logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

100 firm w Polskiej Izbie Druku

  PR 25.11.2005, przeczytano 929 razy

W listopadzie do Polskiej Izby Druku przystąpiła firma nr 100. Nowym, „jubileuszowym” członkiem PID jest Duplo Polska. W ciągu ostatniego półtora roku liczba firm należących do Izby zwiększyła się o ponad 50%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/100-firm-w-polskiej-izbie-druku,3269,artykul.html

Od dłuższego czasu trwa odbudowa stanu liczebnego PID porównywalnego z tym sprzed kilku lat. Ryszard Czekała, pełniący funkcję dyrektora biura PID od marca 2004 roku, nie ukrywa satysfakcji z rosnącej pozycji Izby, czego potwierdzeniem są kolejne firmy zgłaszające do niej swój akces: Cieszymy się, że w ciągu ostatnich miesięcy do Izby nie tylko przystępują nowi członkowie, ale też wracają w nasze szeregi firmy niegdyś należące do PID, jak choćby Drukarnia Naukowo-Techniczna. Co istotne, wśród nowych członków są zarówno przedsiębiorstwa handlowe, np. najświeższe „nabytki” – Siegwerk Polska i Duplo Polska, jak również drukarnie. To oznacza, że wiele firm dochodzi do wniosku, że do Izby warto należeć.
Tomasz Gajkowski, dyrektor generalny firmy Duplo Polska, potwierdza: Nasza firma powstała dopiero w kwietniu tego roku, ale wzmożoną działalność Polskiej Izby Druku dostrzegaliśmy już wcześniej. Decyzja o przystąpieniu do Izby jest dla nas naturalna – organizacja ta ma w założeniu zrzeszać, jak również wspierać firmy poligraficzne. Co więcej, jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej chcemy być blisko spraw, które dotyczą naszych klientów. W ostatnich dwóch latach widać też sporą liczbę nowych inicjatyw podejmowanych przez PID: organizację konferencji, szkoleń, wyjazdów dla drukarzy, imprez integracyjnych. Biorąc to wszystko pod uwagę trudno wyobrazić sobie, aby nasza firma pozostawała poza Izbą.

Zainteresowanie przynależnością do Polskiej Izby Druku, związane ze sporą aktywnością PID w ostatnich miesiącach, zauważa Ryszard Czekała: Zorganizowaliśmy w tym czasie szereg szkoleń z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych oraz technik negocjacyjnych. Wzięło w nich udział w sumie ponad 100 firm, głównie członków PID. Pod koniec zeszłego roku zorganizowaliśmy też 1. spotkanie integracyjne, które zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez uczestników. Ostatnie działania Polskiej Izby Druku wiążą się z promowaniem polskich drukarń za granicą. W listopadzie grupa rodzimych drukarzy wzięła udział w misji handlowej do Francji, zorganizowanej wspólnie przez PID i Wydział Ekonomiczno-Handlowy Ambasady Polski w Paryżu. Dzięki temu wyjazdowi, w którym wzięli udział przedstawiciele drukarń członkowskich, nawiązane zostały nowe kontakty biznesowe. Mam sygnały o pierwszym kontrakcie, będącym owocem tego wyjazdu – mówi Ryszard Czekała.
Poza misjami handlowymi Polska Izba Druku zajmuje się też kontaktowaniem zagranicznych zleceniodawców z polskimi drukarniami, m.in. poprzez organizację spotkań biznesowych. Zainteresowanie tego rodzaju pośrednictwem z naszej strony jest coraz większe – mówi Ryszard Czekała. – I nie ma co się dziwić, to są właśnie „konkretne” korzyści z przynależności do PID – m.in. możliwość pozyskania nowych zleceń z zagranicy.

Ostatni rok obfitował także w inne ważne dla Polskiej Izby Druku wydarzenia. Organizacja przeniosła się do nowej siedziby, zaś w kwietniu wybrano nowe władze PID; prezesem został Robert Musiał, dyrektor Pionu Druku w firmie Agora SA. Także w kwietniu na targach Poligrafia zorganizowana została kolejna już Konferencja Poligraficzna, w której wzięło udział ponad 200 osób. Te same targi były też miejscem wręczenia kolejnej edycji Złotych Gryfów, najbardziej prestiżowych nagród w polskiej poligrafii.

Źródło: Polska Izba Druku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Łączona instalacja HP Indigo 30000 i Scodix Ultra 202
Taka konfiguracja to pionierskie rozwiązanie, na które nie zdecydował się jeszcze nikt w Polsce, a nawet w tej części Europy. Cieszyńskie Zakłady Kartoniarskie, które wybrały do swojego parku maszynowego maszyny cyfrowe HP Indigo 30000 oraz Scodix Ultra 202, są pierwszą firmą opakowaniową w regionie, która zaimplementowała taką cyfrową linię produkcyjną.
(R)ewolucja z Mark Andy – etykiety wielokolorowe w firmie Fleksograf
Zainstalowana w drukarni FleksoGraf w Tomaszowie Mazowieckim maszyna Evolution Series Mark Andy to trzecie urządzenie z tej serii w naszym kraju. Jak zapewnia Marcin Jakóbczyk - właściciel przedsiębiorstwa, firma Mark Andy okazała się nie tylko profesjonalnym sprzedawcą w tej transakcji, ale stała się dla drukarni partnerem. Poza tym wdrożenie, mimo ogólnoświatowej...
Antybakteryjny i antywirusowy lakier wodny Varcotec Lock 3 z certyfikatem Qualitylabs
Jak informuje firma Printline – polski dystrybutor materiałów eksploatacyjnych dla branży poligraficznej, oferowany przez nią antybakteryjny i antywirusowy lakier wodny Varcotec Lock 3 uzyskał certyfikat wydany przez niezależne niemieckie laboratorium QualityLabs z Norymbergi, stwierdzający jego 99,99% skuteczność w zwalczaniu bakterii gronkowca złocistego. Laboratorium w swoich...
Rynek książki w czasie pandemii – spadek liczby premier
Dla pisarzy i księgarni stacjonarnych nastały trudne czasy, pandemia COVID-19 uderzyła w większość gałęzi gospodarki, w tym także w rynek książki. W efekcie pojawia się mniej nowości oraz odwołane zostały spotkania z autorami.
Avargraf: maszyny Schmedt do oprawy twardej w drukarni cyfrowej
Avargraf jest jednym z dostawców maszyn i urządzeń introligatorskich, działającym od wielu lat na rynku polskim, a od 2001 roku -dealerem niemieckiej firmy Schmedt GmbH & Co. KG, specjalizującej się w produkcji maszyn do oprawy twardej dla małych i średnich nakładów. Oprócz nowych urządzeń, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem polskich drukarń, Avargraf oferuje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764