logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego – spot otwierający jubileusz

  PR 07.02.2019, przeczytano 177 razy
ilustracjastrzałka

PKO Bank Polski powstał w 1919 roku, jako Pocztowa Kasa Oszczędności. To była śmiała decyzja! Jakie było jej tło i czym zaowocowała możemy zobaczyć w specjalnym spocie przygotowanym z okazji 100-lecia PKO Banku Polskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/100-lat-smialych-decyzji-pko-banku-polskiego-%E2%80%93-spot-otwierajacy-jubileusz,381139,artykul.html

O powstaniu Banku zdecydował dekret założycielski. Dokument został podpisany 7 lutego 1919 r. przez Józefa Piłsudskiego, Naczelnika Państwa, Ignacego Paderewskiego, premiera Rzeczypospolitej i Huberta Ignacego Linde, ministra poczty i telegrafów. Była to odpowiedź władz młodego państwa na rodzącą się potrzebę zbudowania banku oferującego Polakom łatwy dostęp do usług finansowych. W jakich okolicznościach doszło do podpisania tego historycznego dekretu? To i więcej pokazuje jubileuszowy spot PKO Banku Polskiego.

Wiek pełen zmian

Nowy spot to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r, gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. W tle widać tętniącą życiem ulicę – przekrój społeczny mieszkańców, automobile czy dorożki. Rozkrzyczany goniec próbuje sprzedać najnowsze wydanie gazety, wokół śpieszący gdzieś ludzie, gdy nagle słychać głos o przyjeździe do Warszawy marszałka Piłsudskiego.

Przez historię przeprowadza nas współczesny narrator – w tej roli znany aktor Adam Cywka, który widzów wraz z zaciekawionym tłumem z ulicy zabiera w podróż w przyszłość. Otwiera kolejne przestrzenie sygnalizując ważne etapy w rozwoju Banku – nowatorskie produkty, wielkie inwestycje czy fintechowe rozwiązania.

Efekt imponujący

Spot był niecodziennym wydarzeniem. Plan zdjęciowy wyglądał imponująco. Pojawiały się tam unikalne maszyny i zabytkowe pojazdy, m.in.  ford z 1917 r., najstarsza sprawna w Polsce ciężarówka marki Daimler z 1913 r. czy samochód marszałka Piłsudskiego – oakland z 1917 r. W nagraniu spotu z okazji jubileuszu PKO Banku Polskiego udział wzięli jego pracownicy, którzy oprócz aktorów wystąpili w roli statystów. Przedsięwzięcie było otoczone opieką aż 45 rekonstruktorów historycznych.

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, jako First ID wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto ˇ44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Spot w wersji 45-sekundowej będzie emitowany w TV, kinach i internecie , a w 90-sekundowej w kinach i internecie. Kampania potrwa do końca lutego 2019 roku.

Źródło: PKO Bank Polski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Nie daj się wymienić na robota!” – nowa kampania szkoły programowania Codecool
Już za dziesięć lat 90 proc. obecnych kompetencji zawodowych ulegnie dezaktualizacji – wynika zbadania  „Future of Skills. Employment in 2030”.  Rynek pracy, a także otaczająca nas rzeczywistość z pewnością będą wyglądać zupełnie inaczej, a to za sprawą dynamicznie postępującej robotyzacji. Czy maszyny zabiorą nam pracę? Odpowiedzi na to pytanie...
Premiera nowego logo Infoshare
Zakończył się pierwszy etap prac nad nową linią wizualną Infoshare, konferencji o nowych technologiach organizowanej w Gdańsku. Marka pokazała nowe logo. Zmiany są ściśle związane z obraniem nowego kierunku komunikacji marki. Infoshare w pełnej nowej odsłonie zobaczymy 8 maja podczas otwarcia 13. edycji wydarzenia w gdańskim Amber Expo.
Z połową lutego właściciel marki MOWI – Mowi Poland S.A. (wcześniej Marine Harvest), największy na świecie producent i przetwórca łososia atlantyckiego, rozpoczyna współpracę z 24/7Communication. Agencja jest odpowiedzialna za strategię i implementację działań PR skierowanych do konsumentów i sektora HORECA.
Komunikacja Plus strategicznym partnerem ABSL
Komunikacja Plus została Partnerem Strategicznym ABSL, organizacji zrzeszającej kluczowe podmioty z branży nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Ścisła współpraca obejmować będzie obszar komunikacji wizerunkowej i employer brandingu.
Agencja VMLY&R znalazła się w grupie Liderów w corocznym badaniu ośrodka Gartner „Magic Quadrant for Global Marketing Agencies” już po raz trzeci z rzędu. Gartner docenił agencję za kompletność wizji i umiejętność jej realizacji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764