logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

10 faktów o sterowcach Goodyear Blimp

  PR 14.07.2021, przeczytano 279 razy
ilustracja

Goodyear eksploatuje sterowce od ponad 100 lat. Kultowe obiekty powietrzne w niebiesko-żółtych barwach stały się rozpoznawalnym symbolem marki dzięki obecności na najważniejszych wydarzeniach sportowo-kulturalnych. Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, to są właściwie Zeppeliny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-faktow-o-sterowcach-goodyear-blimp,392272,artykul.html

Sterowiec Goodyear Blimp ma 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i blisko 18 m wysokości, a objętość jego powłoki wynosi 8425 m3. Gdyby chcieć napełnić go napojem gazowanym, potrzeba by do tego aż 25 530 303 puszek. Sterowiec zabiera na pokład dwóch pilotów i do 14 pasażerów.

Pomimo tego, że są dobrze znane na całym świecie jako Goodyear Blimp, w rzeczywistości nie są sterowcami, a Zeppelinami (model NT). Różnica między nimi polega na konstrukcji statku. Podczas gdy sterowiec nie ma wewnętrznej struktury i zachowuje swój kształt dzięki ciśnieniu gazu wewnątrz obudowy, Zeppelin jest zbudowany na ramie z bardzo wytrzymałego, lekkiego włókna węglowego i aluminium. Konstrukcja pokryta jest trójwarstwowym laminatem ze specjalnych tworzyw sztucznych.

Goodyear Blimp jest wypełniony niepalnym helem, który zapewnia mu nośność. Aby uszczelnić balon, a także zapewnić ochronę przed promieniowaniem ultrafioletowym, zanieczyszczeniami i rozerwaniem, gotową powłokę zabezpieczono przy użyciu kosmicznej technologii zgrzewania.

Napęd zapewniają trzy nowoczesne czterocylindrowe, 200-konne silniki umieszczone po obu stronach powłoki oraz na ogonie, dzięki nim sterowiec może poruszać się z maksymalną prędkością 125 km/h – mniej więcej tyle, ile najszybsi narciarze zjazdowi. Idealna wysokość lotu sterowca to 300 m, czyli nieco poniżej szczytu Wieży Eiffla. W razie potrzeby Goodyear Blimp może lecieć przez maksymalnie 22 godziny.

Pilot steruje Blimpem za pomocą joysticka, przy jego pomocy daje polecenie, jak sterowiec ma się zachować, a resztę wykonuje komputer, który tak koryguje ustawienie silników i płetw sterowych, by wykonać zamierzony manewr. Pozwala to na uzyskanie precyzji parametrów lotu. Balast wodny, mieszczący do 700 l wody, pozwala pilotowi na bezpieczną redukcję wagi podczas lotu.

Na polskim niebie sterowce należą do rzadkości, ale już niebawem to się zmieni za sprawą Goodyear Blimp, który w dniach 31 lipca – 2 sierpnia będzie latał w okolicach Wrocławia, by później udać się do Kopenhagi na wyścigi serii PURE ETCR.

Źródło: Goodyear

www.goodyear.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fusion shoppers nowym wyzwaniem handlu detalicznego
Eksperci DS Smith twierdzą, że obostrzenia związane z pandemią COVID-19 spowodowały ewolucję zachowań konsumenckich. W efekcie doszło do narodzin nowego rodzaju konsumenta tzw. fusion shopper. Tego typu osoba dzieli swój czas na zakupy w sklepach stacjonarnych, internetowych i click&collect, stawiając detalistów przed ogromną presją nadążenia za nowymi nawykami...
Umowa o przeniesienie praw autorskich – co powinno się w niej znaleźć?
Z umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych wcześniej czy później spotka się każdy twórca. O czym powinien pamiętać twórca, który zamierza podpisać umowę o przeniesienie praw autorskich? Co powinno znaleźć się w prawidłowo stworzonej umowie o przeniesienie autorskich praw majątkowych?
Wyzwania w branży tekstylnej dzięki cięciu laserem – Summa L Series
Inwestowanie w nową technologię cięcia może być trudnym zadaniem, w ramach którego uwzględnić trzeba naprawdę sporo czynników. Jednakże w przemyśle tekstylnym sytuacja się zmienia, a zmiany te zachodzą całkiem szybko. Trendy ulegają przekształceniu, a wyzwania, jakim są odpady muszą zostać skutecznie podjęte. Jeśli spojrzeć na niezawodność i wszechstronność cięcia...
Już na etapie pomysłu wprowadzania nowej marki na rynek, wybierania nazwy, pod jaką będziemy działać czy domeny internetowej warto jest pomyśleć o przyszłości. W tym celu dobrze jest „zbadać” czy nowa marka ma szansę na uzyskanie prawnej ochrony w postaci rejestracji znaku towarowego. Co istotniejsze należy też zweryfikować czy wchodząc z nią na rynek nie dojdzie...
Wizytówki Multiloft

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Wizytówki Multiloft

W naszym wizytówkowym serialu dziś niewątpliwy hit ostatnich lat, jakim jest technologia Multiloft. Ta swoista składanka kilku rodzajów papierów, robi prawdziwą furorę w przemyśle poligraficznym i jako technologia produkcji wizytówek, zasługuje na szczególne zainteresowanie zarówno ze strony...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764