logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: 1/3 badanych kupuje w Internecie przynajmniej raz w miesiącu

  PR 29.10.2019, przeczytano 481 razy

30% badanych przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy przez Internet, a 46% deklaruje chęć robienia tego częściej przy niższych cenach produktów niż w sklepach stacjonarnych - wynika z drugiego raportu wchodzącego w skład cyklu badań opinii publicznej w projekcie POLSKI MONITOR OPINII – wspólnej inicjatywy Banku PKO BP, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/1-3-badanych-kupuje-w-internecie-przynajmniej-raz-w-miesiacu,384519,artykul.html

Celem raportu, stanowiącego odpowiedź na dynamiczny wzrost krajowego segmentu e-commerce, jest określenie postaw społeczeństwa i przedstawicieli małego oraz średniego biznesu (sektor MŚP) względem najistotniejszych obszarów związanych z handlem internetowym, płatnościami cyfrowymi oraz innowacjami rodzimych przedsiębiorstw w wyżej wymienionych obszarach. O potencjale tego rynku nie trzeba nikogo przekonywać. Według Statista Digital Market Outlook, polski rynek e-handlu zajmuje 13. miejsce wśród najszybciej rozwijających się lokalnych rynków e-commerce. W roku 2018 jego wartość przekroczyła kwotę 40 mld złotych. Prognozy na 2019 r. zakładają zaś wzrost dynamiki sprzedaży internetowej do pułapu 50 mld zł.

 – Rozwój nowoczesnych technologii płatniczych, innowacyjne formy płatności, rozliczeń i wysyłki w rodzaju Allegro Smart czy Revoluta, będą tylko stale umacniać mocny trend wzrostowy. Aktualnie, według danych pochodzących z Głównego Urzędu Statystycznego, zaledwie kilkanaście procent przedsiębiorców z segmentu MŚP wykorzystuje zdobycze technologii internetowych do handlu. W zaistniałej sytuacji to konsumenci przy pomocy nowych platform i metod komunikacji, w tym mediów społecznościowych takich jak Instagram, mogą stanowić siłę napędową zmian w rodzimym krajobrazie biznesu e-commerce – twierdzi Marcin Duma, prezes IBRiS.

Rosnący dostęp do Internetu stanowi koło zamachowe rozwoju e-zakupów w Polsce. Jak wynika z raportu POLSKIEGO MONITORA OPINII, 80 proc. wszystkich respondentów ma w gospodarstwie domowym stałą sieć, zaś 70 proc. badanych korzysta z niej na co dzień poprzez smartfon bądź telefon komórkowy.

 – Zdecydowanie zgadzam się z poglądem, że wyznaczanie i wskazywanie strategicznych kierunków rozwoju dla firm z sektora e-commerce to rola polskich konsumentów, jako bezpośrednich odbiorców rozwiązań wdrażanych przez przedstawicieli branży. Stąd też niniejsze badanie skupia się na opinii „zwykłych” Polaków na temat dokonywania zakupów przez Internet – dodaje Marcin Duma.

Jak wynika z badania, ok. 30 proc. polskich konsumentów dokonuje zakupów w Internecie przynajmniej raz w miesiącu, natomiast 23 proc. co najmniej raz na pół roku. To, co napawa optymizmem, to fakt, że aż 50 proc. przebadanych konsumentów robiących zakupy on-line w ostatnich 6-ciu miesiącach wykorzystywało do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.

Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania „koszyk” zakupowy. Przodują w nim: odzież (60-proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i akcesoria komputerowe (27 proc.), kosmetyki (27 proc.), sprzęt RTV/AGD (25 proc.), gry (15 proc.).

Co skłoniłoby rodaków do częstszego robienia zakupów przez Internet? Odpowiedź jest oczywista - korzystniejsze ceny w porównaniu do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Deklaruje tak aż 46 proc. badanych. Podobna odpowiedź dotyczy intencji pierwszego zakupu dokonywanego w cyfrowym środowisku. Atrakcyjną cenę produktu wskazuje aż 58 proc. badanych, gdzie drugą najczęstszą odpowiedzią – opinie na forach internetowych/grupach dyskusyjnych – wskazało tylko 21 proc. respondentów.

Źródło: Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-4 października 2019 r. przez Fundację IBRiS, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na próbie reprezentatywnej 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764