań firmy w tym zakresie są m.in.: inicjatywy dla zrównoważonego rozwoju branży poligraficznej, nieustanne doskonalenie produkcji, rozwijanie produktów z wartością zrównoważonego rozwoju, monitorowanie działań legislacyjnych, a także odpowiedzialne pozyskiwanie surowców. Kluczowym przykładem takich działań są m.in. płyty bezprocesowe Kodak Sonora, które pozwalają zaoszczędzać drukarniom 100% nakładów związanych ze zużyciem chemii, energii wody i utylizacji odpadów, a także ograniczyć stosowanie wywoływacza do płyt o 6,25 mln litrów w skali całej branży.

Rozwiązania Kodak – Insite oraz Matchprint Virtual - umożliwiają z kolei użytkownikom wirtualny proofing, a moduł Rule Based Automation Prinergy nie tylko zwiększa wydajność, ale przynosi również oszczędności kosztów rzędu 30%. Z kolei naświetlarki Kodak Achieve pozwalają zaoszczędzić użytkownikom do 40% energii w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań. Technologia Colorflow Software Ink Optimization obniża natomiast zużycie farby o 30%” – mówiła Jolanta Wiśniewska.

Wysokie zaangażowanie firmy Kodak – jak podawała prelegentka - sprawia, że produkcja chemii poligraficznej (w latach 2010-2014) spadła o 32% przy znaczącym wzroście sprzedaży płyt tego producenta. Ideą Kodaka jest bowiem – co podkreśliła – prowadzenie branży poligraficznej w kierunku zrównoważonego rozwoju. Swoje wystąpienie zakończyła wezwaniem „Warto robić więcej”, które odnosiło się do wysiłków związanych z ochroną środowiska, ale również do wszelkich działań i inwestycji, które to umożliwiają, w tym do wykorzystywania rozwiązań Kodaka.

Następnie Grzegorz Libera, dyrektor zarządzający IM-L Consulting przedstawił możliwości pozyskiwania funduszy unijnych dla poligrafii w latach 2014-2020. Omówił programy ogólnopolskie, z których mogą korzystać firmy z branży poligraficznej, poszczególne działania oraz terminy ogłoszenia konkursów, a także rozpoczęcia i zakończenia naboru wniosków. Podał również przykłady projektów, zrealizowanych w latach 2007-2013, z których– jak zaznaczył - również obecnie można czerpać inspirację. Zaprezentował też możliwości wsparcia w ramach programów regionalnych w 2015 roku, z którego mogą korzystać w poszczególnych województwach firmy z branży poligraficznej. Grzegorz Libera przedstawił także zmiany, jakie zaszły w stosunku do poprzedniej perspektywy. Dotyczą one m.in. obliczania pomocy de minimis, zwiększania udziału instrumentów zwrotnych, większy udział funduszy prywatnych (Venture Capital i Aniołów Biznesu) w finansowaniu przedsięwzięć  inwestycyjnych, a także większą intensywność wsparcia projektów inwestycyjnych – przedstawił tu mapę pomocy dla poszczególnych województw na lata 2014-2020.  Podkreślił istotne uproszczenia jakie mają obecnie miejsce – harmonogram konkursów na rok następny  będzie przedstawiany do 30 listopada br., aktualizacja następować będzie na 3 miesiące przed konkursem, wymagana dokumentacja będzie podawana na miesiąc przed nim, nabór trwać będzie minimum 7 dni, a od firm startujących w konkursach wymagać się będzie więcej oświadczeń, a mniej zaświadczeń; czytelniejsza będzie też informacja aplikowania i rozliczania projektów.

„Warto robić więcej” – korzyści z wdrożeń rozwiązań Kodak w rodzimych zakładach poligraficznych

Dużym zainteresowaniem podczas konferencji Meet Kodak Polska cieszyły się – podobnie jak w poprzednich edycjach - prezentacje użytkowników rozwiązań tego producenta. To już od lat wyróżniający konferencję Meet Kodak Polska aspekt. Spotkanie podzielone zostało na trzy bloki tematyczne – druk cyfrowy książek, druk komercyjny i opakowania offsetowe oraz opakowania fleksograficzne (ostatni z wymienionych miał charakter warsztatowy). W każdym można było zapoznać się z doświadczeniami użytkowników rozwiązań Kodaka.

