W listopadzie do Polskiej Izby Druku przystąpiła firma nr 100. Nowym, „jubileuszowym” członkiem PID jest Duplo Polska. W ciągu ostatniego półtora roku liczba firm należących do Izby zwiększyła się o ponad 50%.
Od dłuższego czasu trwa odbudowa stanu liczebnego PID porównywalnego z tym sprzed kilku lat. Ryszard Czekała, pełniący funkcję dyrektora biura PID od marca 2004 roku, nie ukrywa satysfakcji z rosnącej pozycji Izby, czego potwierdzeniem są kolejne firmy zgłaszające do niej swój akces: Cieszymy się, że w ciągu ostatnich miesięcy do Izby nie tylko przystępują nowi członkowie, ale też wracają w nasze szeregi firmy niegdyś należące do PID, jak choćby Drukarnia Naukowo-Techniczna. Co istotne, wśród nowych członków są zarówno przedsiębiorstwa handlowe, np. najświeższe „nabytki” – Siegwerk Polska i Duplo Polska, jak również drukarnie. To oznacza, że wiele firm dochodzi do wniosku, że do Izby warto należeć.
Tomasz Gajkowski, dyrektor generalny firmy Duplo Polska, potwierdza: Nasza firma powstała dopiero w kwietniu tego roku, ale wzmożoną działalność Polskiej Izby Druku dostrzegaliśmy już wcześniej. Decyzja o przystąpieniu do Izby jest dla nas naturalna – organizacja ta ma w założeniu zrzeszać, jak również wspierać firmy poligraficzne. Co więcej, jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej chcemy być blisko spraw, które dotyczą naszych klientów. W ostatnich dwóch latach widać też sporą liczbę nowych inicjatyw podejmowanych przez PID: organizację konferencji, szkoleń, wyjazdów dla drukarzy, imprez integracyjnych. Biorąc to wszystko pod uwagę trudno wyobrazić sobie, aby nasza firma pozostawała poza Izbą.
Zainteresowanie przynależnością do Polskiej Izby Druku, związane ze sporą aktywnością PID w ostatnich miesiącach, zauważa Ryszard Czekała: Zorganizowaliśmy w tym czasie szereg szkoleń z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych oraz technik negocjacyjnych. Wzięło w nich udział w sumie ponad 100 firm, głównie członków PID. Pod koniec zeszłego roku zorganizowaliśmy też 1. spotkanie integracyjne, które zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez uczestników. Ostatnie działania Polskiej Izby Druku wiążą się z promowaniem polskich drukarń za granicą. W listopadzie grupa rodzimych drukarzy wzięła udział w misji handlowej do Francji, zorganizowanej wspólnie przez PID i Wydział Ekonomiczno-Handlowy Ambasady Polski w Paryżu. Dzięki temu wyjazdowi, w którym wzięli udział przedstawiciele drukarń członkowskich, nawiązane zostały nowe kontakty biznesowe. Mam sygnały o pierwszym kontrakcie, będącym owocem tego wyjazdu – mówi Ryszard Czekała.
Poza misjami handlowymi Polska Izba Druku zajmuje się też kontaktowaniem zagranicznych zleceniodawców z polskimi drukarniami, m.in. poprzez organizację spotkań biznesowych. Zainteresowanie tego rodzaju pośrednictwem z naszej strony jest coraz większe – mówi Ryszard Czekała. – I nie ma co się dziwić, to są właśnie „konkretne” korzyści z przynależności do PID – m.in. możliwość pozyskania nowych zleceń z zagranicy.
Ostatni rok obfitował także w inne ważne dla Polskiej Izby Druku wydarzenia. Organizacja przeniosła się do nowej siedziby, zaś w kwietniu wybrano nowe władze PID; prezesem został Robert Musiał, dyrektor Pionu Druku w firmie Agora SA. Także w kwietniu na targach Poligrafia zorganizowana została kolejna już Konferencja Poligraficzna, w której wzięło udział ponad 200 osób. Te same targi były też miejscem wręczenia kolejnej edycji Złotych Gryfów, najbardziej prestiżowych nagród w polskiej poligrafii.
Źródło: Polska Izba Druku