Jedzenie to zmysłowa przyjemność, której doświadczamy na wiele sposobów, również poprzez „obraz” – z takiego założenia wyszła firma Arla Foods, organizując konkurs fotograficzny „Skomponuj danie z Apetiną”. Akcja konkursowa stanowi element trwającej obecnie kampanii marki Apetina – realizowanej pod hasłem „Dobrze się komponuje”.
O jedzeniu można opowiadać na wiele sposobów. Wie o tym dobrze Apetina, która w swoich kampaniach inspiruje do gotowania także poprzez apetyczne zdjęcia, zachęcające do skosztowania prezentowanych dań. Obecnie marka zaprasza swoich użytkowników do pochwalenia się kulinarnymi dokonaniami, organizując konkurs fotograficzny, w którym motywem przewodnim są dania z produktami Apetina. Na wielbicieli gotowania i fotografowania czekają atrakcyjne nagrody: roboty kuchenne Kenwood i roczne prenumeraty magazynu Kukbuk.
„Konkurs to kolejny z elementów budujących świadomość marki - wpisujący się w koncept trwającej kampanii oraz w wyraźny trend „food porn”. Głównym celem akcji jest zbudowanie zaangażowania i prezentacja walorów produktów Apetina poprzez pokazanie możliwości ich zastosowania. Liczymy, że dla zwolenników kreatywnego gotowania, którzy dzięki Apetinie kulinarną rutynę przemieniają w oryginalne dania, będzie to świetna okazja do prezentacji swoich dokonań – w tym przypadku w formie zdjęć powstałych podczas przygotowywania potraw, fotografii przemawiających do naszej wyobraźni” – mówi Roman Jawczak, Arla Foods.
„Jedzenie stało się dla wielu z nas przyjemnością, którą chcemy się dzielić z innymi. By o tym się przekonać wystarczy wejść na jeden z serwisów społecznościowych. Zdjęcia apetycznych składników, gotowych dań, podobnie jak produkty Apetina są często źródłem inspiracji kulinarnych dla innych, stąd pomysł konkursu fotograficznego. Dzięki niemu mamy możliwość budowania wizerunku serków Apetina w sposób mocno kontekstowy, spójny z przyjętą strategią komunikacji dla marki.” – mówi Magdalena Mazurkiewicz, XConcept.
Akcja zorganizowana na stronie www.przepisnaweekend.pl potrwa do końca maja 2015 r.
Marka zadbała o silne wsparcie konkursu - w ramach komunikacji konsumenckiej przewidziano emisję spotu, tzw. bumpera konkursowego, reklamę w Internecie, w tym w serwisie Youtube. Równolegle prowadzona jest intensywna kampania w punktach sprzedaży.
Za przygotowanie koncepcji, kreacje i realizację konkursu odpowiada agencja XConcept, za wybór i zakup mediów – dom mediowy Carat Polska.
Źródło: XConcept