logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

01 Artloop Festival - sztuka w przestrzeni publicznej + design

   24.08.2012, przeczytano 6073 razy
ilustracjastrzałka
Salto Jarosław Kozakiewicz

01 Artloop to festiwal, który otwiera miasto na sztukę i sztukę na miasto, scalając/loopując wybrane przestrzenie w centrum Sopotu licznymi działaniami/akcjami z zakresu sztuk wizualnych, designu i muzyki. Artloop całkowicie skupia się na sztuce współczesnej, prezentowanej głównie w przestrzeni miasta – subiektywnie i sugestywnie przekształcanej przez artystów. W festiwalu udział potwierdziło wielu znakomitych i uznanych artystów. Czas 06-09 września 2012.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/01-artloop-festival---sztuka-w-przestrzeni-publicznej-%2B-design,16410,artykul.html

01 Artloop Festival ogłasza pierwszą część programu – Sekcję Urbanator skoncentrowaną na sztuce w przestrzeni publicznej i działaniach z zakresu designu. W programie m.in. Wystawa Kurort, w której udział biorą: Maurycy Gomulicki, Dominik Lejman, Jarosław Kozakiewicz, Maciej Kurak, Julita Wójcik, Łukasz Surowiec, Mariusz Waras | M-City, Anna Reinert oraz niezwykła instalacja Grand Hostel autorstwa Filipa Kozarskiego z zaangażowaniem projektantów – Aleksandry Wasilkowskiej, Studia Kompott i BudCud, sieciowanie miejsc w ramach akcji Loopowanie Przestrzeni, w tym otwarte pracownie artystyczne Artspaces.

W programie również: sekcja Screen - bogaty wybór form filmowych i sztuki video ze świata, prezentowanych w formie Kinoinstalacji, czyli niestandardowego kina oraz projekcji plenerowych Kinoplener, koncerty w sekcji Soundspace z udziałem gwiazd polskich i zagranicznych, sekcja edukacyjna – Art Lab, debata poświęcona problematyce sztuki w przestrzeni publicznej oraz liczne spotkania z festiwalowymi gośćmi w ramach sekcji Art Talks.

Wystawa Kurort

Zapraszamy na wernisaż wystawy w dniu 6.09.2012 do Państwowej Galerii Sztuki i Kawiarni Let’s Art o godz. 18.00. Wstęp wolny! Wystawa site-specific w przestrzeni publicznej, eksplorująca Sopot jako kurort. Wśród realizacji znajdą się murale, obiekty przestrzenne, projekcje wideo, instalacje i akcje miejskie.

Koncepcja wystawy jest oparta na eksplorowaniu "kurortowości" Sopotu - miejsca rekreacji, wypoczynku i rozrywki. Wystawa podejmie twórczy, inspirujący, pełen napięć dialog z kurortowymi przestrzeniami Sopotu, wprowadzając w tkankę miejską działania zarówno afirmatywne, wykorzystujące turystyczny potencjał Sopotu, jak i działania oparte na przewrotnym przetworzeniu "kurortowości" Sopotu.

Kultowe miejskie przestrzenie - legendarny deptak czy Molo - zostaną zinterpretowane przez artystów przez pryzmat aktywnego działania w przestrzeni publicznej, odnoszenia się do symboliki miejsc, igrania z ich ogólnodostępnym charakterem, docierania do mas nieobcujących ze sztuką odbiorców. Mnogość obiektów i transformacji, mnogość działań - w skali mikro do makro - doprowadzi do stworzenia alternatywnej, sopockiej rzeczywistości.

Czas: 06-09.09.2012. Miejsce: różne lokalizacje w centrum Sopotu. Udział biorą: Maurycy Gomulicki [obiekt], Dominik Lejman [projekcja wideo], Jarosław Kozakiewicz [obiekt-instalacja], Maciej Kurak [obiekt], Julita Wójcik [akcja], Łukasz Surowiec, Mariusz Waras | M-City [mural], Anna Reinert [mural].

