logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

10 ploterów Mutoh na Festiwalu Druku

  PR 27.08.2018, przeczytano 738 razy
ilustracjastrzałka

Atrium Centrum Ploterowe zaprasza na swoje stoisko, gdzie odwiedzający wrześniowy Festiwal Druku, będą mogli zobaczyć na żywo atuty i przewagi japońskich ploterów Mutoh.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-ploterow-mutoh-na-festiwalu-druku,37691,artykul.html

10 maszyn wielkoformatowych marki MUTOH w jednym miejscu. Do tego urządzenia innych marek, jak EFI czy Summa. Obok największego na Festiwalu Druku stoiska Atrium Centrum Ploterowe, nie można będzie przejść obojętnie.

- Zaprezentujemy plotery Mutoh ValueJet serii X, drukujące w ekologicznej technologii żywicznej. Pokażemy także drukarki nie tylko do gadżetów, serii ValueJet UF. Technologię LED będą reprezentować także rolowe plotery serii UR oraz hybrydowe serii UH. Będą też urządzenia sublimacyjne i post-produkcyjne. Łącznie 10 urządzeń tylko marki MUTOH.

Mutoh ValueJet serii UF – drukarki LED-UV nie tylko do gadżetów

Jednymi z najciekawszych prezentowanych urządzeń będzie Mutoh ValueJet 626 i 426 UF.

Mutoh VJ-626 to flatbed LED-UV w formacie A2+. Podczas Atrium RoadShow można było zobaczyć także, premierowy dodatkowy moduł obrotowy. Moduł ten umożliwia bezpośredni druk na obiektach o kształcie cylindrycznym, np.: butelkach, bidonach, walcowatych opakowaniach i pojemnikach, świecach, gadżetach, rurkach, itd. Funkcja druku 360° jest intuicyjna i łatwa w realizacji dzięki oprogramowaniu z kreatorami. Sprawdzi się w personalizacji, dekoracji pojedynczych wzorów, zadruku prototypów i niskonakładowej produkcji.

Moduł obsługuje przedmioty walcowate o długości do 36 cm, średnicy 3-12 cm i ciężarze do 1 kg. Z modułu obrotowego można korzystać, kiedy jest taka potrzeba, można go ekspresowo zamontować i zdemontować. Gdy go nie używamy, można korzystać z pełni możliwości drukarki tj. zadruku na przedmiotach o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 km.

Na pokładzie drukarki Mutoh ValueJet 626 znajdziemy także kilka nowoczesnych funkcji, np.: laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczna regulacja wysokości stołu. VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Bliźniaczym urządzeniem był „mniejszy brat” – bestsellerowy Mutoh ValueJet 426UF. Jest to zaawansowany technologicznie tablicowy ploter LED-UV, wyposażony w stół z podsysem. Ta 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwia zadruk różnych elementów o grubości do 70 mm i ciężarze do 4 kg.

Zastosowany kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na wszelkich nie białych powierzchniach. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Z kolei lakier oprócz możliwości uszlachetniania wydruków cyfrowych i offsetowych na całej powierzchni lub separacji umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna. Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest właśnie pismo Braille'a.

W porównaniu do klasycznego druku UV, proces druku na ploterze Mutoh ValueJet 626 i 426UF charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC), brakiem ozonu (ozon free), brakiem zanieczyszczeń powietrza (non-HAP). Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

Mutoh ValueJet 626 i 426UF, to rozwiązanie dla instytucji i przedsiębiorstw potrzebujących urządzenia do precyzyjnego znakowania małych przedmiotów, zadruku materiałów „trudnych” i specjalnych zastosowań.

Mutoh ValueJet serii UR – druk rolowy prawie na wszystkim

Uczestnicy Roadshow mogli także, jako jedni z pierwszych w Europie zobaczyć na żywo ploter Mutoh ValueJet 1638 UR, który debiutował na tegorocznej FESPIE. Rozwój drukarek LFP podąża obecnie w dwóch kierunkach: wszechstronności i ekologii. Oba te czynniki spełnia właśnie nowy Mutoh serii „UR”.

Mutoh ValueJet 1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Pozwala to na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu! Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

Nowy ValueJet potrafi zadrukować folie czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowani e także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Atramenty nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC) przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza.

Technologia druku LED-UV daje ogromne możliwości z uwagi na szeroki zakres możliwych do zadruku materiałów. Dzięki utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów, które nie są w stanie powiązać się z „tradycyjnym” atramentem oraz bezpośredni zadruk gotowych produktów.

Mutoh ValueJet  X – szybki i ekologiczny druk rolowy

Żywiczne plotery serii ValueJet serii X drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!) – to najwięcej w branży drukarek wielkoformatowych.

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h.

Wszystkie plotery Mutoh ValueJet serii X posiadają cechę wspólną - japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, światowej klasy oprogramowanie Onyx, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

ilustracjastrzałka

Stoiska (nr D2-D3-E2-E3) firmy Atrium Centrum Ploterowe będą znajdować się w hali 3 warszawskiego EXPO XXI.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764