logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

10 lat technologii Kodak Flexcel NX

  PR 23.04.2018, przeczytano 1883 razy
ilustracjastrzałka

Podczas odbywającej się 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi konferencji Meet Kodak Polska, firma Kodak wraz z klientami i użytkownikami swoich rozwiązań świętowała 10. rocznicę wprowadzenia na rynek technologii Kodak Flexcel NX. Było to okazja do wspomnień z początków wprowadzania tej technologii na rynek, również w Polsce, a także do przedstawienia nowej inicjatywy tego dostawcy – utworzenia Klubu Flekso, zrzeszającego użytkowników rozwiązań fleksograficznych marki Kodak.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-lat-technologii-kodak-flexcel-nx,36256,artykul.html

Jubileuszowe spotkanie rozpoczęli Jolanta Wiśniewska - dyrektor zarządzająca Kodak Polska i Jacek Galiński, odpowiedzialny za wdrożenia technologii Flexcel NX w Polsce, Czechach na Słowacji i Węgrzech. Powitali zgromadzonych gości i podziękowali za lata współpracy pełnej ciekawych doświadczeń.

- Dekadę temu – podkreślał Jacek Galiński - firma Kodak pokonała ograniczenia, dotyczące jakości i wydajności druku fleksograficznego dzięki rewolucyjnemu jak na tamten czas podejściu  do produkcji płyt fleksograficznych. W 2008 roku na targach drupa zadebiutował system Kodak Flexcel NX, który otworzył możliwość drukowania w wysokiej rozdzielczości i zapewnił proste wdrożenie innowacyjnego wówczas rozwiązania w standardowym środowisku produkcyjnym.

ilustracjastrzałka

- Wszystkim Państwu, którzy byliście z nami przez te lata, z którymi wspólnie dzieliliśmy się wiedzą i doświadczeniem, poznawaliśmy możliwości tej technologii chcielibyśmy przy tej okazji serdecznie podziękować – dodała Jolanta Wiśniewska.

Jak powstał i co zapoczątkował system Kodak NX – pocztówki z historii

W pierwszym wystąpieniu Jacek Galiński wrócił do przeszłości: - Za początek fleksografii (a dokładnie druku anilinowego) przyjmuje się rok 1853, kiedy to w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy użyto elastycznej płyty do maszyny rotacyjnej. W 1938 roku opatentowano cylinder rastrowy (anilox) do przekazywania farby, w 1972 roku wprowadzono fotopolimerowe formy drukowe, a w 1996 – CtP do płyt flekso. Rok 2006 przyniósł przełomowy moment – Kodak Polychrome Graphics – ówczesny lider technologii materiałów termicznych połączył siły z firmą Creo – liderem technologii laserowej obróbki termicznej, sprawdzonej pod kątem stabilności i jakości obrazowania. Połączenie unikalnych materiałów, opatentowanego procesu laminowania i najlepszej w swojej klasie technologii naświetlania zaowocowało systemem Kodak Flexcel NX.

System ten, co podkreślał prelegent, umożliwił zniesienie niektórych ograniczeń cyfrowej technologii płyt fleksograficznych LAMS i był pionierem zastosowania cyfrowych płaskich punktów w przemyśle fleksograficznym. Wprowadzenie tej technologii pozwoliło – co podkreślał Jacek Galiński - nie tylko podnieść standard druku fleksograficznego, ale także umożliwiło mu konkurowanie z wklęsłodrukiem i offsetem.
Początkowo firma Kodak wprowadziła na rynek system Flexcel NX jako rozwiązanie dla małych i średnich formatów płyt, ale z biegiem lat systematycznie je rozwijała. W ciągu kilku następnych lat rodzina Flexcel NX została rozszerzona o wersje wielkoformatowe, co zapewniło pełne pokrycie wszystkich segmentów druku opakowań w technice fleksograficznej. Klienci docenili przede wszystkim fakt, że technologia ta obniża koszty i zapewnia większą wydajność i standaryzację w drukarni.