Grand Hostel

Nawiązując do kurortowego charakteru miasta na Placu Przyjaciół Sopotu stanie niezwykły obiekt-instalacja o nazwie Grand Hostel, zaprojektowany przez architekta Filipa Kozarskiego. Do projektu zostaną zaproszeni dizajnerzy, archtekci oraz projektanci działający w przestrzeni publicznej, którzy odniosą się do problematyki kurortowości. Motyw hostelu został świadomie wybrany ze względu na swój kontrastowy charakter do słynącego z drogiego i luksusowego, hotelowego zakwaterowania Sopotu.

Czas: 06-09.09.2012. Obiekt czynny w godz. 12.00-22.00. Miejsce: Plac Przyjaciół Sopotu. Projekt: Filip Kozarski. Dizajnerzy: Aleksandra Wasilkowska | Studio Kompott | BudCud.

Grand Hostel to tymczasowy, artystyczny hostel w centrum Sopotu. Wypowiedzi artystów będą kolejnymi pokojami, fragmentami większej instalacji, która będzie miała praktyczne zastosowanie. W wysokiej na ponad 10 metrów konstrukcji znajdzie się miejsce m.in. na recepcję – festiwalowy punkt info, przestrzenie zielone i do wypoczynku, artystyczną kawiarnię. Konstrukcja będzie przykładem nowoczesnego, alternatywnego myślenia o mieście.

W zamyśle Grand Hostel będzie dominantą Placu Przyjaciół Sopotu, wchodzącą w żywą interakcję z przypadkową publicznością. Ma promować rozwiązania ekonomiczne, niskobudżetowe, alternatywne i ekologiczne. Jednocześnie jest to komentarz do urbanistyki kurortu oraz głównego placu w mieście, a także funkcjonalny, promocyjny obiekt Artloop, zachęcający do udziału w Festiwalu. Uwaga! Na terenie obiektu obowiązuje specjalny regulamin do pobrania z www.artloop.pl.

Loopowanie Przestrzeni i Artspaces

Loopowanie Przestrzeni to seria działań  artystycznych, dzięki którym centrum miasta zostaje zloopowane czyli twórczo zapętlone, przekształcone i zintegrowane. Akcja otwiera kurort na sztukę i sztukę na kurort/kurortowość. Poprzez Loopowanie Przestrzeni na mapę miasta zostaje nałożona sieć interakcji i powiązań, które budują alternatywną społeczną i artystyczną rzeczywistość obiegu prezentacji, także poza oficjalnymi galeriami, instytucjami i miejscami sztuki.

Głównym celem akcji jest zintegrowanie najistotniejszych sopockich miejsc związanych ze sztuką. W konsekwencji powstanie aktualna, subiektywna artystyczna mapa Sopotu, a organizatorzy festiwalu zaproponują alternatywne spacery i zwiedzanie/identyfikowanie miasta, eksplorowanego w tym wypadku w poszukiwaniu artystycznych inspiracji.

W 2012 w ramach Loopowania Przestrzeni zostaną ze sobą połączone główne miejsca festiwalowe, wybrane kluby i lokale oraz otwarte pracownie artystyczne czyli Artspaces. Czas: 06-09.09.2012. Miejsce: różne lokalizacje w Sopocie.

Artspaces

Artspaces to przede wszystkim otwarte pracownie wybranych sopockich artystów, połączone na mapie w jedną przestrzeń sztuki, aktywnego działania, udostępnioną wszystkim odwiedzającym. Działanie ma celu odkrycie na co dzień niedostępnych, intymnych artystycznych przestrzeni, uzmysłowienie charakteru procesu twórczego, a przede wszystkim umożliwienie inspirującego spotkania i interakcji na linii odbiorca sztuki – artysta.

Lokalizacje Artspaces zostaną umieszczone na festiwalowej mapie - do pobrania w infopointach podczas trwania Artloop. Czas: 08-09.09.2012 | godz. 12.00-20.00 [w zależności od pracowni]. Miejsce: różne lokalizacje w Sopocie.

Źródło: Artloop

www.artloop.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy: Miasto Sopot | Państwowa Galeria Sztuki.
Współorganizator i producent: Stowarzyszenie A KuKu Sztuka.
Sponsor główny: Grupa Lotos.
Partnerzy: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego | Miasta Kraków | Grolsch ArtBoom Festival | Krakowskie Biuro Festiwalowe | MCKA Zatoka Sztuki | Let’s Art | Opera Leśna | BART | Muzeum Sopotu | Agencja Mediascream! | 9/11 Artspace.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764