logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: IMMxDemagog: Nawrocki pod ostrzałem. Rekordowy zasięg afery mieszkaniowej [05–11.05]

   15.05.2025, przeczytano 293 razy
ilustracja

Afera mieszkaniowa Karola Nawrockiego całkowicie zdominowała przekaz medialny w tygodniu 5–11 maja. Kandydat popierany przez PiS osiągnął rekordowy zasięg – ponad 1,1 miliarda potencjalnych kontaktów – co przyciągnęło uwagę nie tylko dziennikarzy, ale i przeciwników politycznych. Kampania prezydencka coraz bardziej przypomina emocjonujący serial polityczny – z głośnymi zwrotami akcji, rosnącym napięciem i częstymi debatami kandydatów – który niebawem wejdzie w swój finałowy odcinek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/-immxdemagog%3A-nawrocki-pod-ostrzalem.-rekordowy-zasieg-afery-mieszkaniowej-05%E2%80%9311.05,408822,artykul.html

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów i Stowarzyszenia Demagog, Karol Nawrocki w analizowanym okresie był bezkonkurencyjny pod względem obecności w mediach. W wyniku doniesień o jego drugim mieszkaniu oraz kontrowersyjnych tłumaczeń stał się głównym celem medialnym. Temat podchwycił nawet Sławomir Mentzen, który wcześniej unikał ataków na kandydata wpieranego przez PiS. Polityk publicznie skrytykował Nawrockiego na Facebooku i YouTubie, wywołując burzliwą dyskusję w sieci.

Trzaskowski ze spadkiem zasięgów

Na drugie miejsce pod względem medialności spadł Rafał Trzaskowski. Kandydat KO nie wziął udziału w debacie „Super Expressu”, za to udzielił dwóch wywiadów dla kanału „Imponderabilia” Karola Paciorka, a także dla „Kanału Zero”. Nie uniknął on jednak fałszywych wypowiedzi m.in. o liczbie mieszkań wybudowanych przez rząd PiS czy wetach prezydenta Andrzeja Dudy.

Zandberg kontra Mentzen

Polityk Konfederacji stał się obiektem drwin w mediach społecznościowych za sprawą Adriana Zandberga, który przypomniał podczas debaty „Super Expressu” wypowiedź Mentzena o likwidacji 13. i 14. emerytury. Wideo z wycinkiem tego fragmentu debaty opublikował sam Zandberg. Na TikToku zebrało 0,5 mln wyświetleń.

Social media: przestrzeń walki i dezinformacji

Media społecznościowe kolejny raz były głównym nośnikiem zasięgów, ale także miejscem rozprzestrzeniania dezinformacji. Sławomir Mentzen, lider z największą liczbą wyświetleń w sieci (ponad 17,6 mln), wprowadzał odbiorców w błąd w sprawie niemieckiego ośrodka dla migrantów, sugerując, że jego powstanie to efekt rządów Donalda Tuska – co nie znajduje potwierdzenia w faktach.

Cały raport jest dostępny tutaj: 

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Magdalena Lewicka po raz drugi na liście „Top Women in Global Cinema”
Magdalena Lewicka, Dyrektor Finansowa i członkini Zarządu Multikino S.A. oraz Multikino Media Sp. z o.o., po raz drugi znalazła się na prestiżowej liście „Top Women in Global Cinema” według Celluloid Junkie.
Gazeta Uchodźców
W piątek, 20 czerwca br. już po raz czwarty ukaże się "Gazeta Uchodźców". W ten wyjątkowy sposób "Gazeta Wyborcza" będzie obchodzić przypadający tego dnia Światowy Dzień Uchodźców. Po raz kolejny odda głos osobom uchodźczym oraz migranckim, by opowiedziały o Polsce, swoich ojczyznach i świecie ze swojej...
Komedie Barei i współczesne kino w kampanii Kino Polska
Kino Polska rozpoczęła ogólnopolską kampanię promocyjną, która stanowi kontynuację zimowej odsłony działań wizerunkowych stacji. Kino Polska, kanał dedykowany w pełni rodzimym filmom i serialom, zaprasza przed ekrany na ponadczasowe klasyki - kultowe komedie Stanisława Barei, oraz na współczesne kino, w tym nominowany do Oscara film „IO”....
RMF FM 8. raz medium z największym zaufaniem wg Reutersa
Radio RMF FM po raz ósmy z rzędu zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. RMF FM pozostaje liderem tego rankingu od początku jego istnienia.
Piłka w grze. Legia Warszawa i Wisła Kraków medialnymi drużynami maja
W maju odbyły się cztery ostatnie kolejki rozgrywek ligowych, w których aż trzy drużyny PKO BP Ekstraklasy miały szansę na zdobycie mistrzostwa, natomiast w Betlic 1. Lidze dwa kluby rywalizowały ze sobą o fotel lidera. Ostatnie pojedynki były bardzo emocjonujące – w social mediach padały rekordowe liczby komentarzy pod przedmeczowymi zapowiedziami oraz przy okazji pomeczowych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764