Piwny świat pełen jest różnorodnych smaków i aromatów. Żywiec, chcąc przybliżyć je swoim konsumentom, oddał w ich ręce trzy piwne warianty – Bocka, Marcowe i Białe. 14 kwietnia rozpoczęły one rywalizację o uznanie konsumentów w największej w polskiej branży piwnej akcji crowdsourcingowej – Wyborach Żywieckich.
Gatunek, który zdobędzie najwięcej głosów, zostanie w sprzedaży na dobre. Głosować można do 8 czerwca na stronie zywiec.com.pl, która specjalnie na czas akcji została zmieniona w internetowe studio wyborcze. Aktywacji towarzyszy zintegrowana kampania marketingowa.
O uznanie konsumentów walczą Bock, Marcowe i Białe – gatunki uwarzone według oryginalnych receptur przez piwowarów z Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej. Ich potyczki na bieżąco relacjonuje działające na stronie zywiec.com.pl studio wyborcze, prezentujące aktualne wyniki głosowania, najważniejsze statystki oraz opinie na temat nowych gatunków, pobierane z portali społecznościowych oraz forów internetowych.
Ulubiony gatunek wskazywać można do 8 czerwca. Wariant, który będzie cieszył się największym uznaniem konsumentów, pozostanie w sprzedaży na dobre. Wszyscy głosujący mogą także wziąć udział w towarzyszącym akcji konkursie na stronie marki i wygrać zapas ulubionego piwa. O trzypaki z wariantami od Żywca można walczyć także dzięki aplikacji na profilu marki na portalu Facebook.
„Wybory Żywieckie to pierwsza akcja w polskiej branży piwnej, pozwalająca konsumentom wybrać piwną specjalność, która pozostanie w sprzedaży na dobre. Z tej okazji Żywiec przygotował wyjątkowe interaktywne studio wyborcze, w którym na bieżąco śledzić można preferencje miłośników piwa z całej Polski, czytać ich opinie na temat nowych gatunków oraz brać udział w dedykowanym konkursie” – mówi Izabela Głodek, Dyrektor Marki Żywiec i Innowacji.
Projektowi towarzyszy szeroko zakrojona kampania. 4 kwietnia premierę miał spot telewizyjny marki. Dodatkowo, na potrzeby akcji przygotowane zostaną kreacje internetowe i prasowe oraz na nośniki OOH. W miejscu styku z marką pojawiły się już dedykowane materiały POS.
Autorem reklamy telewizyjnej jest agencja Men at Work. Za aktywacje interaktywne odpowiada GONG, wsparcie PR zapewnia TBWA PR. Planowaniem i zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.
Źródło: Grupa Żywiec