logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

TV Republika ukarana za reklamę piwa

  PR 02.07.2015, przeczytano 1313 razy

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 2 czerwca 2015 r. nałożył na spółkę Telewizja Republika S.A., nadawcę programu Telewizja Republika, karę w wysokości 10 000 zł za naruszenie przepisów o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/tv-republika-ukarana-za-reklame-piwa,25321,artykul.html

Nadawca, emitując 31 lipca 2014 r. o godz. 11:34 trzydziestosekundowy spot reklamowy piwa, nie zastosował się do zakazu emisji reklamy napojów alkoholowych między godziną 06:00 a 20:00 i tym samym naruszył art. 16b ust. 1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji.

Ponadto analiza przesłanych materiałów wykazała, że 5 sierpnia 2014 r. w godz. 15:00 - 16:00 nadawca przekroczył limit 12 minut reklam w ciągu godziny zegarowej, określony w art. 16 ust. 3 ustawy oraz § 11 ust. 2 pkt 2 i pkt 4 - 6 rozporządzenia z dnia 30 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.

Wymierzając karę, KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli zakres i stopień szkodliwości naruszenia, dotychczasową działalność oraz możliwości finansowe nadawcy. Przede wszystkim wzięto pod uwagę fakt, że w okresie realizacji koncesji nadawca nie był karany za naruszenie przepisów ustawy o radiofonii i telewizji.

Źródło: KRRiT

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764