logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

10. Plaster – Międzynarodowy Festiwal Grafiki Projektowej

   10.05.2019, przeczytano 414 razy
ilustracjastrzałka

10. edycja festiwalu Plaster porusza zagadnienia dizajnu graficznego opartego głownie na działaniach analogowych, geście graficznym, ręcznie tworzonej typografii, fizycznej ekspresji formy graficznej i kaligrafii. Artyści zaproszeni na festiwal będą prezentowali swoje prace w postaci wydruków, rysunków, ale też działań komponowanych bezpośrednio na ścianach galerii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/10.-plaster-%E2%80%93-miedzynarodowy-festiwal-grafiki-projektowej,382389,artykul.html

Festiwalowi będą towarzyszyły warsztaty projektowe, które w tym roku prowadzić będą Peter Bankov i Oleksiy Chekal.

Projekty wystawiennicze w ramach festiwalu:

  • indywidualna wystawa Petera Bankova
  • indywidualna wystawa Ryszarda Kajzera
  • wystawa zbiorowa Hand made w składzie: Peter Bankov, Oleksiy Chekal, Dominika Czerniak-Chojnacka, Krzysztof Ducki, Krisztián Gál, Ryszard Kajzer, Sebastian Kubica, João Neves, Sergio Olivotti, Tamás Tóth, Henning Wagenbreth
  • wystawa plenerowa Pod wpływem chwili / Heat of the Moment prezentująca plakaty studentów z kilku artystycznych uczelni europejskich.

ilustracjastrzałka

Dominika Czerniak-Chojnacka

ilustracjastrzałka

Joao Neves

ilustracjastrzałka

Krzysztof Ducki Wiersze w metrze Guziki

Warsztaty

W ramach 10. edycji Międzynarodowego Festiwalu Grafiki Projektowej Plaster odbędą się dwa spotkania warsztatowe. Nawiązując do głównej idei tegorocznego wydarzenia prezentującego dizajn manualny oparty na geście wizualnym, warsztaty poprowadzą dwaj artyści, którzy ten rodzaj analogowej rejestracji wykorzystują w swojej twórczości.

Peter Bankov to przede wszystkim rozpoznawalny na całym świecie plakacista łączący surowy dizajn cyfrowy z analogową formą typograficzną. Jego plakaty są bardzo ekspresyjne – są to „krzyczące” obrazy, surowe rysunki, które w bezkompromisowy sposób komentują aktualną sytuację w świecie kultury i dysonansów społecznych.

Oleksiy Chekal to jeden z najważniejszych współczesnych kaligrafów. Jego pełne klasycznej ekspresji napisy występujące w formie plakatów, afiszy, bądź jako znaki logo, szyldy, ilustracje wnoszą nową treść do współczesnej kaligrafii. Jego nieszablonowe podejście do ręcznego pisma przybiera też formę oryginalnych performansów, o czym się przekonamy na otwarciu tegorocznego festiwalu.

Uwaga! Wszystkie miejsca na warsztaty zostały już zarezerwowane!

Źródło: Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu / STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kinowa kampania limitowanej edycji wód smakowych Żywiec Zdrój w Cinema City
W kinach Cinema City w całej Polsce, pod hasłem „Złap pragnienie w sieć orzeźwienia”, wystartowała kampania limitowanej edycji wody Żywiec Zdrój oraz dwóch jej wariantów smakowych – super-limonkowego i ultra-poziomkowego. Występuje w niej słynny kinowy super-bohater – SpiderMan. Kampania obejmuje zarówno emisję spotów na...
Trwa akcja Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”
27 czerwca wystartowała akcja marki Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”. Od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych sklepach sieci Biedronka oddawać można niepotrzebne ubrania, które dzięki Vanishowi , trafią do najbardziej potrzebujących podopiecznych Caritas. Do tej pory, w ramach akcji zebrano już 23 tony ubrań. Za realizację linii kreatywnej odpowiada Havas...
Imagination Day 9 – bilety już w sprzedaży
Właśnie wystartowała przedsprzedaż biletów na konferencję Imagination Day, w ograniczonej puli wakacyjnej. To już 9 edycja wydarzenia, w czasie którego będzie można usłyszeć o kampaniach narodzonych prestiżowymi nagrodami i o tym, co inspiruje najbardziej kreatywne osoby ze świata biznesu, sztuki i marketingu. Konferencja odbędzie się 3 grudnia w Warszawie, jej...
Śpiewające zaproszenie do Biedronki
Od połowy lipca Biedronka ruszyła z długofalową kampanią promocyjną „Ale Tydzień!”, której towarzyszy wpadająca w ucho piosenka „Ale Tydzień w Biedronce!”. Celem kampanii jest zachęcenie klientów Biedronki do odkrywania cotygodniowych zakupowych hitów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Telewizja internetowa OTT w kampanii Cyfrowego Polsatu
Ruszyła kampania reklamowa promująca uruchomioną wczoraj nową usługę telewizyjną Cyfrowego Polsatu – telewizję internetową działającą z Internetem od dowolnego dostawcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764