Blok 1. poświęcony był drukowi cyfrowemu książek i zgromadził nie tylko przedstawicieli drukarń, ale również wydawnictw. W tej części spotkania swoje wystąpienie miał Tomasz Kostecki z drukarni dziełowej Legra z Krakowa. Prelegent przedstawił krótką analizę, dotyczącą rynku książki i trendów, jakie tu zachodzą (spadające nakłady, rosnące znaczenie mediów i czytników elektronicznych). Drukarnia jest pierwszym na rynku polskim użytkownikiem rozwiązania Kodak NexPress z opcją powiększonego formatu, a od niedawna także urządzenia Kodak Prosper 1000. Prelegent mówił o wartościach dodanych, jakie dzięki tym urządzeniom uzyskano, wymieniając chociażby możliwość drukowania personalizowanych serii książek. Porównywalna z offsetem wysoka jakość, wydajność, a także możliwość zadrukowywania różnych rodzajów podłoży, opcje lakierowania, złocenia wydruków oraz obsługa niskich nakładów, a także długich arkuszy umożliwiających na przykład produkcję okładek ze skrzydełkami – to kolejne zalety rozwiązań firmy Kodak.  Pierwsze z urządzeń umożliwiło drukarni Legra poszerzenie oferty również m.in. o druki typu direct mailing, certyfikaty i inne produkty. Wszystko to sprawiło, że w stosunkowo niedługim czasie zdecydowała się ona na zakup kolejnej cyfrowej maszyny drukującej – tym razem wybór padł na urządzenie Kodak Prosper 1000, który był częścią większych inwestycji, jakie w ostatnim czasie przeprowadził ta krakowska drukarnia.

Blok 2. konferencji Meet Kodak Polska poświęcony był drukowi komercyjnemu i opakowaniom offsetowym. Tu swoje wystąpienie mieli przedstawiciele firmy Interak, użytkującej pakiet software’owy Kodak Unified Workflow.  Interak to drukarnia istniejąca od 1989 roku, posiadająca 7 biur w Europie, zatrudniająca 250 osób, dostarczająca obecnie swoje produkty do 35 krajów i wykonująca miliony katalogów, książek i instrukcji rocznie, łącząca w codziennej produkcji technologię cyfrową i offsetową. Reprezentujący ją Grzegorz Piątek i Michał Łukasiak - przedstawili 10 przełomowych wdrożeń, jakie miały miejsce w firmie w ciągu ostatnich lat, a które pozwoliły na jej intensywny rozwój. Jednym z nich było wdrożenie Kodak Unified Workflow. Prelegenci podkreślali, że ideą drukarni jest integracja rozwiązań jej partnerów w jeden spójny system zarządzania. Wymienili korzyści, jakie odnotowuje obecnie Interak z automatyzacji i integracji z rozwiązaniem Kodak Prinergy, do których należą m.in.: redukcja prac ręcznych wykonywanych przez operatorów prepress, obniżenie kosztów, zarządzanie informacją, zwiększenie wydajności, zmniejszenie liczby błędów, śledzenie danej pracy (raportowanie, jej statusy), a także odpowiednie planowanie zadań. Firma na co dzień korzysta również z naświetlarki CtP Kodak Magnus 800 o wydajności 62 płyt na godzinę. Prelegenci wymienili więc także korzyści z wdrożenia w drukarni rastra Staccato 10 – mniejsze o 10-15% zużycie farby, szybsze schnięcie arkuszy, szerszy gamut kolorystyczny, druk fotograficznej jakości oraz większa stabilność druku. Podkreślali też korzyści z wdrożenia Matchprint Virtual – brak inwestycji po stronie klienta, pełną integrację z systemem prepress, łatwą kalibrację i obsługę, redukcję czasu i kosztów, dostępność 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, eliminację błędów na początku procesu. 

