logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zakupy na Facebooku? Lubię to!

  PR 28.07.2014, przeczytano 840 razy

Internet daje nam wiele udogodnień i szybkich rozwiązań. Bardzo możliwe, że już niedługo będziemy mogli robić zakupy prosto z Facebooka. Serwis Zuckerberga jest właśnie w fazie testów nowej funkcji ‘Kupuje to’, która ma umożliwić użytkownikom dokonywanie zakupu bezpośrednio z witryny serwisu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakupy-na-facebooku-lubie-to%21,22277,artykul.html

Wprowadzenie takiej opcji daje wiele możliwości przede wszystkim reklamodawcom. Będą oni mogli umieścić specjalny przyciski ‘Kupuje to’ zaraz obok przycisku ‘Lubię to’ pod postami lub reklamami, dzięki czemu reklamowanie na Facebooku będzie jeszcze bardziej skuteczne. Użytkownicy, którzy będą chcieli dokonać zakupu w taki sposób dokonają całej transakcji nie opuszczając serwisu. Nie będą też musieli martwić się o swoje dane i informacje o wyborach konsumenckich, bo sami zdecydują czy mają one być zapisane i przechowywane czy nie. Jeżeli jednak pozwolą serwisowi na ich przechowywanie, targetowanie reklam może okazać się jeszcze bardziej skuteczne i wtedy będzie nam się wyświetlać już tylko to co naprawdę nam się może spodobać.

Wprowadzenie nowej opcji, wg. Kevina Bobowskiego, wicedyrektora ds. marketingu w Facebooku, jest symbolem rozwoju jaki dokonał się na płaszczyźnie reklamy w ostatnich latach. Serwis nie zamierza zajmować się sprzedażą, w przyszłości może odegrać ważną role jako pośrednik przy dokonywaniu transakcji tego typu na rynku e-e-commerce.Podczas testów opcja zakupów została wprowadzona zarówno w tradycyjnej wersji serwisu jak i tej mobilnej.  

Na razie z nowej opcji, tylko na próbę korzysta kilka firm w Stanach Zjednoczonych. Prawdopodobnie takie testy wkrótce zostaną przeprowadzone również w Wielkiej Brytanii. Póki co przycisk jest bezpłatny i w przyszłości serwis nie zamierza na nim zarabiać. Kiedy szersze grono użytkowników będzie miało możliwość testowania tej opcji, nie wiadomo.

W dzisiejszych czasach rynek e-commerce rozwija się w zastraszającym tempie. Konsumenci wraz z co raz większym wyborem produktów, mają też co raz więcej opcji zakupów. Tym razem na tym polu swoich sił postanowił spróbować również Facebook. Bardzo możliwe, że opcja ‘Kupuje to’ spodoba się użytkownikom serwisu, ułatwi im życie, a reklamodawcy będą jeszcze bardziej zadowoleni ze skuteczności swoich reklam. - komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764