logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zaufaj mi – budowanie zaufania w sieci

  PR 15.07.2014, przeczytano 1107 razy
ilustracjastrzałka

Zaufanie, tak ważne na wielu płaszczyznach życia, również w e-biznesie odgrywa kluczową rolę. Innymi słowy, trzeba postarać się o to, żeby klienci nas nim obdarzyli. Jak jednak wiadomo, nie jest to łatwa sztuka. Co zatem zrobić aby zaskarbić sobie zaufanie klientów, jak postępować aby przekonać ich do siebie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaufaj-mi--budowanie-zaufania-w-sieci,22192,artykul.html

Budowanie prawdziwego, długookresowego zaufania wymaga wiele wysiłku i zaangażowania. Powód, dla którego powinniśmy o nie walczyć, jest bardzo prosty. Im bardziej klienci nam ufają, tym więcej osób które odwiedziły naszą stronę rzeczywiście stanie się naszymi klientami. Jest o co grać, prawda?

Na początek musimy się zastanowić czego obawiają się nasi klienci. Na szczycie listy bez wątpienia znajdą się obawy o niepożądane użycie danych osobowych, związane z możliwą wadliwością produktu, jego niezgodnością z towarem rzeczywiście zamawianym lub po prostu brak dostawy w ogóle. Konsumenci boją się też problemów w razie chęci zwrotu lub wymiany oraz trudności w kontakcie ze sprzedającym. Wszystkie te obawy spowodowane są właśnie brakiem zaufania.

Klient wchodząc na naszą witrynę ocenia ją już po kilku sekundach. Również w tym przypadku najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Strona musi mieć profesjonalny wygląd, sprawnie działać i nie nudzić klienta, bo w przeciwnym wypadku od razu ją opuści i zacznie szukać innego sklepu. Bardzo ważne jest także zamieszczenie na stronie wszelkich informacji o firmie i danych kontaktowych.  Dobrym pomysłem jest też przedstawienie załogi. Ufamy bowiem ludziom których znamy, dlatego klienci powinni wiedzieć o nas jak najwięcej, tak aby nie mieli wątpliwości czy naprawdę istniejemy. Dodatkowo, zaufanie buduje możliwość skontaktowania się z konkretną osobą, określonym pracownikiem sklepu. Aby jeszcze skuteczniej przekonać klientów, że warto skorzystać z naszych usług, warto pomyśleć o wstawieniu na stronę referencji i rekomendacji od naszych klientów lub firm, z którymi współpracujemy. Można też, a nawet należy pochwalić się wszelkimi nagrodami i wyróżnieniami jaki otrzymała nasza firma lub marka.

Na zaufanie klientów pracujemy jednak nie tylko podczas ich przebywania na naszej stronie. Nie możemy zapomnieć o kliencie podczas gdy oczekuje on na dostarczenia zamówienia. Ważna jest cała obsługa posprzedażowa. Warto zadbać o to, żeby odpowiadać na wszelkie pytania klientów, informować ich na bieżąco o statusie zamówienia czy potem pomóc w przypadku ewentualnej reklamacji lub zwrotu. Wszystkie zapytania od klientów są niezwykle ważne, musimy na nie odpowiadać szybko, regularnie i kompetentnie.

Szanując naszych klientów i pamiętając o konsekwencjach nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, musimy szczególnie zadbać także o ten aspekt. Żądajmy zatem tylko tych danych, których naprawdę potrzebujemy. Poinformujmy i zapewnijmy klientów o tym, że przekazane nam dane są bezpieczne i nie zostaną wykorzystane wbrew ich woli.

Kluczem do sukcesu jest utrzymywanie stałej relacji z klientami. Sklep internetowy nie musi być bowiem miejscem, gdzie ludzie tylko robią zakupy. Możemy skutecznie budować i wzmacniać więź z klientami, na przykład prowadząc blog czy wysyłając newslettery – mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET - Warto w końcu pamiętać, że zaufanie obecnych klientów ma ogromny wpływ na nasz wizerunek i jest szansą na pozyskanie kolejnych lojalnych klientów. Kupujący muszą wiedzieć, że jesteśmy wiarygodną i profesjonalną firmą – dodaje.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764