Podwyżka cen o ponad 100% i mail od jednego z dostawców systemów:
Chcieliśmy krótko wyjaśnić jak wygląda sytuacja u naszych Dostawców w Chinach oraz jej przełożenie na Ceny i Zapasy..
Aktualne podwyżki cen wynikają bezpośrednio z długotrwałego wstrzymania produkcji w większości chińskich fabryk oraz faktu, iż większość z nich w dalszym ciągu nie wróciła do pracy w normlanym, pełnym trybie.
Co więcej, na dzień dzisiejszy nikt nie jest w stanie przewidzieć jak długo jeszcze ta "nienaturalna sytuacja" potrwa, co w oczywisty sposób przełoży się w niedługim czasie na brak większości produktów pochodzenia chińskiego na naszym rynku.
Dla nas jako Dystrybutora, najważniejsze jest zapewnienie ciągłości dostaw naszych produktów Klientom, nie tylko dzisiaj, ale również za 2-3 tygodnie oraz jeżeli tylko to będzie możliwe, również za 2 miesiące. Należy jednak pamiętać, że nasze stany magazynowe nie są nieograniczone.
Łancuchy dostaw w całej branży już kilka tygodni temu zostały zerwane i powrót do zrównoważonej sytuacji na rynku zapewne będzie trwał wiele miesięcy.
W obecnej sytuacji jedno jest pewne, ceny produktów pochodzenia chińskiego będą stale rosnąć, a w ostatniej fazie z dużą pewnością ich po prostu zabraknie.. natomiast jak długo ta przerwa w dostawach potrwa, zależeć będzie od tego jak szybko sytuacja w Chinach się unormuje.
Wszyscy mamy nadzieję, że sytuacja z zakupami po stronie chińskiej wróci do normy możliwie jak najszybciej.
BĄDŹ PRZYGOTOWANY.. a NIE ZASKOCZONY !
Natomiast inny dostawca wysłał mi wczoraj taką wiadomość:
W ostatnim czasie jest wiele sprzecznych informacji na temat dostaw z Chin.
Pragnę poinformować, że produkcja u naszych dostawców została wznowiona w ubiegłym tygodniu.
Istotną informacją jest fakt, że w drodze mamy towary, które wypłynęły jeszcze w styczniu – tych dostaw spodziewamy się w obecnym i przyszłym tygodniu (w ubiegłym tygodniu także mieliśmy przyjęcia magazynowe).
Jeżeli jakiś produkt jest niedostępny, proszę o kontakt - podam orientacyjną datę dostawy lub zaproponuję produkt zamienny – jestem do pełnej dyspozycji.
Na naszej platformie B2B, można zaobserwować braki w kilku pozycjach, jest to spowodowane zwiększeniem zakupów wśród Klientów ( w naszej ocenie niepotrzebną paniką), między innymi w obawie o wzrost cen.
(tu nazwa dostawcy) zapewnia, że nie będzie wykorzystywać obecnej sytuacji do podnoszenia cen w sposób niepartnerski. Nasi dostawcy, na ten moment utrzymują ceny na podobnym poziomie jak wcześniej, jedyne podwyżki pojawiły się w obszarze armatorów, co będzie miało niewielki - kilkuprocentowy wpływ na nasze ceny.
Zaskoczeni?