logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wrocław: Biennale OUT OF STH vol. 4

   18.04.2014, przeczytano 689 razy
ilustracjastrzałka
Martin Angelov

Na koniec maja wystartuje pełna futurystycznych wizji i marzeń czwarta edycja Międzynarodowego Biennale Sztuki Zewnętrznej OUT OF STH. Motywem przewodnim będzie ROWER. Biennale OUT OF STH to trzymiesięczne działania, które obejmą całe miasto!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wroclaw%3A-biennale-out-of-sth-vol.-4,21424,artykul.html

Rower przeobraża przestrzeń miejską stając się siłą napędzająca różnorodność, odrodzenie, dynamizm i kreatywność – opowiada Joanna Stembalska, kuratorka najnowszej edycji OUT OF STH, międzynarodowego biennale poświęconego trudnym do zaklasyfikowania zjawiskom z pogranicza sztuki i ogólnie rozumianej kultury oraz miejskiego aktywizmu.

W tym roku IV Międzynarodowe Biennale Sztuki Zewnętrznej OUT OF STH i wszystkie wokół niego działania skupiają się wokół tematu ROWERU, jednak nie w kontekście sportu czy sportowców, ale w jego wymiarze społecznym, symbolu wolności, emancypacji i postępu, a także nowoczesnego i szybko zmieniającego się miasta oraz zamieszkujących go, współuczestniczących w jego przemianach osób i podmiotów.


Night Rider from the serie Cyclemon, 2013_THOMAS POMARELLE _ROMAIN BOURDIEUX

Co zobaczymy na Biennale?

Przede wszystkim wystawę Velodream, która otworzy biennale podczas wernisażu galerii Awangarda – BWA Wrocław. Francuska kuratorka Blandine Roselle wybrała prace ponad 30 znanych i cienionych artystów z całego świata, m.in. duńską grupę BIG, duet Claes Oldenburg & Coosje van Bruggen, AKAY, Bena Wilsona, Gavina Turka, Ivána Navarro czy pochodzącego z Japonii – Cogoo. Wystawa ujawni idealną wizję przyszłości, w której twórcy zamiast pielęgnować postrzeganie roweru jako „la petite reine” („małej królewny”) widzą w nim absolutnego władcę miasta!


4H_2011_Gavin Turk_Photo_Andy Keate

Podczas Biennale odbędzie się pierwsza wystawa w nowej przestrzeni Studio – BWA Wrocław, która zainauguruje długofalową ideę MIASTOPROJEKT - kipiącej życiem pracowni wokół bardzo szeroko rozumianych działań w przestrzeni publicznej. W premierowej odsłonie będzie można zobaczyć prace i projekty Sławomira Czajkowskiego (ZBK), Krystiana Czaplickiego (Truth), Piotra Kmity, Pawła Kowzana, Piotra Skiby, Kamy Sokolnickiej, Karoliny Freino i Karoliny Zajączkowskiej.

Biennale wychodzi poza przestrzeń galerii i zaktywizuje szereg działań w przestrzeni rowerowej. Nowe stojaki, piktogramy na trasach i wiele innych działań, które obejmą przestrzeń miejską z punktu widzenia rowerzystów, przy współpracy z oficerem rowerowym.

W kilku miejscach Wrocławia odbędą się koncerty, działania performatywne, pokazy, m.in. na słynnym welodromie na ul. Żmigrodzkiej, przy Aureoli (instalacji Jakuba Szczęsnego) na podwórku galerii Dizajn przy ul. Świdnickiej czy w przestrzeni przy ul. Ruskiej 46. O rowerze i wszelkim zagadnieniom – od serwisu po kwestie alternatywnej formy komunikacji – będą poświęcone liczne spotkania, warsztaty i dyskusje, w którym wezmą udział działacze rowerowi, aktywiści, artyści i amatorzy rowerów.

30 maja – 31 sierpnia 2014
wernisaż: piątek, 30 maja 2014, godz. 19:00
finisaż: niedziela, 31 sierpnia 2014, godz. 19:00
Galeria Awangarda – BWA Wrocław
ul. Wita Stwosza 32, Wrocław

Źródło: STGU

www.facebook.com/outofsth

Dodatkowe informacje:

Kuratorka Biennale: Joanna Stembalska

Partnerzy: Wrocławska Inicjatywa Rowerowa, Bike Days, Wroclaw Cycle Chic, Wrocławskie Święto Rowerzysty 2014, Action Heroes

Patroni medialni: AMS, Magazyn Rowerowy, Magazyn Bike, Futu, HIRO, Aktivist, O.pl, Purpose, Ładnie Naprawię, TuWroclaw.com, dlaStudenta.pl, Obieg

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764