logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego – spot otwierający jubileusz

  PR 07.02.2019, przeczytano 222 razy
ilustracjastrzałka

PKO Bank Polski powstał w 1919 roku, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. To była śmiała decyzja! Jakie było jej tło i czym zaowocowała możemy zobaczyć w specjalnym spocie przygotowanym z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/100-lat-smialych-decyzji-pko-banku-polskiego-%E2%80%93-spot-otwierajacy-jubileusz,381139,artykul.html

O powstaniu Banku zdecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. przez Józefa Piłsudskiego, Naczelnika Państwa, Ignacego Paderewskiego, premiera Rzeczypospolitej i Huberta Ignacego Linde, ministra poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego Polakom łatwy dostęp do usług finansowych. W jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu? To i więcej pokazuje jubileuszowy spot PKO Banku Polskiego.

Wiek pełen zmian

Nowy spot to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. W tle widać tętniącą życiem ulicę – przekrój społeczny mieszkańców, automobile czy dorożki. Rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety, wokół śpieszący gdzieś ludzie, gdy nagle słychać głos o przyjeździe do Warszawy marszałka Piłsudskiego.

Przez historię przeprowadza nas współczesny narrator – w tej roli znany aktor Adam Cywka, który widzów wraz z zaciekawionym tłumem z ulicy zabiera w podróż w przyszłość. Otwiera kolejne przestrzenie sygnalizując ważne etapy w rozwoju Banku – nowatorskie produkty, wielkie inwestycje czy fintechowe rozwiązania.

Efekt imponujący

Spot był niecodziennym wydarzeniem. Plan zdjęciowy wyglądał imponująco. Pojawiały się tam unikalne maszyny i zabytkowe pojazdy, m.in.  ford z 1917 r., najstarsza sprawna w Polsce ciężarówka marki Daimler z 1913 r. czy samochód marszałka Piłsudskiego – oakland z 1917 r. W nagraniu spotu z okazji jubileuszu PKO Banku Polskiego udział wzięli jego pracownicy, którzy oprócz aktorów wystąpili w roli statystów. Przedsięwzięcie było otoczone opieką aż 45 rekonstruktorów historycznych.

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, jako First ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto ˇ44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Spot w wersji 45-sekundowej będzie emitowany w TV, kinach i internecie , a w 90-sekundowej w kinach i internecie. Kampania potrwa do końca lutego 2019 roku.

Źródło: PKO Bank Polski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kultura druku, kultura na wydrukach
Myśląc o technice druku przede wszystkim pojawiają się w naszych umysłach skojarzenia z produkcją książek czy gazet. Komuś do głowy przyjdzie być może jeszcze druk różnych materiałów na użytek domowy lub biurowy. I to właściwie tyle. Tymczasem bez druku wiele obszarów ludzkiej działalności, w tym także kultura, byłoby o wiele uboższych, jeśli w...
Nie żyje Rosław Szaybo
Nie żyje Rosław Szaybo - grafik, projektant okładek płyt, książek, ilustrator, fotografik. Jego prace zdobią niezliczone wydania płyt m.in. Krzysztofa Komedy, Czesława Niemena, Eltona Johna, Janis Joplin, Roya Orbisona czy Judas Priest.
Bezpieczeństwo współpracy z programem Not Recommend
W każdym biznesie można wymienić najważniejsze cechy przesądzające o udanej współpracy. Należą do nich solidność, jaką powinni wykazywać się kontrahenci, a także bezpośrednio z nią związane poczucie bezpieczeństwa. Zdarza się jednak, że partner biznesowy nie wywiązuje się z ustaleń.
Agencja 180heartbeats + Jung v Matt dołączyła do grona polskich firm, które potrafią tworzyć wysokiej jakości akcje dla Asystenta Google.
W sklepach Kaufland ruszyła akcja SOS Wioski Dziecięce i P&G
Procter & Gamble wraz z siecią sklepów Kaufland oraz Organizacją SOS Wioski Dziecięce ponownie ruszają z akcją „Czyste pomaganie”. Do 12 czerwca kupując produkty Fairy, Ariel, Vizir, Lenor, Ambi Pur w sklepach Kaufland konsumenci pomagają sfinansować posiłki dla dzieci w potrzebie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764