Uczestnicy tego bloku tematycznego mogli również przekonać się o korzyściach z wdrożenia proekologicznych płyt Kodak Sonora, jakie odnotowuje firma Stec Karton. W imieniu jej właściciela, który z nagłych powodów osobistych nie mógł dotrzeć na spotkanie, omówił je Sławomir Iwanowski z firmy Kodak Polska. Stec Karton to rodzinna firma z Człuchowa, której specjalnością jest produkcja opakowań z tektury falistej. Jakiś czas temu zdecydowała się na wdrożenie płyt bezprocesowych Sonora i obecnie odnotowuje szereg korzyści z tym związanych. W pierwszej części prezentacji zostały przedstawione powody, dla których wybrano to właśnie rozwiązanie – renomowany producent, firma z doświadczeniem w sektorze prepress, posiadająca kompleksowe rozwiązania. Sama płyta – jak podawano podczas prezentacji - nie wymaga dodatkowej pracy i eliminuje wiele problemów – chemię, ścieki itd. Zadowolenie klienta wzbudza również brak obsługi wywoływarki, całościowo niższy koszt zakupu systemu CtP oraz zdalne wsparcie, jakie zapewniała firma Kodak. Obecnie właściciel drukarni bardzo chwali sobie ten zakup, podobnie jak jego pracownicy – pod każdym aspektem okazał się on korzystny dla firmy. I mimo iż koszty samej płyty są nieco wyższe, oszczędności jakie przynosi to rozwiązanie rekompensują je zupełnie, a firmie Stec Karton przynoszą szereg korzyści.

„Warto robić więcej” – innowacyjne rozwiązania firmy Kodak

Podczas konferencji nie zabrakło również prezentacji poszczególnych rozwiązań Kodaka i możliwości, które otwierają przed klientami. Prelegenci z firmy Kodak Polska w kolejnych wystąpieniach przedstawiali technologię, rozwiązania i nowoczesne aplikacje dla firm z branży poligraficznej, opakowaniowej i wydawnictw. W poszczególnych blokach tematycznych zaprezentowane zostały informacje, dotyczące rozwiązań dedykowanych poszczególnym sektorom.

W bloku tematycznym poświęconym drukowi cyfrowemu Sławomir Iwanowski, regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska przedstawił panujące obecnie trendy, wskaźniki i prognozy dotyczące rynków poligraficznego i wydawniczego, a także korzyści, jakie możliwe są do osiągnięcia przy wykorzystaniu niskonakładowego druku cyfrowego z urządzeniami Kodaka. Tu prelegent przedstawił szereg rozwiązań z portfolio tego producenta. Z kolei Michał Büthner-Zawadzki, specjalista ds. rozwoju sprzedaży w firmie Arctic Paper Polska przedstawił ofertę papierów do druku cyfrowego High Speed Inkjet – ich wymagania i charakterystykę. W bloku poświęconym drukowi komercyjnemu i opakowaniom offsetowym Tomasz Gogacz Pre-Sales Consultant w firmie Kodak Polska przedstawił pakiet innowacyjnych rozwiązań software’owych tego producenta – Kodak Unified Workflow, natomiast przeglądu produktów z portfolio firmy Kodak, optymalizujących procesy prepress, dokonał Jarosław Krasnodębski - regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska. Warsztatowy blok poświęcony opakowaniom fleksograficznym rozpoczął Jacek Galiński, account manager, packaging (Kodak Polska) wprowadzając uczestników w tematykę warsztatów i płyt fleksograficznych Kodaka. Następnie Piotr Lis z firmy 3M przedstawił pianki pod płyty. W kolejnym wystąpieniu Wojciech Barabasz z firmy Apex/Barmey zaprezentował wałki rastrowe anilox, a Tomasz Sońta w Flint Group – farby do druku fleksograficznego.

Oprócz bogatej części merytorycznej firma Kodak Polska zadbała również o dodatkowe atrakcje dla uczestników Meet Kodak Polska. Przyjazna atmosfera hotelu Narvil w Serocku; wieczorna kolacja, której towarzyszył występ grupy kabaretowej i dobra zabawa – to tylko niektóre z nich. Wszystko to sprawiło, że uczestnicy kolejnej już edycji konferencji, zorganizowanej przez firmę Kodak Polska, wracali do swoich codziennych spraw zadowoleni oraz zainspirowani nowymi możliwościami rozwoju swoich przedsiębiorstw.  Parafrazując bowiem wezwanie tegorocznego spotkania: „Warto robić więcej”  – firma Kodak przekonywała podczas tegorocznej edycji Meet Kodak Polska, że warto robić więcej w różnorakich kontekstach: dla środowiska, rozwoju własnych firm i jak najwięcej dla swoich klientów. To daje – jak zapewniała dyrektor zarządzająca Kodak Polska - przewagę konkurencyjną i gwarantuje sukces.

Źródło: Kodak Polska

www.graphics.kodak.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764