ilustracjastrzałka

Flexcel NX – nieustanne wzrosty i Klub Flekso

Obecnie na świecie pracuje ponad 550 systemów Kodak Flexcel NX, z czego około 230 w Europie Kodak regularnie odnotowuje co roku dwucyfrowy wzrost w zakresie sprzedaży płyt Flexcel NX. Jednym z kluczowych rynków dla firmy, co podkreślał Jacek Galiński, jest również Polska, gdzie systematycznie przybywa użytkowników tej technologii. Spotkanie rocznicowe stało się więc okazją do utworzenia pierwszego w Polsce Klubu Flekso. Inicjatywa ta ma umożliwić użytkownikom rozwiązań Kodak Flexcel NX dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Jej idea powstała, o czym mówił Piotr Lis z firmy 3M,  jesienią ubiegłego roku, kiedy to obie firmy zorganizowały pierwszą edycję panelu branżowego, poświęconego wyzwaniom technologicznym i technicznym, jakie niesie współczesna produkcja fleksograficzna. Klub Flekso – jak mają nadzieję założyciele – będzie kontynuacją tego rodzaju spotkań, a także okazją, by w mniej formalnej atmosferze rozmawiać o wyzwaniach technologii fleksograficznej. Co bardzo ważne, dostęp do Klubu  mają wszyscy pasjonaci flekso.

Kiedy flekso smakuje jak 10-letnia whisky

Właśnie w takiej mniej już formalnej atmosferze przebiegła kolejna część spotkania, podczas którego firma Kodak podziękowała swoim klientom – użytkownikom technologii Kodak Flexcel NX – za lata współpracy wręczając ich przedstawicielom butelki 10-letniej whisky. Wcześniej przedstawiono garść informacji na temat tego trunku i jego klasycznym smakowaniu w specjalnych szklankach, które również zostały dołączone do prezentu.

Podstawowa technologia systemu Flexcel NX została udoskonalana na przestrzeni kolejnych lat od 2008 roku, kiedy to zaczynano jej wdrożenia w drukarniach, o czym wspominali w tej części spotkania Jacek Galiński i Andrzej Basiński z firmy Netflex, będącej partnerem biznesowym firmy Kodak na rynku felskograficznym. Klienci decydujący się na to rozwiązanie zyskiwali zawsze, co podkreślali, wyróżnik odróżniający ich od konkurentów w dynamicznym otoczeniu rynkowym; wdrożenie systemu Flexcel NX przynosiło im również spore oszczędności, co podkreślali z kolei obecni na sali użytkownicy.

ilustracjastrzałka

Flexcel NX – limitowana edycja  i konkurs Kodak's Global Flexo Innovation Awards

Ostatni z prelegentów – Roland Hamacher szef sprzedaży na Europę z firmy Kodak – zapowiedział dwie ciekawe globalne inicjatywy firmy Kodak z okazji 10-lecia technologii Flexcel NX. Pierwszą z nich  będzie wprowadzenie na rynek limitowanej edycji 25 systemów Flexcel NX. Będą one wyróżniały się unikalną stylistyką i atrakcyjnym, nowoczesnym wzornictwem. Równolegle Kodak wprowadza także nowe nagrody Kodak Global Flexo Innovation Awards. Konkurs jest otwarty dla uczestników z całego świata, a jego celem jest uhonorowanie osiągnięć i postępów w projektowaniu opakowań, a także sukcesów w zakresie zastosowania workflow w produkcji. Wziąć w nim może udział każdy projekt opakowania komercyjnego, wydrukowany przy użyciu płyt Kodak Flexcel NX. Zwycięzcy w różnych kategoriach zostaną wybrani przez niezależne jury, złożone z ekspertów i zaprezentowani podczas specjalnej ceremonii na początku 2019 roku. Jacek Galiński zachęcał polskich użytkowników tej technologii z Polski do udziału w konkursie. Kończąc spotkanie, zapowiedział jednocześnie kolejne wydarzenia Klubu Flekso i warsztaty z technologią Flexcel NX.

Źródło: Kodak Polska

www.graphics.kodak.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764