logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#Lessplasticchallenge: Danfoss walczy z plastikowymi śmieciami

  PR 20.06.2019, przeczytano 551 razy
ilustracja

Akcja #LessPlasticChallenge ma zainspirować Polaków do ograniczenia zużycia plastiku, a tym samym zadbania o planetę. Danfoss Poland, firma znana ze swoich działań w kierunku zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko, postanowiła odpowiedzieć na alarmujące dane światowych organizacji zajmujących się środowiskiem i zmianami klimatu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/-lessplasticchallenge%3A-danfoss-walczy-z-plastikowymi-smieciami,382958,artykul.html

Organizacja Narodów Zjednoczonych alarmuje, że każdego roku świat produkuje 300 milionów ton plastikowych śmieci, czyli tyle, ile ważą wszyscy ludzie na naszej planecie (!). Jeżeli nie zmienimy naszych zachowań konsumpcyjnych, w 2050 w morzach i oceanach będzie więcej plastikowych śmieci niż ryb.

Największe zużycie plastiku odnotowuje się w obszarze opakowań i produktów jednorazowych, będących nieodłączną składową naszego codziennego życia. Zgodnie ze swoim przeznaczeniem, po jednorazowym wykorzystaniu większość z nich jest wyrzucana do śmieci, z czego jedynie 9 proc. jest powtórnie wykorzystana i przetworzona , a 12 proc. plastikowych odpadów zostaje spalonych. Cała reszta, czyli aż 79 proc., zaśmieca środowisko naturalne. Co roku do mórz i oceanów trafia ponad 8 milionów ton plastikowych odpadów. 

Ponieważ każdy ma wpływ na środowisko i może znacząco ograniczyć zużycie plastiku, również firma Danfoss Poland postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do budowania lepszego jutra. Wraz ze wszystkimi pracownikami zmieniono codzienne nawyki w firmie, aby przysłużyć się do ograniczenia zużycia plastiku na naszej planecie.

ilustracjastrzałka

Rocznie w Danfoss Poland generowano 9 ton odpadów PET. To tyle co ważą dwa dorosłe słonie. Zużywano około 250 tys. półlitrowych butelek – codziennie wyrzucano ponad 1000 sztuk. Pracownicy postanowili położyć temu kres. Od stycznia tego roku plastikowe butelki zamieniono na butelki wielokrotnego użytku, do których nalewana jest kranówka podawana przez odpowiednie dystrybutory. Na wszystkich spotkaniach woda serwowana jest w szklanych karafkach i szklankach z logo #LessPlastic.

Danfoss Poland zaczął od siebie, ale dzieli się tym projektem ze swoimi Klientami i Partnerami. Rusza z akcją #LessPlasticChallange i zaprasza do działania mającego na celu znaczące ograniczenie zużycia plastikowych produktów jednorazowego użytku.

Jesteśmy firmą świadomą. Zrównoważony rozwój i przeciwdziałanie zmianom klimatycznym są dla nas bardzo ważne, dlatego podjęliśmy tak zdecydowane kroki. Ale to nie koniec… Postanowiliśmy pójść o krok dalej i wyjść z kampanią szerzej - chcemy zainspirować i „zarazić” wszystkich tych, którzy są gotowi przyjąć wyzwanie i zmniejszyć zużycie plastiku – nie tylko w firmach, ale też w codziennym życiu, dlatego ruszamy z akcją #LessPlasticChallenge! – mówi Adam Jędrzejczak, Prezes Zarządu, Danfoss Poland.

Projekt wspiera strona przygotowana specjalnie dla tej akcji www.lessplastic.pl, na której znajdują się informacje oraz przydatne rady jak zastępować i ograniczać plastik.

Źródło: Danfoss Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764