logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: 10 lat polskiego rynku ebooków

  PR 03.07.2017, przeczytano 1529 razy
ilustracjastrzałka

Ponad 50 000 ebooków i 5700 audiobooków w ofercie. Współpraca z 800 wydawcami, cykliczny wzrost sprzedaży na poziomie nawet 100%. Pierwszy przekrojowy raport o polskim rynku ebooków, aktywny udział w rozwoju branży i edukacji e-czytelników. Firma Virtualo podsumowuje 10 lat istnienia na rynku i wkład w popularyzację cyfrowych książek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-lat-polskiego-rynku-ebookow,33003,artykul.html

Rewolucja w formatach e-książek

W pierwszym etapie rozwoju rynku książek elektronicznych w Polsce, ebooki były dostępne wyłącznie w formacie PDF. Od roku 2010 Virtualo zaczęło przygotowywać pierwsze pliki EPUB, a od listopada 2012 roku – MOBI. Z okazji Światowego Dnia Książki w kwietniu 2012 roku, firma wprowadziła sprzedaż ebooków w multiformacie. W 2012 roku jako główne zabezpieczenie treści elektronicznych został wprowadzony znak wodny identyfikujący osobę, która zakupiła plik. Finalnie w 2016 roku, Virtualo zdecydowało się na wprowadzenie do oferty wyłącznie tytułów zabezpieczanych watermarkiem, jednocześnie rezygnując z zabezpieczenia  DRM Adobe, które było uciążliwe dla e-czytelników.

Badania dotyczące polskiego rynku ebooków

Firma Virtualo na przestrzeni 10 lat wraz z partnerami realizowała badania dotyczące polskiego rynku ebooków, aby lepiej poznać zmieniające się zwyczaje czytelników i ich potrzeby oraz potencjał branży. W 2014 roku pod patronatem merytorycznym Biblioteki Analiz, ukazał się raport na temat polskiego rynku ebooków zbierający i podsumowujący wszystkie najważniejsze dane z 4 lat dotyczące e-książek oraz e-czytelnictwa. Virtualo zrealizowało również badanie „Kim jest polski e-czytelnik” oraz pierwsze ogólnopolskie „Czytnikoliczenie” – niestandardową akcję przeprowadzoną z Burda Media i Allegro. W 2017 roku we współpracy z Instytutem Badawczym ARC Rynek i Opinia, Virtualo przeprowadziło badanie mające na celu poznanie zwyczajów i preferencji polskich użytkowników książek elektronicznych, jak i książek tradycyjnych.

Własna księgarnia internetowa i usługa konwersji

Virtualo z założenia miało być dystrybutorem kontentu elektronicznego, jednak w 2008 roku firma zdecydowała się na uruchomienie własnej e-księgarni. Jednymi z pierwszych ebooków, które pojawiły się w ofercie  było: „Uwikłanie” Zygmunta Miłoszewskiego i „Fałszywy trop” Henninga Mankella, a z audiobooków: „Sługa Boży” Jacka Piekary i „Kolor magii” Terry’ego Pratchetta.

Od 2010 roku firma wprowadziła usługę konwersji materiałów wydawniczych do wersji cyfrowych. Przez 10 lat Dział Konwersji przygotował 10 tys. ebooków.

Pierwszymi wydawcami, którzy zdecydowali się na wprowadzenie swoich tytułów w wersji elektronicznej do oferty Virtualo były: WAB i C.H.Beck. Aktualnie firma współpracuje z 800 wydawnictwami, prowadząc nie tylko działalność biznesową, ale również realizując edukacyjne projekty promujące nowoczesne czytelnictwo.

Audiobooki wzmacniają swoją pozycję

Pod koniec 2016 r. do Virtualo dołączyła Biblioteka Akustyczna, ceniony wydawca i dystrybutor audiobooków. Wykorzystanie wspólnego potencjału jest szansą dla obu marek na dynamiczny rozwój e-contentu i poszerzenie oraz uzupełnienie oferty dla Klientów. Bazując na doświadczeniach Virtualo z dziedziny ebooków i Biblioteki Akustycznej z dziedziny audiobooków, właściciel obu marek liczy na wzrost sprzedaży, ale również zgodnie z zapowiedzią pracuje nad dedykowaną aplikacją mobilną łączącą ebooki i audiobooki.

Dynamika rozwoju rynku i jego perspektywy

Książki cyfrowe stanowią aktualnie około 3% wartości polskiego rynku książki. To wciąż młodziutka branża, ale notująca rok do roku dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów.

- Mamy coraz więcej książek elektronicznych w sieci dystrybucji. Obecnie w naszej ofercie znajduje się ponad 50 000 ebooków i 5700 audiobooków. Ceny ebooków są niższe niż książek drukowanych średnio o 20%. Rozwój nowych technologii, wygoda czytania oraz słuchania na urządzeniach mobilnych, a przede wszystkim coraz większa i bardziej atrakcyjna propozycja dla e-czytelników i słuchaczy powoduje, że ebooki i audiobooki rosną w siłę –
komentuje Martyna Bednarczyk z Virtualo. - Z okazji 10 urodzin marki Virtualo, przygotowaliśmy specjalną, jubileuszową ofertę oraz konkurs na Instagramie z nagrodami  w postaci czytników – dodaje Martyna Bednarczyk.

Eksperci liczą, że w ciągu najbliższych lat ebooki będą stanowić nawet do 20% rynku książki w Polsce. Perspektywy dla rozwoju branży są pozytywne. Rosnąca dostępność tytułów ebooków i audiobooków, wygodne użytkowanie, atrakcyjne ceny – to ogromne zalety książek elektronicznych, które coraz częściej przemawiają za kupnem literatury w cyfrowej formie.

Źródło: Virtualo

www.virtualo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764