logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

10 drukarek Mutoh na targach Remadays 2019

  PR 23.01.2019, przeczytano 1961 razy
ilustracjastrzałka

Polski dystrybutor marki MUTOH – firma Atrium Centrum Ploterowe – zaprezentuje odwiedzającym tegoroczne targi RemaDays pełną ofertą czołowego, japońskiego producenta drukarek (ploterów) wielkoformatowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-drukarek-mutoh-na-targach-remadays-2019,380918,artykul.html

Na stoisku O13, w hali F podwarszawskiego Ptak Warsaw Expo, dokładnie w tym samym miejscu co rok wcześniej, firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje 10 drukarek wielkoformatowych marki Mutoh. Pokazywane urządzenia, będą reprezentować cztery „zielone” technologie druku: żywiczną, LED-UV, druku bezpośredniego na tkaninach oraz pośredniego (sublimacji).

PREMIERA: innowacyjny druk bezpośredni – ploter Mutoh ValueJet serii TX z atramentami polimerowymi UltraVision TX

- Podczas tegorocznej Remy zaskoczymy nowatorską technologią zadruku tkanin. Mogło by się wydawać, że nic w tym nowego, ale pokażemy  po pierwsze znakomitą drukarkę Mutoh ValueJet 1938TX, po drugie, będzie ona drukowała innowacyjnymi atramentami pozwalającymi na zadruk tkanin naturalnych jak i syntetycznych w uproszczonym procesie technologicznym!

Mutoh ValueJet serii TX dzięki unikalnym atramentom polimerowym UltraVision Textile pozwoli na bezpośredni zadruk tkanin naturalnych i syntetycznych. Co więcej dodatkowo pozwoli zadrukować np. bezpieczne tapety, dekoracje.

- UltraVision TX to innowacyjne atramenty polimerowe do druku bezpośredniego na różnych materiałach takich jak bawełna, poliester, len, wiskoza, itd. To właśnie dzięki zawartym w nim micelom i nano-polimerom możliwe jest tak wszechstronne drukowanie. Dodatkowo dzięki nim cyfrowa produkcja tkanin jest skrócona o nieekonomiczne procesy prania i suszenia.

Atramenty UltraVision TX są zgodne z REACH oraz eko-paszportem OEKO-TEX. Charakteryzują się także brakiem wolnych związków organicznych.

Sam Mutoh ValueJet 1938 TX to zaawansowany ploter dwugłowicowy. Sprawdzi się w produkcji: odzieży, tapicerek, odzieży kąpielowej, elementów wystroju wnętrz, tkanin i tekstyliów domowych, flag, reklam, itd. Jego produktywność umożliwi zarówno druk wzorów testowych, indywidualnych jak i nisko i średnio-nakładowej cyfrowej produkcji tekstylnej.

„TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości do 1.91 metra. Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

Maksymalna prędkość tej drukarki sięga aż 73 m2/h. Typowa prędkość produkcyjna (komercyjna) kształtuje się na poziomie około 40 m2/h.

- Na stoisku nie zabraknie także alternatywnej do druku bezpośredniego technologii – sublimacji, która jest technologią już dosyć dobrze znaną w kraju. Jej szerokie możliwości, pozwalają na znakowanie nie tylko tekstyliów, ale też gadżetów reklamowych, sprzętów sportowych, dekoracji, mebli i wielu innych nośników i obiektów.

Na stoisku można będzie zapoznać się z niedrogim, aczkolwiek szybkim i produktywnym ploterem sublimacyjnym Mutoh RJ-900 XG o szerokości 1.07 m.

- Ponad 500 instalacji w kraju mówi samo za siebie. „RJ” to „must-have” nawet najmniejszej agencji reklamowej. - przekonuje Paweł Stania.

Certyfikowany druk ekologiczny – żywiczne drukarki Mutoh ValueJet X z atramentami UMS

Podczas targów RemaDays Atrium zaprezentuje 3 plotery Mutoh ValueJet tej serii: 1324X, 1604X, 1638X.

- Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!).

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

- Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Technologia przyszłości - drukarki Mutoh LED-UV

- Na naszym stoisku można będzie zapoznać się również z urządzeniami do druku bezpośredniego LED-UV o bardzo szerokich możliwościach zastosowania. Będą to tak zwane drukarki „gadżetowe” Mutoh ValueJet 426UF oraz 626UF oraz większe maszyny do zadruku materiałów elastycznych jak i sztywnych.

Cechą wyróżniającą japońskie drukarki LED od innych rozwiązań na rynku jest brak zapachu zadrukowanego przedmiotu. To jeden z dowodów na ekologiczność rozwiązań tego producenta. Warto zauważyć, że drukarki LED firmy Mutoh nie wymagają podłączania zewnętrznych systemów filtrujących powietrze czy innych wyciągów.

Mutoh ValueJet 426 i 626UF to kompaktowe drukarki LED-UV przeznaczone do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym odpowiednio A3+ i A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o grubości do 7 i 15 cm i ciężarze do 4 oraz 6 kg.

- Mutoh ValueJet 626UF, w porównaniu do mniejszego brata 426UF, który stał się w Polsce bestsellerem, posiada oprócz powiększonego stołu także laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz bardzo ciekawy, dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon).

Z kolei Mutoh ValueJet 1638UR to 2-głowicowa drukarka LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Taka konfiguracja pozwala na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny). Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

Nowy ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

- Ekologiczne, czyli tzw. „zielone”  technologie stają się w dzisiejszych czasach jedynym słusznym wyborem. Ale technologia technologii nie jest równa. O tym co wybrać, na co uważać decydując się na rozpoczęcie przygody z drukiem wielkoformatowym czy wymieniając park maszynowy, będą mogli przekonać się Państwo na naszym stoisku. - mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764