14 października 2016 roku w Warszawie odbyła się II edycja konferencji Packaging: Marketing and Technology, zorganizowana przez Instytut PWN. W spotkaniu wzięło udział ponad 110 osób – reprezentantów zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i z sektora MŚP, odpowiedzialnych za tworzenie i rozwijanie produktów, projektowanie oraz produkcję opakowań, a także za promowanie marek.
Konferencję otworzyli przedstawiciele Polskiej Izby Opakowań: Wacław Wasiak i Andrzej Kornacki. Bardzo ciekawe wystąpienie zaprezentowała prof. Małgorzata Lisińska-Kuśnierz.
W pierwszym bloku tematycznym uczestnicy poznali nowoczesne technologie, wykorzystywane przy produkcji opakowań, ich zalety i wady oraz korzyści ich zastosowania. Dowiedzieli się także na co koniecznie należy zwrócić szczególną uwagę przy współpracy z technologiem produktu i producentem opakowań.
Drugi blok w całości poświęcony był szeroko pojętemu marketingowi opakowań. Znani eksperci zaprezentowali najnowsze trendy w projektowaniu opakowań i etykiet. Zwrócili uwagę nie tylko na materiały i technologiem wspierające oczekiwany odbiór cech marki, ale także język wizualny opakowań.
Zainteresowaniem uczestników cieszyły się także prelekcje dotyczące wymagań prawnych i zasad prezentowania informacji na opakowaniach. Na zakończenie uczestnicy poznali zasady i przykłady skutecznego rebrandingu marki.
Organizatorzy dziękują ekspertom, partnerom i, przede wszystkim, uczestnikom za udział w tej niepowtarzalnej konferencji. Konferencja objęta była patronatem medialnym portalu Signs.pl.
Źródło: Instytut PWN