logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

10. Plaster – Międzynarodowy Festiwal Grafiki Projektowej

   10.05.2019, przeczytano 1851 razy
ilustracjastrzałka

10. edycja festiwalu Plaster porusza zagadnienia dizajnu graficznego opartego głownie na działaniach analogowych, geście graficznym, ręcznie tworzonej typografii, fizycznej ekspresji formy graficznej i kaligrafii. Artyści zaproszeni na festiwal będą prezentowali swoje prace w postaci wydruków, rysunków, ale też działań komponowanych bezpośrednio na ścianach galerii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10.-plaster-%E2%80%93-miedzynarodowy-festiwal-grafiki-projektowej,382389,artykul.html

Festiwalowi będą towarzyszyły warsztaty projektowe, które w tym roku prowadzić będą Peter Bankov i Oleksiy Chekal.

Projekty wystawiennicze w ramach festiwalu:

  • indywidualna wystawa Petera Bankova
  • indywidualna wystawa Ryszarda Kajzera
  • wystawa zbiorowa Hand made w składzie: Peter Bankov, Oleksiy Chekal, Dominika Czerniak-Chojnacka, Krzysztof Ducki, Krisztián Gál, Ryszard Kajzer, Sebastian Kubica, João Neves, Sergio Olivotti, Tamás Tóth, Henning Wagenbreth
  • wystawa plenerowa Pod wpływem chwili / Heat of the Moment prezentująca plakaty studentów z kilku artystycznych uczelni europejskich.

ilustracjastrzałka

Dominika Czerniak-Chojnacka

ilustracjastrzałka

Joao Neves

ilustracjastrzałka

Krzysztof Ducki Wiersze w metrze Guziki

Warsztaty

W ramach 10. edycji Międzynarodowego Festiwalu Grafiki Projektowej Plaster odbędą się dwa spotkania warsztatowe. Nawiązując do głównej idei tegorocznego wydarzenia prezentującego dizajn manualny oparty na geście wizualnym, warsztaty poprowadzą dwaj artyści, którzy ten rodzaj analogowej rejestracji wykorzystują w swojej twórczości.

Peter Bankov to przede wszystkim rozpoznawalny na całym świecie plakacista łączący surowy dizajn cyfrowy z analogową formą typograficzną. Jego plakaty są bardzo ekspresyjne – są to „krzyczące” obrazy, surowe rysunki, które w bezkompromisowy sposób komentują aktualną sytuację w świecie kultury i dysonansów społecznych.

Oleksiy Chekal to jeden z najważniejszych współczesnych kaligrafów. Jego pełne klasycznej ekspresji napisy występujące w formie plakatów, afiszy, bądź jako znaki logo, szyldy, ilustracje wnoszą nową treść do współczesnej kaligrafii. Jego nieszablonowe podejście do ręcznego pisma przybiera też formę oryginalnych performansów, o czym się przekonamy na otwarciu tegorocznego festiwalu.

Uwaga! Wszystkie miejsca na warsztaty zostały już zarezerwowane!

Źródło: Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu / STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Krispol podjęła współpracę z Aluprof w kampanii pod hasłem Cichy luksus
Mniej znaczy więcej – taką zasadą kierował się Ludwig Mies van der Rohe, prekursor minimalizmu w architekturze. Definicja luksusu zmienia się tak, jak ewoluuje świat wokół nas. Kiedyś luksus był synonimem przepychu i zamożności. Dziś wyróżnikiem dobrego gustu w architekturze jest zrównoważone budownictwo, najwyższa jakość zastosowanych materiałów oraz indywidualnie...
Barceló Warsaw Powiśle pokazuje wnętrza z historycznymi artefaktami
Hotel Barceló Warsaw Powiśle zaprezentował się w pełnej odsłonie. 151 pokoi, jeden z najpiękniejszych widoków na wschodnią panoramę Warszawy prosto z zewnętrznego basenu na dachu, a przede wszystkim – unikalne wnętrza, w których poszczególne elementy nawiązują do kompleksu Elektrowni Powiśle, którego hotel jest częścią. Oświetlenie...
Ogromny świetlny kalejdoskop na rynku Manufaktury – Light Move Festiwal
Tradycyjnie Manufaktura włącza się w trasę Light Move Festiwalu. Tym razem, na Rynku Włókniarek Łódzkich stanie monumentalna instalacja świetlno-muzyczna, która rozświetli zabytkowe, ceglane budynki.
Jack Wolfskin prezentuje globalną kampanię „What is left to discover?”
Jack Wolfskin wraca z nową kampanią pod hasłem „What is left to Discover?”. Globalni ambasadorzy marki wzięli udział w wyjątkowej sesji, w ramach której powstało sześć indywidualnych spotów promocyjnych. Powstałe materiały będzie można zobaczyć zarówno online na stronie internetowej marki, w jej social mediach, a także w telewizji. We wspomnianej...
Avon startuje z 2. edycją programu „Normalne, że ich dotykam”
Jak pokazuje najnowsze badanie Boob Census 2023[i], przeprowadzone dla Avon, 34% polskich nastolatek czuje dyskomfort rozmawiając z rodziną na temat zdrowia piersi, a aż 57% twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy w zakresie samobadania i rozpoznawania niepokojących symptomów. Jednocześnie 75% dziewcząt wskazuje, że jest to ważna kwestia i deklaruje zainteresowanie tematem,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764