logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wydatki na zakupy w modelu O2O nawet 10-krotnie większe niż w całym e-commerce

  PR 17.12.2014, przeczytano 1077 razy

Mimo rosnącej popularności zakupów w sieci, konsumenci wciąż częściej wybierają sklepy tradycyjne. Dlatego firmy sprzedające w internecie coraz częściej decydują się dodatkowo na otwieranie placówek stacjonarnych. Dzięki temu mogą sprzedawać w modelu online-to-offline (O2O). Okazuje się, że ten, tylko w USA generuje sprzedaż 10-krotnie większą niż cały handel internetowy. Jak wdrożyć model O2O i kto jeszcze może na tym skorzystać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-na-zakupy-w-modelu-o2o-nawet-10-krotnie-wieksze-niz-w-calym-e-commerce,23525,artykul.html

Internet miał być tym, co zrewolucjonizuje sprzedaż. I tak w istocie się stało. Łatwość porównywania ofert, atrakcyjne ceny i szybkość dostawy są tym, co przekonuje klientów do robienia zakupów na odległość. Dla niektórych klientów barierą jest jednak brak możliwości zapoznania się z produktem oraz konsultacji ze sprzedawcą. Jest to widoczne szczególnie w branży usługowej. Część konsumentów wciąż nie jest przekonana do zawierania umów na dostawę mediów, prądu czy gazu przez internet. Nawet, gdy do podpisania dokumentów ma dojść w obecności kuriera, który powinien dać czas na dokładne zapoznanie się z umową. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania online-to-offline, czyli O2O. Dzięki nim klienci mogą odwiedzić placówki stacjonarne firm internetowych i na miejscu zdecydować o dokonaniu zakupu. Według branżowego serwisu Screenwerk.com, który analizował raporty dotyczące sprzedaży w USA, transakcje online-to-offline generują transakcje o wartości znacznie przekraczającej sprzedaż w tamtejszym e-commerce.

Jak szybko zbudować sieć punktów obsługi i sprzedaży?

Tym, co powstrzymuje firmy działające w internecie przed otwarciem placówek stacjonarnych, są koszty. Uruchomienie każdej z nich pociąga za sobą konkretne nakłady finansowe. Jednak i na to jest sposób. Problem ten można rozwiązać oferując małym przedsiębiorcom partnerstwo na zasadzie franczyzy. Dla firm jest to sposób na dotarcie do nowych klientów, a dla przedsiębiorców receptą na biznes. Takie rozwiązanie najłatwiej można wprowadzić w branży usługowej, gdyż franczyzobiorcy chcący otworzyć stacjonarne przedstawicielstwo internetowego biznesu, nie będą musieli ponosić kosztów zatowarowania. Ponadto takie partnerstwo da im dostęp do szkoleń, wiedzy franczyzodawcy oraz jego systemów informatycznych wspomagających pracę.

Multiagencje przeniosą e-biznes do świata rzeczywistego

Jednak istnieją jeszcze szybsze i łatwiejsze sposoby na dotarcie do klientów. – Jednym z nich jest nawiązanie współpracy z multiagencjami, czyli niezależnymi agencjami ubezpieczeniowymi, punktami obsługi klientów czy biura kredytowe oczywiście najlepiej na zasadach franczyzy. Na samym początku firma może też zrezygnować z pobierania opłata licencyjnych. Taki okres próbny pozwoli przekonać franczyzobiorcę do współpracy, zwłaszcza że nawet 2 dodatkowych klientów dziennie może przynieść agencji dodatkowy przychód na poziomie 4 tys. zł – tłumaczy Paweł Słowiakowski, prezes zarządu platformy LepszaOferta.pl. Multiagencje chętnie korzystają z takich form współpracy, gdyż koszt ich uruchomienia jest bardzo niski, a same dzięki nim mogą rozszerzyć ofertę usług dla swoich klientów.

Mobile poprowadzi do siedziby firmy

Co ciekawe, firmy mogą wspomóc swoich franczyzobiorców i przekierowywać do nich niezdecydowanych klientów. Jednym z narzędzi, które to umożliwia, jest aplikacja mobilna. – Dzięki niej klienci mogą zapoznać się ofertą, a w przypadku usług doradczych samodzielnie porównać różne opcje. Gdy pojawią się dodatkowe pytania, mogą się skontaktować telefonicznie z doradcą lub pójść osobiście do punktu sprzedaży – tłumaczy Paweł Słowiakowski z LepszaOferta.pl. Wizyta w punkcie obsługi lub sklepie stacjonarnym ma jeszcze jedną zaletę, profesjonalny pracownik potrafi nie tylko przekonać klienta do kupna, ale również dokładnie wytłumaczyć mu szczegóły oferty.

Z O2O z powodzeniem korzystają duże sieci handlowe, które np. oferują możliwość odbierania zamówionych produktów w swoich sklepach. Jako zachętę do odwiedzenia swoich placówek, stosują upusty, które w połączeniu z brakiem opłaty za dostawę, skutecznie przekonują klientów do zakupu. Usługodawcy internetowi, najczęściej mikro i małe firmy w Polsce, również mogą pójść ich śladem i w ten sposób zdobywać nowych klientów i zwiększać sprzedaż.

Źródło: LepszaOferta.pl

www.lepszaoferta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764