logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PROGNOZA: 10 najważniejszych trendów konsumenckich do 2030 r. wg Ericsson

  PR 16.12.2019, przeczytano 1093 razy
ilustracja

Konsumenci oczekują, że nowoczesne technologie sieciowe współpracujące z naszymi zmysłami wzroku, słuchu, smaku, zapachu i dotyku będą w roku 2030 w powszechnym użytku, oraz że zaoferują im one wiele nieznanych dotąd możliwości. Oczekiwania konsumentów dotyczące Internetu Zmysłów stanowią jeden z elementów dziewiątej edycji badania ConsumerLab Hot Consumer Trends przeprowadzonego przez firmę Ericsson.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-najwazniejszych-trendow-konsumenckich-do-2030-r.-wg-ericsson,385106,artykul.html

Internet Zmysłów stanie się rzeczywistością dzięki takim technologiom jak sztuczna inteligencja (AI), wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR), 5G oraz automatyzacja. Konsumenci przewidują, że do roku 2030 interakcje oparte na obrazach z ekranów będą w coraz większym stopniu konkurować z doświadczeniami multisensorycznymi, które będą niemal niemożliwe do odróżnienia od rzeczywistości.

Opierając się na wynikach kompleksowych badań, autorzy raportu „Consumer Lab Hot Consumer Trends 2030 przedstawiają oczekiwania i przewidywania 46 milionów interesujących się technicznymi nowinkami konsumentów.

Wirtualna rozrywka, zakupy online, kryzys klimatyczny oraz intensyfikacja starań na rzecz minimalizowania niekorzystnego wpływu na środowiska to główne czynniki, które będą stymulować rozwój Internetu Zmysłów.

Dr Pernilla Jonsson, Szefowa Ericsson Consumer & IndustryLab i współautorka raportu zauważa: „Mówimy tu o odejściu od współczesnego internetu opartego na korzystaniu ze smartfonów oraz przejściu na bardziej głębokie doświadczenia generowane, dzięki podłączeniu do sieci naszych zmysłów. Nasz raport stara się odpowiedzieć na pytanie jak będzie wyglądał świat, do którego konsumenci będą wchodzić, dzięki okularom obsługującym technologię rozszerzonej rzeczywistości. Nie spodziewaliśmy się, że nasi respondenci oczekują tak szybkich i gruntownych zmian w swoim codziennym życiu. Zmian, które podłączą ich zmysły do sieci dzięki sztucznej inteligencji (AI), rzeczywistości wirtualnej (VR), rozszerzonej rzeczywistości (AR), 5G oraz automatyzacji.”

Dr Michael Björn, szef ds. tematyki badań w Ericsson Consumer & IndustryLab oraz współautor raportu, dodaje: „Często wyobrażamy sobie przyszłość jako liniową zmianę tego, co znamy dzisiaj. Musimy jednak zastanowić się nad szansami i wyzwaniami, jakie przyniesie świat, w którym wszystkie ludzkie zmysły zostaną zdigitalizowane.Takie nowe technologie mogą na przykład odegrać znaczącą rolę w działaniach klimatycznych i zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla. Wiele wykonywanych przez nas czynności zostanie zmienionych na formę cyfrową, ograniczając tym samym negatywny wpływ na środowisko. Będziemy mogli pójść do pracy, pojechać na wakacje i podróżować po całym świecie nie ruszając się z domu.

Konsumenci oczekują zainteresowania branży tematem prywatności w Internecie Zmysłów. Przykładem jest obawa, iż nasze zmysły mogą być zmanipulowane w taki sposób, aby przekonać nas do zakupu konkretnych towarów lub usług. Użytkownicy spodziewają się, że wprowadzone zostaną odpowiednie zabezpieczenia, które zagwarantują im ochronę przed takimi zagrożeniami.”

 10 najważniejszych trendów konsumenckich związanych z Internetem Zmysłów w perspektywie do roku 2030:

  1. Rolę interfejsu użytkownika pełni twój mózg
    59% konsumentów jest przekonanych, że będziemy mogli zobaczyć wytyczoną trasę w okularach VR, po prostu myśląc o celu podróży.
  2. Brzmi jak ja
    67% konsumentów uważa, że za pomocą mikrofonu będą mogli imitować głos dowolnej osoby na tyle skutecznie, by oszukać nawet członków jej rodziny.
  3. Każdy smak, na jaki masz ochotę
    45% przewiduje, że powstanie wkładane do ust urządzenie, które będzie cyfrowo wzmacniać smak żywności tak, aby każda potrawa smakowała jak ulubiony przysmak.
  4. Cyfrowy aromat
    Około 60% respondentów przewiduje, że będą mogli cyfrowo odwiedzać lasy lub tereny wiejskie, doświadczając przy tym wszystkich naturalnych zapachów takich miejsc.
  5. Totalny dotyk
    Ponad 60% badanych przewiduje, że powstaną smartfony z ekranami, które będą oddawać kształt i fakturę cyfrowych ikonek i przycisków wciskanych przez ich użytkowników.
  6. Połączona rzeczywistość
    70% respondentów przewiduje, że do 2030 roku świat gier VR będzie nie do odróżnienia od rzeczywistości.
  7. Weryfikacja prawdziwości
    „Fałszywe wiadomości” mogą zniknąć - połowa badanych twierdzi, że do 2030 r. popularność zyskają serwisy informacyjne, które będą pozwalały gruntownie zweryfikować prawdziwość faktów.
  8. Konsumenci, którzy nie martwią się prywatnością
    Połowa respondentów oczekuję, że kwestie prywatności zostaną w pełni rozwiązane i że będą mogli bezpiecznie czerpać korzyści ze świata opartego na danych.
  9. Zrównoważony rozwój
    6 na 10 ankietowanych twierdzi, że usługi wykorzystujące Internet Zmysłów sprawią, że społeczeństwo będzie funkcjonować w bardziej przyjazny dla środowiska sposób.
  10. Usługi oddziaływujące na zmysły
    45% procent konsumentów przewiduje, że powstaną cyfrowe centra handlowe, które podczas zakupów będą oddziaływać na wszystkie ich zmysły.

Źródło: Ericsson

Dodatkowe informacje:

Informacje zawarte w raporcie opierają się na prowadzonych od ponad 24 lat globalnych badaniach Ericsson ConsumerLab. Głównym źródłem pozyskiwanych informacji są ankiety online przeprowadzone w październiku 2019 roku wśród zaawansowanych użytkowników Internetu w 15 miastach na całym świecie, takich jak: Bangkok, Delhi, Dżakarta, Johannesburg, Londyn, Mexico City, Moskwa, Nowy Jork, San Francisco, São Paulo, Szanghaj, Singapur, Sztokholm, Sydney oraz Tokio.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764