logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

10 faktów o sterowcach Goodyear Blimp

  PR 14.07.2021, przeczytano 927 razy
ilustracja

Goodyear eksploatuje sterowce od ponad 100 lat. Kultowe obiekty powietrzne w niebiesko-żółtych barwach stały się rozpoznawalnym symbolem marki dzięki obecności na najważniejszych wydarzeniach sportowo-kulturalnych. Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, to są właściwie Zeppeliny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-faktow-o-sterowcach-goodyear-blimp,392272,artykul.html

Sterowiec Goodyear Blimp ma 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i blisko 18 m wysokości, a objętość jego powłoki wynosi 8425 m3. Gdyby chcieć napełnić go napojem gazowanym, potrzeba by do tego aż 25 530 303 puszek. Sterowiec zabiera na pokład dwóch pilotów i do 14 pasażerów.

Pomimo tego, że są dobrze znane na całym świecie jako Goodyear Blimp, w rzeczywistości nie są sterowcami, a Zeppelinami (model NT). Różnica między nimi polega na konstrukcji statku. Podczas gdy sterowiec nie ma wewnętrznej struktury i zachowuje swój kształt dzięki ciśnieniu gazu wewnątrz obudowy, Zeppelin jest zbudowany na ramie z bardzo wytrzymałego, lekkiego włókna węglowego i aluminium. Konstrukcja pokryta jest trójwarstwowym laminatem ze specjalnych tworzyw sztucznych.

Goodyear Blimp jest wypełniony niepalnym helem, który zapewnia mu nośność. Aby uszczelnić balon, a także zapewnić ochronę przed promieniowaniem ultrafioletowym, zanieczyszczeniami i rozerwaniem, gotową powłokę zabezpieczono przy użyciu kosmicznej technologii zgrzewania.

Napęd zapewniają trzy nowoczesne czterocylindrowe, 200-konne silniki umieszczone po obu stronach powłoki oraz na ogonie, dzięki nim sterowiec może poruszać się z maksymalną prędkością 125 km/h – mniej więcej tyle, ile najszybsi narciarze zjazdowi. Idealna wysokość lotu sterowca to 300 m, czyli nieco poniżej szczytu Wieży Eiffla. W razie potrzeby Goodyear Blimp może lecieć przez maksymalnie 22 godziny.

Pilot steruje Blimpem za pomocą joysticka, przy jego pomocy daje polecenie, jak sterowiec ma się zachować, a resztę wykonuje komputer, który tak koryguje ustawienie silników i płetw sterowych, by wykonać zamierzony manewr. Pozwala to na uzyskanie precyzji parametrów lotu. Balast wodny, mieszczący do 700 l wody, pozwala pilotowi na bezpieczną redukcję wagi podczas lotu.

Na polskim niebie sterowce należą do rzadkości, ale już niebawem to się zmieni za sprawą Goodyear Blimp, który w dniach 31 lipca – 2 sierpnia będzie latał w okolicach Wrocławia, by później udać się do Kopenhagi na wyścigi serii PURE ETCR.

Źródło: Goodyear

www.goodyear.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764