logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wiosenne porządki na Facebooku – czy jest się czego bać?

  PR 15.04.2014, przeczytano 860 razy

Facebook ogłosił niedawno, że zamierza bardziej zadbać o atrakcyjność naszego newsfeedu, co w praktyce oznacza kolejne ograniczanie zasięgu postów, które nie spełniają wymagań ekspertów z Menlo Park. Czy specjaliści od social media mają się czego obawiać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wiosenne-porzadki-na-facebooku--czy-jest-sie-czego-bac,21394,artykul.html

Krótka odpowiedź na to pytanie brzmi – nie. Ale oczywiście jak zawsze w takim wypadku pojawia się mnóstwo „zależy”. Żeby lepiej zrozumieć zmiany które nas czekają, należy przede wszystkim przyjrzeć się zapowiadanym przez Facebooka aktualizacjom.

Po pierwsze, posty zawierające nachalne prośby o polubienie, skomentowanie lub udostępnienie posta, tzw. żebrolajki, nie będą już miały się tak dobrze jak do tej pory. Mimo, że to bardzo łatwy sposób na zdobycie zaangażowania, to jednak według danych przytaczanych przez Facebooka posty tego typu są o 15% mniej wartościowe od innego rodzaju komunikatów. W tym wypadku, ograniczanie zasięgu tego typu postów jest niejako naturalną konsekwencją. Nie znaczy to oczywiście, że każde nasze zapytanie odbiorców skończy się oflagowaniem naszego postu. Należy jednak to robić w sposób bardziej naturalny. Komunikacja w social media to bowiem dialog z naszymi fanami, a nie traktowanie ich jak źródła „lajków”.

Kolejnym krokiem Facebooka, który ma poprawić wygląd naszych aktualności jest też ograniczenie widoczności podobnych treści. Nie będzie już dzięki temu sytuacji, w której użytkownik ma newsfeed dosłownie zalany dokładnie takimi samymi komunikatami, udostępnianymi dziesiątki razy. W tym momencie należy być albo bardzo szybkim, albo w 100% postawić na oryginalne treści.

Najlepiej zainwestować oczywiście w kreatywny zespół składający się z doświadczonego copywitera i grafika, dzięki którym nie popełnimy ryzyka powtarzania komunikatów powszechnie już znanych w sieci – radzi Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET – Warto być oczywiście na czasie i śledzić to, co interesuje naszych odbiorców, jednak jeszcze lepiej kreować własne interpretacje popularnych trendów, zamiast je tylko podawać dalej. Pozostawi to wrażenie, że nasza marka nie tylko jest elementem rzeczywistości naszych fanów, ale tę rzeczywistość również kreuje – dodaje.

Działania Facebooka nie ograniczają się jednak wyłącznie do social media. Na spojrzenie nieprzychylnym okiem powinny się przygotować również te strony, które zamieszczają zewnętrzne linki WWW, które kierują użytkowników do wyłącznie reklamowego contentu. Wszystko to po to, aby nasz newsfeed zamiast irytować, był zbiorem ciekawych i atrakcyjnych informacji.

Oczywiście nie oznacza to wcale, że wyżej wymienione działania od razu i automatycznie zostaną zbanowane, jednak warto już teraz przygotować się na te zmiany. Nasza polityka w social media nie powinna bowiem polegać na „co mi zrobisz jak mnie złapiesz”, a raczej na kreowaniu wizerunku naszej marki w sposób profesjonalny i atrakcyjny.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764