logo
WIEDZA

10 przykazań skutecznej wyprzedaży dla e-commerce [INFOGRAFIKA]

Mateusz Zawiślak  PR 11.01.2017, przeczytano 335 razy
ilustracjastrzałka

Aż 75% Polaków planuje zakupy podczas zimowych wyprzedaży. Coraz częściej decydują się jednak odwiedzić sklep internetowy, zamiast stacjonarnego. Co zrobić, by nowy rok rozpoczął się dla e-sklepu w możliwie najlepszy sposób? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 10 przykazań dla e-commerce, jak podnieść swoją sprzedaż w okresie wyprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-przykazan-skutecznej-wyprzedazy-dla-e-commerce-infografika,31052,artykul.html

Kwoty pozostawione przez konsumenta w e-sklepie podczas zimowych wyprzedaży wahają się między 250 a 500 złotych. Jest więc o co walczyć. Przed rozpoczęciem wyprzedaży należy jednak przygotować e-sklep pod kątem technicznym, by „złośliwość rzeczy martwych” nie zaszkodziła biznesowi.

Jak przygotować e-sklep do wyprzedaży od strony technicznej?

Rozpocznij przede wszystkim od sprawdzenia, jak działa Twój e-sklep. Ponad 3-sekundowy czas ładowania strony (bez względu na urządzenie) powoduje, że blisko 2/3 użytkowników opuszcza ją i nie poleci nikomu ze swoich znajomych. Na stronie głównej zadbaj o wyraźne pokazanie wyprzedaży, np. dodaj do menu głównego zakładkę „Promocje” – przyciągnie wzrok i zainteresowanie Twoich klientów.

Krytyczne podczas wyprzedaży są trzy elementy: dostępność produkty, wydłużony termin dostawy oraz aktualność katalogu produktów. Zanim stworzysz reklamę internetową na produkt, upewnij się, że jest w magazynie w wystarczających ilościach. 65% klientów nie wybacza braków towarowych, a połowa z nich od razu ucieka do konkurencji. Ogromnym wyzwaniem logistycznym są też dostawy. Czasami nie da się uniknąć opóźnień wynikających z pracy firm kurierskich. Ale to w jaki sposób i co zaoferujesz w ramach dostawy zależy wyłącznie od Ciebie. Czy wiesz, że nawet 66% klientów zmienia sklep w celu dopasowania opcji dostawy do swoich potrzeb? Pamiętaj, że ukrywanie kosztów dostawy (dokładna informacja o tym znajduje się np. na końcu procesu zamówienia) nie przysporzy Ci w żadnym razie klientów. W tym aspekcie postaw na transparentność od samego początku składania zamówienia.

Jak w niestandardowy sposób podnosić wartość koszyka?

Czy do przecenionych artykułów warto dorzucić jeszcze jakiś bonus? Oczywiście! – Warto pomyśleć o takich rozwiązaniach, jak happy hours, czyli zaoferować dodatkową zniżkę w wybranych godzinach na zamówienie lub przeprowadzić limitowane, ekskluzywne wyprzedaże na dany produkt, które będą obowiązywać przez krótką część dnia i będą dostępne tylko dla wybranych klientów. Innym rozwiązaniem są  konkursy, podczas których udostępnisz ekstra zniżki. Każdy dodatkowy pomysł wprowadzający elementy gry lub rywalizacji będzie zwiększał średnią wartość koszyka sprzedażowego, a jednocześnie pozwalał na spersonalizowanie oferty i zdobycie lojalności klienta.  – mówi Michał Sołtys, Regional Director Central Eastern Europe z Grupy Kwanko. – Prowadząc takie działania  nie zapomnij o zbieraniu danych w celu budowania bazy potencjalnych klientów i personalizowania Waszej relacji, tak aby każdy klient mógł poczuć się wyjątkowy. – dodaje.

Nie zapomnij o cross-sellingu, czyli propozycji uzupełnienia zamówienia o dodatkowe produkty. Możesz rozważyć również opcję dedykowanych prywatnych wyprzedaży, dzięki którym pozyskasz nowych klientów i zredukujesz zapasy w magazynie.

Na koniec pamiętaj o informowaniu o wyprzedażach i specjalnych ofertach za pomocą newslettera. W wiadomościach staraj się eksponować nowe produkty, ale również wskazówki i rekomendacje, które będą dobrym wyjściem do przejścia na stronę e-sklepu i zapoznania się z asortymentem. 55% kobiet i 40% mężczyzn otwiera newsletter, jeżeli poczują, że odpowiada na ich aktualne potrzeby.

Źródło: KWANKO

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających
Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki...
Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji
Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w...
Marketing w formie drukowanej nie jest martwy
- W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość, twierdzi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.
Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
 
niedziela 24.06.2018, 49 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone