logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: 10 przykazań skutecznej wyprzedaży dla e-commerce

  PR 11.01.2017, przeczytano 640 razy
ilustracjastrzałka

Aż 75% Polaków planuje zakupy podczas zimowych wyprzedaży. Coraz częściej decydują się jednak odwiedzić sklep internetowy, zamiast stacjonarnego. Co zrobić, by nowy rok rozpoczął się dla e-sklepu w możliwie najlepszy sposób? Specjaliści z Grupy Kwanko przedstawiają 10 przykazań dla e-commerce, jak podnieść swoją sprzedaż w okresie wyprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10-przykazan-skutecznej-wyprzedazy-dla-e-commerce,31052,artykul.html

Kwoty pozostawione przez konsumenta w e-sklepie podczas zimowych wyprzedaży wahają się między 250 a 500 złotych. Jest więc o co walczyć. Przed rozpoczęciem wyprzedaży należy jednak przygotować e-sklep pod kątem technicznym, by „złośliwość rzeczy martwych” nie zaszkodziła biznesowi.

Jak przygotować e-sklep do wyprzedaży od strony technicznej?

Rozpocznij przede wszystkim od sprawdzenia, jak działa Twój e-sklep. Ponad 3-sekundowy czas ładowania strony (bez względu na urządzenie) powoduje, że blisko 2/3 użytkowników opuszcza ją i nie poleci nikomu ze swoich znajomych. Na stronie głównej zadbaj o wyraźne pokazanie wyprzedaży, np. dodaj do menu głównego zakładkę „Promocje” – przyciągnie wzrok i zainteresowanie Twoich klientów.

Krytyczne podczas wyprzedaży są trzy elementy: dostępność produkty, wydłużony termin dostawy oraz aktualność katalogu produktów. Zanim stworzysz reklamę internetową na produkt, upewnij się, że jest w magazynie w wystarczających ilościach. 65% klientów nie wybacza braków towarowych, a połowa z nich od razu ucieka do konkurencji. Ogromnym wyzwaniem logistycznym są też dostawy. Czasami nie da się uniknąć opóźnień wynikających z pracy firm kurierskich. Ale to w jaki sposób i co zaoferujesz w ramach dostawy zależy wyłącznie od Ciebie. Czy wiesz, że nawet 66% klientów zmienia sklep w celu dopasowania opcji dostawy do swoich potrzeb? Pamiętaj, że ukrywanie kosztów dostawy (dokładna informacja o tym znajduje się np. na końcu procesu zamówienia) nie przysporzy Ci w żadnym razie klientów. W tym aspekcie postaw na transparentność od samego początku składania zamówienia.

Jak w niestandardowy sposób podnosić wartość koszyka?

Czy do przecenionych artykułów warto dorzucić jeszcze jakiś bonus? Oczywiście! – Warto pomyśleć o takich rozwiązaniach, jak happy hours, czyli zaoferować dodatkową zniżkę w wybranych godzinach na zamówienie lub przeprowadzić limitowane, ekskluzywne wyprzedaże na dany produkt, które będą obowiązywać przez krótką część dnia i będą dostępne tylko dla wybranych klientów. Innym rozwiązaniem są  konkursy, podczas których udostępnisz ekstra zniżki. Każdy dodatkowy pomysł wprowadzający elementy gry lub rywalizacji będzie zwiększał średnią wartość koszyka sprzedażowego, a jednocześnie pozwalał na spersonalizowanie oferty i zdobycie lojalności klienta.  – mówi Michał Sołtys, Regional Director Central Eastern Europe z Grupy Kwanko. – Prowadząc takie działania  nie zapomnij o zbieraniu danych w celu budowania bazy potencjalnych klientów i personalizowania Waszej relacji, tak aby każdy klient mógł poczuć się wyjątkowy. – dodaje.

Nie zapomnij o cross-sellingu, czyli propozycji uzupełnienia zamówienia o dodatkowe produkty. Możesz rozważyć również opcję dedykowanych prywatnych wyprzedaży, dzięki którym pozyskasz nowych klientów i zredukujesz zapasy w magazynie.

Na koniec pamiętaj o informowaniu o wyprzedażach i specjalnych ofertach za pomocą newslettera. W wiadomościach staraj się eksponować nowe produkty, ale również wskazówki i rekomendacje, które będą dobrym wyjściem do przejścia na stronę e-sklepu i zapoznania się z asortymentem. 55% kobiet i 40% mężczyzn otwiera newsletter, jeżeli poczują, że odpowiada na ich aktualne potrzeby.

Źródło: KWANKO

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764