logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Bell Canada - Kanadyjczycy chcą podążać śladami Google i Facebooka

  PR 17.01.2019, przeczytano 166 razy

W poszukiwaniu nowych źródeł przychodu firmy telekomunikacyjne wchodzą w obszary biznesowe zarezerwowane dotychczas dla firm internetowych. Największy w Kanadzie operator telefonii komórkowej oraz dostawca Internetu i telewizji  planuje monitorować każdą aktywność swoich klientów, związaną ze świadczonymi usługami, a w ten sposób zarabiać na gromadzonych informacjach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/-bell-canada---kanadyjczycy-chca-podazac-sladami-google-i-facebooka,380841,artykul.html

Zakres potencjalnie gromadzonych danych o użytkowniku przez firmę telekomunikacyjną jest bardzo szeroki: od sposobu korzystania ze smartfona, oglądania TV, korzystania z Internetu, zakupów i płatności online, po aktywność w mediach społecznościowych. Wśród gromadzonych informacji mają się znaleźć dane o liczbie wysłanych i odebranych wiadomości, długości prowadzonych rozmów, ilości wykorzystanego transferu oraz typu połączenia internetowego w trakcie korzystania z mediów strumieniowych.

Pod koniec 2018 roku kanadyjski operator zaczął pozyskiwać zgody swoich klientów na rejestrowanie ich aktywności oraz profilowanie w celu zwiększenia wygody i dopasowania kampanii reklamowych do ich preferencji.

W oficjalnym komunikacie Bell Canada czytamy: - Chcemy świadczyć usługi targetowania reklam w oparciu o wzorce zachowania naszych klientów, tak jak to robi Google i inne podobne firmy.

- Projekt Bell Canada prawdopodobnie okaże się sukcesem, co jednak utwierdza w przekonaniu, że użytkownicy Internetu coraz mniejszą wagę przykładają do ochrony swojej prywatności. Obawy budzi  też brak informacji, w jaki sposób ten telekomunikacyjny operator zamierza chronić swoich klientów przed wyciekiem ogromnej ilości zebranych na ich temat (choć za ich zgodą) danych - komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

CNN w ramach akcji #Myfreedomday 2019 odwiedzi szkołę w Polsce
CNN ponownie zachęca młodych ludzi z całego świata do wzięcia udziału w kampanii #MyFreedomDay, która ma na celu zwiększanie świadomości na temat współczesnego niewolnictwa, a jej finał odbędzie się 14 marca.
Wiadomości z serwisu informacyjnego Onet24 zostały udostępnione na Asystencie Google. Onet jako pierwszy wśród polskich wydawców internetowych proponuje użytkownikom nowe możliwości dostępu do bieżących informacji.
Wydatki reklamowe w wybranych branżach w styczniu 2019
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w styczniu 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.
21 lutego przypada pierwsza rocznica zabójstwa Jána Kuciaka i Martiny Kušnírovej. Ján Kuciak był słowackim dziennikarzem śledczym pracującym dla portalu Aktuality.sk, serwisu informacyjnego wydawnictwa Ringier Axel Springer na Słowacji. Skupiał się głównie na śledzeniu oszustw podatkowych słowackich biznesmenów, mających powiązania...
„Służba więzienna” - nowy program TVN Turbo
Rozwaga, opanowanie, stanowczość, umiejętność szybkiego reagowania i logicznego myślenia – to tylko niektóre z cech niezbędnych do pracy w więziennictwie. Kamery TVN Turbo zabiorą widzów w miejsce, do którego nikt nie chciałby trafić i pokażą kulisy pracy funkcjonariuszy Służby Więziennej. Kim są ludzie, którzy zdecydowali się na taki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764